۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش دوخت لباس با گیپور

اموزش دوخت لباس با گیپور

در این مقاله به اموزش دوخت لباس با گیپور می پردازیم. یک شنل را با گیپور طراحی کرده این و رسم الگوی آن را آموزش می دهیم. ابتدا باید هلال حلقه آستین الگوی جلو و پشت را کمی پُرتر کنید ( خط قرمز ) .الگوی شنل زنانه

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   نقاط موازنه ی حلقه آستین در جلو و پشت را روی الگو علامتگذاری کنید ( خطوط زرد ) .ابتدا از نقطه ی موازنه ی جلو و پشتِ آستین خطی عمود بر خط مچ رسم کنید ( خطوط سبز ) .خطوط سبز را قیچی کنید .

اموزش دوخت لباس با گیپور اموزش دوخت لباس با گیپور

اموزش دوخت لباس با گیپور

   در الگوی پشت از نقطه ی موازنه خطی عمود بر خط باسن رسم کنید ( خط سبز ) و خط سبز را قیچی کنید .در الگوی جلو هم از نقطه ی موازنه خطی عمود بر خط باسن رسم کنید ( خط سبز ) و خط سبز را قیچی کنید .

اموزش دوخت لباس با گیپور اموزش دوخت لباس با گیپور

الگوی پشت و الگوی آستین را طوری کنار هم قرار بدهید که نقاط موازنه ی حلقه آستینِ پشت در آستین و بالاتنه  دقیقا در یک راستا و روبروی همدیگر قرار بگیرند ( خط زرد ) .(مدل لباس گیپور کوتاه)الگوی جلو و الگوی آستین را طوری کنار هم قرار بدید که نقاط موازنه ی حلقه آستینِ جلو در آستین و بالاتنه  دقیقا در یک راستا و روبروی همدیگر قرار بگیرند ( خط زرد ) . در مرحله ی بعد قد الگوی پشت را به اندازه ی دلخواه  بلند کنید و بعد قد آستین و قدِ الگوی جلو را هم به اندازه ی قد الگوی پشت بلند کنید .

اموزش دوخت لباس با گیپور اموزش دوخت لباس با گیپور

اموزش دوخت لباس گیپور با استر

   خط باسنِ الگوی پشت را جوری امتداد بدهید که این خط روی الگوی آستین و الگوی جلو هم کشیده شود ( خط آبی ).الگوی پشت را از نقطه ی موازنه ی حلقه آستین تا خط باسن به اندازه ی ۳٫۵ الی ۵٫۵ سانت اوزمان بدهید ( خط بنفش ) .الگوی آستین را از نقطه ی موازنه ی پشت تا خط آبی به اندازه ی ۳٫۵ الی ۵٫۵ سانت اوزمان بدهید ( خط بنفش ) .

اموزش دوخت لباس با گیپور اموزش دوخت لباس با گیپور

الگوی جلو را از نقطه ی موازنه ی حلقه آستین تا خط باسن به اندازه ی ۳ الی ۵ سانت اوزمان بدهید ( خط صورتی ) .الگوی آستین را از نقطه ی موازنه ی جلو تا خط آبی به اندازه ی ۳ الی ۵ سانت اوزمان بدهید ( خط صورتی ) .(الگوی لباس مجلسی گیپور)دقت کنید که مقدار اوزمان در الگوی پشت و موازنه ی پشت آستین باید با هم برابر باشند و هر چی مقدار اوزمان بیشتر باشد شنل شما گشاد تر میشود .دقت کنید که مقدار اوزمان در الگوی جلو و موازنه ی جلوی آستین باید با هم برابر باشند و حداقل نیم سانت کمتر از اوزمانِ پشت باشند و هر چی مقدار اوزمان بیشتر باشد شنل شما گشاد تر میشود .

اموزش دوخت لباس با گیپور

دوخت لباس با گیپور

   در مرحله ی بعدی خطوط بنفش و صورتی رو تا پایین قد شنل امتداد بدهید .طولِ خطوط بنفش و صورتی که همان خطوط اوزمان هستند باید با طولِ خطوط سبزِ کنارشان یعنی خط اصلی که به آن اوزمان دادید برابر باشند و برای یکی کردنِ قدِ این خطوط لازم است از پایین خطوط اوزمان مقداری را کم کنیم ( خطوط زرد ) .از خط وسط جلو به اندازه ی مقدارِ خُردِ جلوی آستین به سمت راست رفته و مانند شکل یک پنس کوچک در این قسمت بکشید ( خط قهوه ای ) .از خط وسط جلو به اندازه ی مقدار خُرد پشت آستین به سمت چپ رفته و مانند شکل یک پنس کوچک بکشید ( خط قهوه ای ).الگوی شنل شما تکمیل شد .

اموزش دوخت لباس با گیپور اموزش دوخت لباس با گیپور

در مرحله ی دوخت ابتدا پنسِ وسط آستین را بدوزید سپس موازنه ی الگوی پشتِ شنل و موازنه ی پشتِ آستینِ شنل روی هم گذاشته شده و خطوط بنفش را به یکدیگر بدوزید .موازنه ی الگوی جلوی شنل و موازنه ی جلوی آستینِ شنل روی هم گذاشته شده و خطوط صورتی را به یکدیگر بدوزید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس