۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی بالاتنه مولر زنانه

الگوی بالاتنه مولر زنانه

در این مقاله به آموزش الگوی بالاتنه مولر زنانه می پردازیم .برای رسم الگوی پشت بالاتنه به روش مولر به صورت زیر عمل می کنیم. با آکادمی پارس همراه باشید.

الگوی بالاتنه مولر زنانه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگوی پشت

   سمت راست کاغذ الگوخطی صاف و عمود رسم می کنیم بالا را شماره ۱ می نامیم.از شماره ۱ به ترتیب به اندازه بلندی حلقه استین پایین امده شماره ۲ می نامیم.از شماره ۱ به اندازه کرست پشت(بلندی پشت) پایین می آییم و شماره ۳ می نامیم از شماره ۱ به اندازه خط باسن پایین آمده شماره ۴ می نامیم از شماره ۱ قد لباس پایین امده شماره ۵

الگوی بالاتنه مولر زنانه

   سپس باید این خطوط را افقی گونیا می کنیم و امتداد می دهیم از شماره ۳ دوسانت به چپ امده شماره ۶ می نامیم .(اموزش کنترل الگوی مولر)از شماره ۴ و۵ دو سانت (برای کسانی که باسن تخت دارند) به چپ امده شماره ۷و۸ می نامیم این سه نقطه را با خط کش بهم وصل می کنیم و از طرف دیگر به شماره ۱ وصل می شود شماره ۹ در کنار شماره ۲ خودبه خود بوجود می آید به همین  ترتیب پنس زیپ و گودی کمر ایجاد می شود.

بلندی حلقه استین (۱به۲)

(۱به۳)کرست پشت

(۱به۴)خط باسن ازمهره گردن تا خط باسن بزرگ

(۱به۵) قدلباس

(۳به۶) دوسانتیمتر

(۴به۷) دوسانتیمتر

(۵به۸) دوسانتیمتر (تصویر شماره۱)

الگوی بالاتنه مولر زنانه

الگوی بالاتنه مولر

   از شماره ۹ تیره پشت (کارورپشت) را جدا کرده نقطه ۱۰ بدست می اید.از نقطه ۱۰ به بالا و پایین گونیا می کنیم. نقاط۱۱،۱۲،۱۳،۱۴بدست می ایند.از نقطه ۱۰ به اندازه دوسوم کف حلقه یا یک دوم پهنای کف حلقه به اضافه یک جدا کرده نقطه ۱۵ بدست می آید.از ۱۵ به پایین گونیا می کنیم و نقاط ۱۶ ،۱۷، ۱۸ بدست می آید.(۹به۱۰) تیره پشت یا کارور پشت (۱۰ به ۱۵) یک دوم پهنای کف حلقه+۱.

الگوی بالاتنه مولر زنانه

الگوی بالاتنه

   از نقطه ۱ مقدار پشت یقه را جداکرده نقطه ۱۹ می نامیم.از ۱۹ دوسانت بالا رفته نقطه ۲۰ بدست می آید.با هلال ملایم پیستوله هلال یقه را رسم می کنیم از نقطه ۱۱ (یک سانت در سرشانه تیز و چهار شانه _ ۱/۵سانت سرشانه معمولی _ دو سانت سرشانه افتاده) پایین آمده نقطه ۲۱ می نامیم(آموزش خیاطی به روش مولر)نقطه ۲۰ را با خط کش به ۲۱ وصل کرده به اندازه سرشانه به اضانه یک جدا می کنیم نقطه ۲۲ بدست می آید.(در متد مولر سرشانه پشت یک سانت بیشتر از جلو می باشد که هنگام دوخت خورد می خورد)

(۱ به ۱۹) پشت یقه

(۱۹ به ۲۰) دو سانت

(۱۱ به ۲۱) یک الی دو سانت

الگوی بالاتنه مولر زنانه

بالاتنه مولر زنانه

   از ۲۱ تا ۱۰ را اندازه زده یک چهارم (۱/۴) آن را از نقطه ۱۰ بالا می رویم شماره ۲۳ بدست می آید.از ۲۳ به اندازه ۱/۳ سانت بیرون رفته نقطه ۲۴ بدست می آید (این نقطه موازنه است که خطی که شامل این نقاط می باشد خط راستای ماست)برای رسم ابتدای حلقه آستین پشت با پیستوله از نقطه ۱۵ به ۲۴ وصل می کنیم و به سمت بالا امتداد می دهیمیک دوم (۱/۲) نقطه ۱ تا ۹ را بدست می اوریم نقطه ۲۵می باشد. این نقطه را به حلقه آستین گونیا می کنیم. (قراردادن گونیا هم بر مبنای ۱ به۲ وهم ۱ به ۹ انجام می شود)(آموزش الگوی بالاتنه به روش مولر)نقطه۲۶ روی حلقه آستین بدست می آید.

(۱۰ به۲۳) یک چهارم خط (۱۰ به ۲۱)

(۲۳ به ۲۴) ۱/۳سانت.

آموزش خیاطی

   ازنقطه ۲۰ سه الی پنج سانت به چپ آآمده نقطه ۲۷ بدست می آید.(بهتر است ۵ سانت انتخاب شود چون با انتخاب ۳cm ساسون های پشت خیلی بهم نزدیک می شوند عدد۳ برای طول سرشانه ۹ مناسب است)این نقطه را به خط ۲۵_۲۶  گونیا می کنیم نقطه ۲۸ بدست می آید.از ۲۸ تا پایین خطی گونیایی بکشید.از ۲۶ به اندازه ۷۵/.(هفتادوپنج صدم سانتیمتر) سانتیمتر به بالا و پایین رفته (جمعا۱/۵سانت) نقاط ۲۹، ۳۰ بدست می آیند.

خیاطی مولر

   سپس پنس حلقه استین ایجاد می شود خط ۲۷ ، ۲۸ را قیچی کرده پنس لقی حلقه را ببندید این پنس موجب گرفتن لقی حلقه آستین و ایجاد محلی برای برامدگی کتف می باشد. خط کش را در ابتدا و انتهای نقطه ۲۰ ،۲۱ قرار داده خط سرشانه را مجددا می کشیم بعد از نقطه ۲۰ به اندازه یک سانت بالا رفته نقطه ۳۱می باشد.از این نقطه به موازات ۲۰_۲۲ خطی رسم می کنیم روی خط جدید به اندازه سرشانه به اضافه یک سانت جداکرده نقطه ۳۲ بدست می آید با قسمت صاف پیستوله از ۳۲ به ۲۴ وصل کنید و این گونه حلقه آستین کامل می شود.الگوی بالاتنه مولر زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس