۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی استین خانم عمرانی

الگوی استین خانم عمرانی

در مقاله ی الگوی استین خانم عمرانی به آموزش دو نوع آستین فانتزی می پردازیم.ابتدا از الگوی پایه آستین استفاده می‌کنیم.(مدل استین فانتزی)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

    از تاج آستین تا هر اندازه‌ای که خواستیم حالت چین کش داشته باشد را اندازه می‌زنیم و یک خط افقی می‌کشیم. از این خط با فاصله‌های cm4-3 خطوط افقی منظمی تا بالا می‌کشیم. خط وسط آستین را تا سرخط اولی که کشیده بودیم، قیچی می‌زنیم و خطوط افقی را از خط وسط آستین طوری قیچی می‌کنیم که در دو طرف آستین به یک نقطه وصل باشد و بین هر برش cm3-2 اوزمان میدهیم تا مجموع میزان اوزمانها cm20-15 شود.در آخر باید دقت کنید که طول هر دو قسمت اوزمان داده شده، با هم برابر باشد تا در هنگام دوخت به مشکل برنخوریم. الگو را روی پارچه گذاشته و به همین شکل برش می‌زنیم.

الگوی استین خانم عمرانی

دوخت

    دو تکه بالای آستین را که اوزمان داده بودیم، بهم می‌دوزیم. با درجه درشت چرخ روی آن را چرخ می‌کنیم و نخ زیر را می‌کشیم تا میزان اضافه چین بخورد و اندازه اول آستین بدست آید و مثل آستین معمولی وصل می‌کنیم.(الگوی استین به روش متریک)

الگوی استین خانم عمرانی

الگو استین خانم عمرانی

آستین فانتزی شماره۲

ابتدا از پایین آستین، با فاصله‌های ۷تا۱۰ سانتی‌متر تا بالا خطوط افقی منظمی می‌کشیم. خط وسط آستین را قیچی می‌کنیم تا طرف جلو و پشت آستین از هم جدا شود. حال این خطوط منظم را از خط وسط آستین طوری قیچی می‌کنیم که در دو طرف آستین به یک نقطه وصل باشد. حالا بین برش‌ها را اوزمان می‌دهیم تا حدی که مجموع میزان اوزمانها در هر طرف cm18 شود. فقط باید دقت شود که قسمت اوزمان داده شده در جلو و پشت آستین به یک اندازه باشد. الگو را به همین حالت روی پارچه گذاشته و قسمت وسط آستین را با cm2 زاپاس برش می‌زنیم(الگوی آستین کیمونو به روش مولر)الگوی استین خانم عمرانی

الگوی استین

دوخت

   دو تکه آستین را از خط وسط به یکدیگر می‌دوزیم. زاپاس آن را بصورت لیفه درست کرده و دو عدد بند از آن رد می‌کنیم. این بندها را آنقدر می‌کشیم تا اندازه اول آستین بدست بیاید. در قسمت تاج آستین، بند و خود آستین همراه هم به بالاتنه وصل می‌شود. قبل از اینکه لب آستین را تو بگذاریم، در cm2 بالاتر از لب آستین، یک حفرهاز روی لیفه درست می‌کنیم و بندها را از آن در می‌آوریم. سپس مثل آستین معمولی وصل می‌کنیم. می‌توان به جای اینکه این مدل‌ها را روی الگو پیدا کنیم، فقط قد آستین را cm20 بلندتر از قد معمول در نظر گرفت و میزان اضافه را با لیفه و بند در خط وسط آستین جمع کرد. ولی این کار سبب می‌شود تا زیر آستین نیز چین بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس