۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس

آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس

در این مقاله آموزش کشیدن مانکن طراحی لباس را برای شما علاقه مندان به طراحی شرح می دهیم.ابتدا یک مداد طراحی (آموزش طراحی لباس )که به راحتی پاک شود ،یک پاکن و کاغذ ضخیم برای شروع کار لازم دارید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

مراحل رسم مانکن

   یک ژست برای طرح در نظر بگیرید؛ (مانکن لباس زنانه ) شما می توانید راه رفتن، نشستن، و مدل خم شده و یا هر حالتی را نشان دهید. به عنوان یک مبتدی بهتر است از مدل ایستاده برای شروع کار استفاده نمایید . این مدل ژست آسان ترین روش به منظور جلب نظر شما و نشان دادن تمام جزییات است.

آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس

آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس

   رسم خط افقی (ستون بدن).  این اولین خط از طرح است، و نشان دهنده مرکز ثقل مدل است. از سر شروع کنید و تا نوک انگشتان پا پیش روید. حال یک بیضی به عنوان سر مدل رسم کنید.خط تعادل باید یک خط عمودی صاف باشد. حتی در صورتی که می خواهید حالت خاصی به ژست مدل بدهید برای مثال باسن مدل کمی به چپ و راست منعطف شود باید این خط تعادل به درستی رسم شود.(مانکن طراحی شده )

آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس

رسم مانکن لباس

   کشیدن لگن مدل.  یک مربع درست در وسط خط تعادل خود رسم کنید. اندازه مربع بستگی به سایز مدل دارد و عرض این مربع به اندازه ی عرض سر است. برای یک مدل لاغر می بایست از مربع کوچک تر استفاده نمایید.در صورتی که باسن مدل شما به چپ و یا راست متمایل شده است،باید مربع به چپ و راست تمایل داشته باشد.

آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس

   رسم بالا تنه و شانه ها. کشیدن خطوط نیم تنه به بالا از هر گوش مربع در بخش لگن، دقت شود که نیم تنه از پایین به بالا.کشیده شود و قوس کمر و مجدد پهن شدن شانه ها نشان داده شود. همانطور که می دانید عرض شانه های انسان با لگن و یا همان عرض باسن انسان در واقعیت برابر است.

آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس

   طرح سر و گردن.  گردن مدل باید یک سوم عرض شانه و نیمی از طول سر باشد.برای نشان دادن سر، و رسم صورت بهتر است بیضی که ابتدا کشیدید را پاک کنید.برای نشان داد بهتر ژست مدل می توانید سر را به چپ، راست، پایین و بالا متمایل کنید.

آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس

آموزش کشیدن مانکن

   پا ها را رسم کنید. پا ها باید طولانی ترین قسمت بدن باشند. طول پاها حدود ۴ برابر سر مدل است. پا به دوقسمت ران ( از پایین لکن تا بالای زانو) و نرمه ساق پا (از پایین زانو و تا ابتدای مچ پا) تقسیم می شود. طراحان حرفه ای مد و فشن، با اغراق در نشان دادن قد مدل اقدام به کشیدن پاهای بلند نسبت به  بالا تنه مدل می نمایند.بالای هر یک از ران ها تقریبا برابر با اندازه عرض سر است، سپس مخروطی، رو به پایین تا سر زانو ها باید کشیده شود. زمانی به که به زانو رسیدید دقت کنید زانوی هر پا می بایست یک سوم عرض بخش بزرگی از ران باشد.در قسمت نرمه ساق پا، مخروطی رو به پایین به مچ پا باید کشیده شود. دقت شود هر مچ پا می بایست یک چهارم عرض سر باشد.(طراحی لباس مربع)

آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس

   قسمت پایینی پا نسبتا باریک است. پاها را همانند یک مثلث کشیده بکشید که به اندازه همان طول سر است. ساختار دست ها همانند پاها می باشد، متشکل از مخروطی به سمت مچ دست و سپس انگشتان دست. به خاطر داشته باشید که اجزای بالا تنه مانند دست ها می توانند لطافت خاصی به طرح دهد و همانند یک فرد واقعی (مانکن طراحی لباس )جلوه کند.

آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس

   ابتدا در مورد چیزی که می خواهید خلق کنید و به نمایش بگذارید خوب فکر کنید، و طرح خود را با جزییات کامل بکشید. برای مثال اگر طرح شما لباس شب است، چین ها، قوس ها و صفات آن ها به خوبی ترسیم کنید. بر روی عناصری که طرح شما را منحصر می کند تمرکز کنید. برای مثال اکسسوری(کلیپ تصویرسازی اکسسوری ) و لوازم جانبی که جذابیت کار شما را افزایش می دهد.(آموزش طراحی بدن مانکن)

آموزش کشیدن مانکن در طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس