۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش دوخت مانتو پیله دار

اموزش دوخت مانتو پیله دار

در اموزش دوخت مانتو پیله دار به آموزش رسم الگوی این مانتوی دخترانه می پردازیم . برای این مدل ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید (مانتو پیله دار بلند) .پهلوی پایین دامن الگوی جلو و پشت را به اندازه ی ۲٫۵ الی ۳ سانتی متر فون کنید ( خط قرمز ).

اموزش دوخت مانتو پیله دار

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   از خط وسط جلو به اندازه ی ۴ سانتی متر داخل شده و خطی موازی با خط وسط جلو روی الگو رسم کنید ( خط سبز ) .از خط کمر به اندازه ی ۲ الی ۲٫۵ سانتی متر بالا بروید و خطی موازی با خط کمر رسم کنید ( خط سبز ) .از روی خطوط سبز و خط سرشانه و حلقه آستینِ الگوی جلو یک کپی تهیه کنید .

اموزش دوخت مانتو پیله دار

اموزش دوخت مانتو پیله دار

   این الگو میشود الگوی کتِ روی قسمت جلوی مانتو .محل قرار گرفتنِ جیب را روی این الگو مشخص کنید ( خطوط قرمز ) . دقت کنید که بعد از برشِ پارچه حتما باید خطوط قرمز را پشتِ این تکه از مانتو با کاربن و رولت بکشید و روی این خطوط را کوک بزنید تا موقع دوخت بدانید جیب را روی کدام قسمت باید نصب کنید .پنس سرشانه ی الگوی کت را تبدیل به برش عمودی یا عصایی کنید.(ساسون پشت لباس)

اموزش دوخت مانتو پیله دار

آموزش دوخت

 در الگوی اصلیِ مانتو از خط وسط جلو به اندازه ی ۱٫۵ سانتی متر داخل شده و خطی موازی با خط وسط جلو رسم کنید ( خط سبز ) .به اندازه ی ۱٫۵ سانت از خط وسط جلو خارج شده و خط سبز دوم را بکشید  .بعد اندازه ی حلقه ی یقه ی الگوی جلو و پشت را با احتساب اون ۱٫۵ سانتی که به خط وسط جلو اضافه شده با متر بدست بیارید ( خط بنفش ) و الگوی یقه شومیز را با این اندازه بکشید  .

اموزش دوخت مانتو پیله دار

   الگو را از خط سبزِ داخلی قیچی کنید .از خط کمر به اندازه ی ۲ الی ۲٫۵ سانت بالا و پایین رفته و خطوطی موازی با خط کمر روی الگو رسم کنید ( خطوط آبی ) .دقت کنید که فاصله ی خط آبیِ بالا تا خط کمر در الگوی مانتو باید با فاصله ی خط سبز تا خط کمر در الگوی کتِ روی مانتو برابر باشد .الگو را از خطوط آبی قیچی کنید .به این ترتیب الگوی شما به سه قسمتِ بالاتنه . کمربند و دامن تقسیم میشود .

اموزش دوخت مانتو پیله داراموزش دوخت مانتو پیله دار

دوخت مانتو پیله دار

   پنس سرشانه ی الگوی بالاتنه را تبدیل به برش عمودی یا عصایی کنید یا به صورت پنس فرانسوی بدوزید چون این قسمت میافتد زیرِ کت و زیاد مشخص نیست  .(انتقال پنس سرشانه) بهتر است که برش بالاتنه ی مانتو و کتِ روی مانتو با هم فرق داشته باشند چون اگر برش هر دوی این لایه ها یکی باشند این برشها روی هم قرار می گیرند و ایجاد برجستگی میکنند .در الگوی کمربند ابتدا و انتهای خطوط ساسونها را به هم وصل کنید ( خطوط زرد ) .الگو را از خطوط زرد قیچی کنید و این خطوط را به هم بچسبانید . به این ترتیب ساسون در الگوی کمربند بسته میشود .

اموزش دوخت مانتو پیله داراموزش دوخت مانتو پیله دار

مانتو پیلی

کمربندِ مانتو باید به صورت دولا دوخته شود و حتما باید به پشتِ لایه ی زیری لایی حریر چسبانده شود .در الگوی دامنِ مانتو ساسونِ جلو را پاک کنید چون این ساسون دوخته نمیشود و مقدارِ این ساسون در مرحله ی دوخت تبدیل به پیلی های ریز در خط کمرِ دامن میشود .در مرحله ی دوخت ابتدا جیب و سجافِ کت را بدوزید .بالاتنه و کمربند و دامنِ مانتو را به هم بدوزید .کت را از خط پهلو و خط سرشانه و حلقه آستین و هلال یقه به مانتو وصل کنید .اموزش دوخت مانتو پیله دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس