۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگو لباس زنانه

الگو لباس زنانه؛ ما در این مقاله قصد داریم تا روش رسم الگو بالاتنه لباس زنانه بپردازیم ، اما برای آن دسته از افرادی که نیاز به الگو آماده لباس دارند ، پیشنهاد می شود تا از الگوهای آماده و حرفه ای استفاده نمایند.

طراحی الگو بالاتنه به روش گرلاوین :

قبل از شروع به طراحی الگو لباس زنانه ، نیاز به اندازه های دقیق می باشد ؛ در مرحله ی اول کاغذ الگو را باز کرده و سپس کادری به شکل مستطیل برای بالاتنه رسم می کنیم و سپس دور باسن را تقسیم بر ۲ کرده و سپس به اضافه ی ۱۰ می کنیم.

از سمت راست کاغذ الگو یک نقطه مشخص می کنیم و نام آن را B می گذاریم ، از نقطه B بلندی جلو را بالا می رویم ، در بالای کاغذ الگو ، یک نقطه مشخص می کنیم و نام آن را D می گذاریم ، بین نقطه B و D یک نقطه دیگر با نام E قرار می دهیم ، در این بخش از نقطه کمر ، بلندی باسن به سمت پایین آمده و بین این خط را نیز علامت می زنیم ، حالا از نقطه ها، خط هایی به طول لبه کشیده و مستطیلی رسم می کنیم.

رسم بالاتنه ی جلو

در این قسمت باید از خط کارو در سمت راست، به اندازه نصف کارو جلو داخل شویم ،و سپس باید از سمت چپ به اندازه نصف کاروی پشت به اضافه ۵/. داخل شویم ، حالا اندازه ی دور سینه را بر عدد ۴ تقسیم می کنیم و سپس به علاوه ی عدد ۱ می کنیم. اندازه ی بدست آمده را روی خط سینه از سمت راست علامت می زنیم. از یان نقطه ۲ سانت بالا می رویم ، ۲۵ درصد دور سینه را منهای عدد یک می کنیم و از سمت چپ علامت می زنیم.

در مرحله ی بعدی روی خط باسن، ۲۵ درصد دور باسن به علاوه ی عدد ۱ را از سمت راست و ۲۵ درصد دور باسن منهای عدد ۱ را از سمت چپ علامت می زنیم ، روی خط گردن به اندازه ۶/۱ دور گردن به اضافه ۵/. به سمت چپ رفته(نقطه Q) و به اندازه ۶/۱ دور گردن به اضافه یک از آنجا به طرف بالا علامت می زنیم.(نقطه M) و هلال آن را رسم می کنیم ، مابین نقطه های M و Q را مشخص می کنیم و سپس از این نقطه ها خطی به اندازه سر شانه رسم می کنیم (نقطه N) و به نقطه M وصل می کنیم ، در این مرحله باید از نقطه N به نقطه ای که قبلا روی خط کارو مشخص کرده ایم و از آن جا به سینه و باسن رسم می نماییم.

پنس های بالاتنه جلو

برای اینکه بتوانیم اندازه ی پنس سرشانه را در الگو لباس زنانه بدست آوریم، باید دور سینه ها را تقسیم بر عدد ۲۰ کنیم و سپس از نقطه M روی خط اریب، ۱/۲ سر شانه را داخل می شویم و اندازه پنس سرشانه را علامت زده و در مرحله ی بعد از آن نصف سرشانه را مشخص می کنیم ؛ در پایان دو نطقه M و N بدست میاید ، حالا باید از روی خط سینه به اندازه نصف فاصله ی سینه از راست داخل شویم. و سپس خطی عمود تا پایین بکشیم.

از نقطه D بلندی سینه را روی این خط مشخص می کنیم (P) و از دو نقطه M و N به این نقطه رسم می کنیم ، روی خط کمر، از خط عمود،۱٫۵ سانت از هر دو طرف علامت زده و به نقطه P و S می زنیم ؛  دو پنس دیگر را نیز به ترتیب تصویر، روی الگوی بالاتنه جلو رسم می نماییم.

شما همراهان عزیز می توانید برای خرید الگو آماده لباس زنانه اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس