۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش مدلسازی و دوخت جیب از رو در شلوار

با سلام به هنرجویان عزیز، امروز در خدمتتون هستیم با آموزش جیب از رو با ما همراه باشید تا انتهای این ویدئو. می خوایم قسمت جیب الگو شلوار رو طراحی کنیم، از قسمت پهلوی شلوار به اندازه 5 تا 6 سانتیمتر داخل میشید از قسمت پهلو هم به اندازه 14 تا 16 سانتیمتر پایین میایم و علامت می زنیم و این دو تا نقطه رو به صورت مثلث به هم دیگه وصل می کنیم، از انتهای نقطه 5 تا 6 سانت به اندازه 10 سانتیمتر داخل میشیم که این 10 سانتیمتر رو گونیا کنید به سمت پایین، از قسمت خط کمر 25 سانتیمتر میاید پایین و این نقطه رو به سمت پهلو گونیا می کنید که این قسمتی که با ماژیک آبی طراحی میشه الگو جیب شلوار ما از روی این الگو یکی کپی می کنیم.

 

نحوه دوخت جیب شلوار

برای این مدل جیب حتما قسمت لبه دهانه جیب را سجاف بزنید، از قسمت انتهای جیب به اندازه 4 سانتیمتر داخل میشید و تا لبه پهلو دهانه جیب ادامه میدید و این قسمت رو که طراحی کردید کپی می کنید و میذارید کنار که این قسمت میشه سجاف دهانه جیب شلوار. الگوهارو میذاریم روی پارچه و قسمت پهلوی جیب رو هم همان اندازه که توی الگو شلوار جادوخت گذاشتید تو قسمت پهلو هم همان اندازه جادوخت بذارید و دورتادور جیب رو 1 تا 5/1 سانتیمتر جادوخت میذاریم و سجاف دهانه جیب رو هم راهنمای الگو رو یادداشت کنید که موقع دوخت به مشکل نخورید و قسمت پهلوی سجاف رو به اندازه پهلو جیب 2 تا 3 سانتیمتر و دورتادور آن را به اندازه 1 تا 5/1 سانتیمتر جادوخت بذارید.

مدلسازی و دخت جیب شلوار

قبل از انجام هر کاری سجاف دهانه جیب رو 1 سانتیمتر چرخ کنید و قبل از وصل کردن درزهای داخلی کار رو سردوز کردیم و بعد از دوخت، سجاف رو برمیگردونیم به درز دوخت رو برمیگردونیم به سمت سجاف و روی آن را دوخت نیش میزنیم. می تونید برای لبه دهانه جیب از دوخت تزئینی هم استفاده کنید و یا به همین سادگی که هست بمونه. قبل از وصل کردن جیب به شلوار می تونید جای دوخت های جیب رو 1 سانت برگردونید و اتو بزنید که موقع دوخت راحتتر باشید، جیب به این صورت روی شلوار قرار می گیره که از قسمت کمر لب به لب کمر شلوار قرار می گیره و دورتادور جیب رو از رو سوزن می زنید و چرخ می کنیم، قسمت بالا و کمر جیب رو هم چرخ می کنیم که موقع وصل کردن شلوار به بالاتنه اذیت نشید.

جیب شلوار زنانه

امیدوارم از این مدل جیب خوشتون اومده باشه، اگر دوست داشتید ما رو به دوستانتون معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس