۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی بلوز یقه دار

الگوی بلوز یقه دار

در این آموزش الگوی بلوز یقه دار را آموزش می دهیم این یقه مدل پیچ دار و حالت دراپه دارد . با آموزش خیاطی آکادمی پارس همراه باشید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

مراحل رسم الگو

همانطور که در شکل می بینید برای به دست آوردن نقاط می توانید از محاسبات کمک بگیرید.

الگوی بلوز یقه دار

خطوط اوزمان را مطابق شکل رسم می کنیم.(الگو بلوز بارداری)آغاز خطوط اوزمان بایداز نقطه c وبه صورت هلال حتما انجام شود.نکته:به جهت فلش ها دقت شود.

الگوی بلوز یقه دار

الگوی بلوز یقه دار

   به خطوط چیده شده ،طوری اوزمان میدهیم که شیب خط هفت یقه بسیار کم شده(آموزش یقه گرد با الگو)، و تقریبا یک خط افقی شود ؛ در غیر اینصورت بعد از طراحی تکه سرخود پایین یقه ، یقه به خوبی بر نخواهد گشت.نکته:خط وسط جلو را پس از اوزمان ترمیم می کنیم.

الگوی بلوز یقه دار

و تا این مرحله الگوی ما به شکل زیر درآمده است.

الگوی بلوز یقه دار

از نقطه a که گودی پهلوست خطی افقی رسم میکنیم.

الگوی بلوز یقه دار

حدود ٨_۶ سانت به خط افقی که از a رسم کرده بودیم از سمت پهلو باز کرده و اوزمان می دهیم.بعد از این اوزمان خط وسط جلو دچار شکستگی می شود که آن را مطابق شکل ترمیم می کنیم.

الگوی بلوز یقه دار

مدل بلوز یقه دار

   الگو را روی کاغذ دیگر گذاشته ، و دور آن را مشخص می کنیم.بعد الگو را از خط وسط جلو سرو ته کرده ، مطابق شکل و دورتا دور آن را مشخص می کنیم.

الگوی بلوز یقه دار

حالا یقه را مطابق مدل طراحی میکنیم.نکته:لازم به ذکر است حتما در این مرحله کار ، یقه رسم شود ، در غیر این صورت یقه‌ خوب بر نخواهد گشت.

الگوی بلوز یقه دار

بعد از دوخت درز پهلو و سرشانه لباس ما آماده خواهد شد.درصورتی که پارچه حریر لخت باشد بازی یقه و چین ها مثل مدل خواهد شد.(آموزش دوخت لباس حریر)حتما خط پهلوی جلو و پشت را کنترل کنید ،چون به خط پهلوی جلو اوزمان داده ایم ، مطمئنا باید به خط پهلوی پشت اضافه شود و همون مقدار هم به خط‌وسط پشت ،یعنی به اندازه اوزمان کمر به قد الگوی پشت باید اضافه شود.

مدل بلوز یقه دار زنانه

   جلو لباس به صورت دولایه دوخته می شود وبه همین دلیل نیازی به سجاف ندارد.برای تکه بالای یقه ،از الگوی یقه شکاری استفاده شود.الگوی بلوز یقه دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس