۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مانتو پیله دار بلند

مانتو پیله دار بلند

در این مقاله می خواهیم مانتو پیله دار بلند را آموزش دهیم . برای دوخت این مدل مانتو بهتر است که از الگوی بالاتنه با پنس سرشانه استفاده کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

      ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند می کنیم .پایین دامن مانتو را به اندازه ی ۳ سانتی متر فون کرده و به زیرِ بغل به صفر برسانید ( خط بنفش ) .پنس سرشانه را به پنس فرانسوی منتقل کرده و طول پنس رو ۳ سانتی متر کوتاه کنید .(آموزش دوخت مانتو بلند)به خط وسط جلو به اندازه ی ۲ الی ۲٫۵ سانت برای روی هم گرد دکمه و جادکمه اضافه کنید ( خط آبی ) .طرح یقه هفت را به صورت هلال روی الگو بکشید ( خط قرمز ) .خطوط ساسون جلو را پاک کنید .الگوی جلو تکمیل شد.

مانتو پیله دار بلند مانتو پیله دار بلند

مانتو پیله دار بلند

   الگوی پشت کاملا ساده است فقط پایین آن به اندازه ی ۳ سانت فون شده و به خط باسن به صفر میرسد مگر اینکه بخواهید در قسمت پشت هم پیلیهای ریز داشته باشید که در آن صورت الگوسازی پشت هم مثل جلو انجام میشود.در مرحله ی دوخت روی خطوط زرد پیلیهای ریزی دوخته میشود تا مقدار ساسون جلو و مقداری که از پهلو به خط کمر اضافه شد تبدیل به پیلیهای یک طرفه ی ریز کنید .دوخت این پیلیها قاعده ی خاصی ندارد فقط باید با انگشت پیلیها را به سمت خط وسط جلو تا بزنید . سعی کنید اندازه ی پیلی ها و فاصله ی آن ها با همدیگر برابر باشند .موقع تا زدنِ پیلیها آن ها را با سنجاق ثابت کرده و در نهایت روی خط کمر در قسمتی که پیلی ها را تا زدید با نخِ همرنگِ پارچه یک دوخت بروید تا پیلیها ثابت شوند. ( خط صورتی )

مانتو پیله دار بلند

مانتو پیله دار

   برای الگوسازیِ آستینِ این مدل ابتدا از خط آرنج به اندازه ی ۸ الی ۱۰ سانتی متر بیایید پایین و خطی موازی با خط مچ روی الگو رسم کنید ( خط آبی ) .الگو را از خط آبی قیچی کنید .(اموزش گام به گام خیاطی مانتو)در قطعه ی پایینِ آستین خطوط زرد را بکشید .خطوط زرد را از پایین تا نقاط صورتی قیچی کنید . دقت کنید که در این مرحله نقاط صورتی نباید قیچی شوند و الگو در این قسمتها دقیقا به اندازه ی یک نقطه وصل میماند .(رسم الگوی آستین ساده)
مانتو پیله دار بلند

 

بین خطوط زرد را به اندازه ی ۶ الی ۸ سانتی متر اوزمان بدهید .به خطوط کنارِ آستین در خط مچ به اندازه ی نصف اوزمانی که بین خطوط زرد داده بودید اضافه کرده و به خط آبی به صفر برسانید ( خطوط قرمز ) .در مرحله ی دوخت این اوزمانها تبدیل به چین یا پیلیهای ریز در خط مچ میشوند و در نهایت به لبه ی خط مچ یه نوار اریبِ پهن دوخته میشود.مانتو پیله دار بلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس