۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

استین ژیگو

الگو استین ژیگو

در این مقاله با الگوی استین ژیگو آشنا می شویم. اگر آستین پفی به خانواده آستین‌های بلند بپیوندد، این مدل آستین شکل می‌گیرد که در بالا پف می باشد و تا آرنج به تدریج باریک می‌شود و آستین به صورت ساده تا مچ دست ادامه پیدا می‌کند. این مدل آستین اولین بار در سال ۱۸۲۴ در لباس‌های زنانه و مردانه دیده شد. ۶۰ سال بعد یعنی در سال‌های ۱۸۹۰ بار دیگر رونق پیدا کرد و هنوز می‌توان آن را در کارهای طراحان دید. در اصطلاح به این مدل آستین ژیگو هم گفته می‌شود.در ادامه با رسم الگوی آن همراه ما باشید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

استین ژیگو

آموزش آستین ژیگو

رسم الگو استین ژیگو

ابتدا کادر استین را آماده می کنیم. از (ب) روی خط (ک،هـ) که روی خط آرنج قرار گرفته است ، ۲سانتی متر تا نقطه (ف) بالا رفته ، سپس از این نقطه به (ج) وصل می نماییم .(آستین پفی دخترانه )از (ف) مقدار ۱/۵ سانتی متر روی خط (ف،ج) تا نقطه (م) و از (م) ۱/۵ سانتی متر دیگر تا نقطه (ل) علامت می گذاریم . از (ج) به (ط) که واقع بر تلاقی خط (ظ.ط) با خط (هـ.د) می باشد وصل می کنیم . (مطابق شکل ۷۷)

الگو آستین ژیگو

الگو استین ژیگو: از (هـ) روی خط (هـ،ک) مقدار ۲سانتی متر تا (ش) بالا رفته از این نقطه به (ط) وصل می کنیم. زاویه (ج،ط،ش) می تواند عمود باشد . از(ش) مقدار ۲ سانتی متر روی خط (ش،ط) پیش رفته با (ث) علامت می گذاریم . خطی به طول ۲ سانتی متر طوری رسم می نماییم که خط (ک،ش) را در (ت) و همچنین هلال (ک،ظ) را در (ع) قطع نماید . اکنون (ث) را به (ل) و از آنجا به (ع) به طور مستقیم وصل کرده  و  از (ش) نیز به (م) و (ک) با خط کش مربوط می سازیم .

استین ژیگو

آموزش الگوی آستین ژیگو

پس از آماده شدن الگو استین به  ترتیب زیر عمل میکنیم:
خط (ک،م) را روی کاغذ تا زده بخش (ک،ع،ل،م،ک) را رولت نموده بطوری که (ی) مشابه (ع) و همچنین (ذ) مشابه (م) باشد . (مطابق شکل ۸۷).بار دیگر خط (م،ش) را روی کاغذ تا کرده بخش (م،ل،ث،ش،م) را رولت کرده نقطه (ژ) مشابه (ث) بوده و خط (ذ،ح) مشابه (ل،ث) باشد . اکنون در جهت مقابل خط (س،خ) را تا زده بخش (ع،س،ج،ط،ث،ل،ع) را رولت نموده نقطه (ژ) مشابه (ع) و همچنین (ض) مشابه (ج) و دیگر ، (ر) مشابه (ث) و بالاخره (ظ) مشابه (ط) مشخص می گردد.در نتیجه این محل ، پنس بزرگی در ناحیه خط آرنج تا مچ تشکیل خواهد شد که در شکل به صورت هاشور پر شده است . درالگوی کامل شده ، خطوط (ذ،ج) و (ج،ض) مربوط به خط آرنج باشد.

استین ژیگو

الگوی آستین ژیگو پرنسسی

الگو استین ژیگو را می توان به همین صورت به عنوان طرحی از آستین های لوله ای روی پارچه گذاشته پس از برش ، دوخته و به لباس منتقل نمود . اکنون طرح جدید را که ذکر آن شده است ، روی این الگو رسم می کنیم .(رسم الگوی آستین ساده )خط (س،ج) را مطابق شکل پس از قیچی زدن به اندازه ۱۵ سانتی متر اوزمان می دهیم . در نتیجه پنس (ط،ج،ط) تنگتر شده ولی کاملا بسته نخواهد شد (البته باید دقت نمود که در بعضی از اندام ها پس از این اوزمان ، کاملا پنس بسته می شود و حتی دیده شده است که در اوزمان های کمتر از ۱۵ سانتی ، پنس کاملا بسته شده است و باید مقدار اوزمان را طوری در نظر گرفت که مقداری از پنس زیر آن باقی بماند تا اگو کامل باشد ، بطوری که هنگام دوخت ، نصف بلندی پنس به صورت چاک یا پیلی باشد) .از نقطه (س) مقدار ۱۳/۵ سانتی متر تا (چ) علامت گذاشته (مطابق شکل) ، از (غ) نیز مقدار ۱۵ سانتی متر در امتداد خط وسط آستین بالا رفته با (خ) مشخص می شود.استین ژیگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس