۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی شلوار کودک

الگوی شلوار کودک

در این مقاله آموزش الگوی شلوار کودک را شرح می دهیم . این الگو در متد گرلاوین می باشد . برای رسم الگو ابتدا باید اندازه های اصلی را بگیریم .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگوی شلوار کودک

اندازه های لازم جهت کشیدن الگوی شلوار:

از اندازه های فرضی استفاده می کنیم:

دور کمر ۷۰

دور باسن ۱۰۰

قد شلوار ۱۰۰

قد زانو ۷۲

دور زانو ۴۸

گشادی دمپا۴۰

قد فاق ۱/۴ دور باسن بزرگ

اموزش الگو و دوخت شلوار

روش اندازه گیری شلوار:

ابتدا نواری به دور کمر بسته برای قد شلوار در قسمت پهلو از گودی کمر از زیر نوار تا مچ پا (قوزک پا) را اندازه میزنیم .قد زانو را از زیر نوار بسته شده تا زانو اندازه میگیریم.

دم پا

متر به صورت گرد دور مچ پای شخص با آزادی لازم و متناسب با سلیقه شخص حلقه کرده و اندازه میگیریم.دور زانو را با توجه به مدل وتنگی وگشادی متر را دور زانو حلقه کرده اندازه میگیریم.

الگوی شلوار کودک

الگوی شلوار قسمت جلو

ابتدا خطی به طول قد شلوار رسم کرده نقاط (الف_ب)

از نقطه الف به اندازه ۱/۴دورباسن منهای یک سانت به طرف چپ رفته نقطه (د)

از نقطه الف و د به اندازه ۱/۴دور باسن برای بلندی فاق پایین آمده نقاط (ر _ذ) را میگذاریم.

۱/۳بلندی فاق (ز د)را از نقاط (ر ز) بالا رفته نقاط (س ش) بدست میاید.

برای گشادی فاق ۱/۱۰ نصف دور باسن بزرگ را +یک سانتیمتر،از نقطه ش به طرف چپ رفته نقطه ی میگذاریم.

۱۰۰÷۲=۵۰

۵۰÷۱/۱۰=۵

۵+۱=۶

برای خط اتو شلوار خط س ی را نصف کرده نقطه ج
سپس یک ضلع گونیا را در خط کمر و ضلع دیگر آن را طوری قرار میدهیم که از نقطه ج عبور کند.خطی موازی با خط الف ب رسم میکنیم.سپس از نقطه ب خطی به طرف چپ کشیده که خط لب شلوار میباشد.از خط کمر به اندازه بلندی قد زانو روی خط اطو جدا کرده نقطه ل را می گذاریم. حالا گشادی دور زانو را منهای چهار کرده عدد بدست آمده را تقسیم بر۴ عدد بدست آمده را روی خط زانو از نقطه ل به طرف راست و چپ بیرون رفته نقاط ط ت بدست میاید.(اموزش الگوی شلوار زنانه)

۴۸_۴=۴۴

۴۴÷۴=۱۱

رسم الگو 

برای رسم خط پایین شلوار گشادی پایین شلوار را منهای۴ کرده وحاصل بدست آمده را تقسیم بر ۴ نموده اندازه بدست آمده را روی خط پایین شلوار از خط اطو به طرف راست رفته نقطه پ و به طرف چپ رفته ث.از نقطه پ به نقطه ط و نقطه س وصل می کنیم. از نقطه ث به نقطه ت ونقطه ی وصل میکنیم. خط ر ز را به سمت چپ ادامه داده تا خط ت ی را در نقطه م قطع کند.از نقطه م به ش وصل کرده .از نقطه ش به طور هلال به م وصل کرده به طوری که از نقطه غ نیز بگذرد. ژ را به ش وصل کنید.از ژ ۱/۴ دور کمر+ ۳ سانت به طرف راست رفته نقطه چ.از چ یک سانت بالا رفته نقطه ظ.

از ظ بطور هلال به خط اتو در قسمت کمر وصل کرده .برای پنس جلو از خط اتو ۱٫۵ سانت بطرف راست و ۱٫۵ سانت به طرف چپ رفته طول پنس چهار برابر مقدار عرض پنس میباشد (۱۲ سانتیمتر ) که این اندازه را روی خط اتو جدا کرده وبه دو طرف ۱٫۵ سانت جدا شده در خط کمر وصل میکنیم.(الگوی شلوار بچه گانه دخترانه)نقاط ظ ژ ش م ت ث پ ط س ظ را رولت کرده الگوی جلوی شلوار بدست میاید.با خط کش هلال داخل پا خط پهلو خط باسن را اصلاح کنید.الگوی شلوار کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس