۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت پیراهن ساده زنانه

در این مقاله میخواهیم آموزش دوخت پیراهن ساده زنانه (آموزش خیاطی بدون الگو ) را داشته باشیم با آکادمی پارس همراه باشید. پس از خواندن این مقاله میتوانید به راحتی و بدون الگو یک پیراهن بلند (آموزش دوخت پیراهن مردانه ) بدوزید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

وسایلی که برای این کار مورد نیاز است:

-دومتر و نیم یا دو متر و هفتاد سانتی متر پارچه

-سوزن ته گرد

-قیچی

-تیشرت

– متر

دوخت پیراهن ساده
الگوی پیراهن زنانه ساده

برای شروع ابتدا از کنار گردن تا هر میزان بلندی دلخواه خود را با متر اندازه بگیرید، و بلندی پیراهن را به دست آورید.پارچه را یک بار از وسط تا کنید تا دولای بسته داشته باشیم و یک بار دیگر از وسط تا میزنیم تا به چهارلای بسته تبدیل شود.تیشرتی که میخواهید برای این کار استفاده کنید را از وسط تا بزنید و روی پارچه قرار دهید. طوریکه قسمت جلوی تیشرت روی چهارلای بسته ی پارچه قرار بگیرد.

دوخت پیراهن ساده
حالا میتوانید با کمک تیشرتی که روی پارچه گذاشته اید آن را برش بزنید . با تا زدن آستین تیشرت ،حلقه آستین روی پارچه را مشخص میکنید و آن قسمت را هم برش میزنید.دوخت پیراهن ساده
مقدار اضافی پارچه برای آستین و سجاف یقه مورد نیاز است . پارچه باقی مانده را به صورت دولای بسته تا کنید و آستین را مطابق شکل روی پارچه قرار دهید.به وسیله ی سوزن ته گرد می توانید حلقه آستین را روی پارچه تعیین کنید . سپس با صابون خیاطی حلقه آستین را علامت بزنید .حالا میتوانید آستین پیراهن را ببرید.
دوخت پیراهن ساده
برای سجاف یقه، پیراهن را که برش زده اید از وسط تا کنید و قسمت یقه ی آن را روی پارچه ی باقی مانده که به صورت دولای بسته تا کرده اید بگذارید . سپس سجاف را به اندازه ی دور یقه و مقداری از سرشانه ببرید.

دوخت پیراهن ساده
حالا سجاف ها را به یقه با سوزن ته گرد وصل کنید. و با چرخ خیاطی قسمت دور یقه به جز سرشانه را به سجاف بدوزید .پس از این کار سرشانه ها را بهم وصل کنید.دوخت پیراهن ساده

دوخت پیراهن ساده

دوخت پیراهن سادهدوخت تونیک زنانه

دوخت پیراهن ساده: در این مرحله ی نوبت وصل کردن آستین به پیراهن است . ابتدا حلقه آستین و سپس کناره های آستین و دوطرف پیراهن که در امتداد آستین است را با سوزن ته گرد بهم وصل کنید.با چرخ خیاطی ابتدا حلقه آستین را به پیراهن بدوزید و سپس دو طرف آستین و در ادامه دو طرف پیراهن را بهم وصل کنید.(آموزش کوتاه کردن شلوار)

دوخت پیراهن ساده

دوخت پیراهن ساده

دوخت پیراهن ساده

سپس سر آستین را به اندازه ی دلخواه به داخل تا کنید و بدوزید.(آموزش دوخت بلوز زنانه ساده)

دوخت پیراهن ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس