۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

فیلم آموزش جیب از رو در دامن شلواری از آکادمی هنر پارس

آموزش کامل جیب از رو در دامن شلواری به همراه ویدیو آموزشی

برای قسمت جیب ک تکه کاغذ احتیاج داریم به طول بیست و هشت سانتی متر. بیست و هشت و علامت میزنیم و روی خود کاغذ الگو یه تا می زنیم. از قسمت تیکه بالا این میشه پهلوهای مرکز جلو . از قسمت پهلو به اندازه چهار تا پنج سانتی متر به سمت پایین حرکت میکنیم . از این قسمت به اندازه هشت تا هفت سانتی متر به سمت پایین و این دوتا خط و به هم وصل می کنم. این قسمت می تونه به حالت تیز باشه، می تونه به حالت هلال هم طراحی بشه این قسمتشو شبیه هلال طراحی و اضافه این جیبمو طراحی می کنیم. در جیب و قسمت جیب برمیگرده به سمت رو هم زمان با خود الگو و اضافی الگو هم درمیاریم. برای اینکه این قسمت محکم روی جیب قرار بگیره یک حالت سجاف مانند می خواد این تیکه و باز می کنیم و حدود هشت تا دو سانتی متر میام به سمت پایین و یه سجاف فرم خودش طراحی می کنمی. خطشو صاف رسم می کنیم و یک تیکه جیب براش طراحی می کنم. این قسمت سجاف موقع دوخت لایی خورده که محکم برگرده و به سمت رو و فرم خوبی به خودش بگیره. این تکه میتونه بلند تر هم باشه بسته به سلیقه خودتون  هستش.

آموزش سجاف جیب دامن شلواری

به این حالت روی این قسمت به عنوان سجاف در نظر گرفته می شود از سمت داخل دوخته و اضافه آن برمیگردد به سمت تو. که ما موقع دوخت اول این قسمت و لایی می چسبونیم میگذاریم روی کیسه دوخت میخورد و به بغل برمیگردد حالت دوخت به سمت روی جیب قرار می گیرد. این میشه کیسه جیب روی قسمت دامن شلواری که توی قسمت پهلوی ما قرار میگیره.برای قسمت کیسه بزرگ جیب هم دوتا ازش لازم داریم و دور تادورش بین یک تا یک و نیم سانتی متر زاپاس در نظر می گیریم. فقط مهم ترین نکتش اینه که این قسمت توی دو طرف سجاف که توی کیسه ی جیب یه چرت راهنما یا چرت موازنه می زنیم که وقتی داریم قسمت جیبمونو دوختشو می زنیم. دقیقا تا همین نقطه بتونیم خط اتو بندازیم و تا بزنیم به سمت رو تیکه ی بالای جیب دوتا ازش لازم داریم که روی دولای پارچه قرار دادیم، دور تا دورش بین یک و یک و نیم سانتی متر زاپاس در نظر می گیریم این تیکه هر دو طرفش لایی می خوره چون برمیگرده به قسمت روی جیب  آهاردار می ایستد به علاوه فرم قشنگتری روی تن قرار میگیرد. برای وصل جیب قسمت سجافش که لائی خورده آماده می کنیم کله قسمتش و لائی بزنیم.

الگوسازی و دوخت جیب از رو در دامن شلواری

از این قسمت اول اینکه این سمت و اور میزنیم و دورتادور کار و چرخ می کنیم. و دور کادر جیبمونم سر دوزشو می زنیم. از این قسمت به اندازه ای که برای زاپاس دوخت گذاشتم شروع می کنم به چرخ کردن بعد  این قسمت و برمیگردونم بعد دور تا دور این قسمت و برمیگردونم به سمت رو کامل اتوی این قسمت و میزنم. قسمت جیب و آماده کردیم این قسمت که دوخته بودیمو اتو کشیشو انجام دادیم دورتا دور یک سانتی متر به سمت داخل برگشت و اتو شد. این قسمت هم وقتی اتو کشیش انجام شد به اندازه ی پنج تا هشت سانتی که تا زده بودیم برگردوندیم و یه خط اتو روش انداختیم. حالا جیبمون آمادست از قسمت بالای برشمون به اندازه هشت تا ده سانتی متر میام به سمت پایین از کنارم دقیقا موازی با درز پهلو قرار میدم و جیبمو روی قسمت پایین تنه شلوارم مشخص می کنم. این قسمت و برمیگردونم بعد دورتادور و چرخ می کنم و دیگه روی لبه ی پاکتی جیب دوخت نمی خوره برای دوخت جیب از لبه ی این جیبم شروع میکنم سرقائمی می زنم و بقیه دوختمو می دوزم .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس