۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دامن شلواری مجلسی

آموزش دامن شلواری مجلسی

با آموزش الگو دامن شلواری مجلسی توسط سرکار خانم سپه وند در خدمتتون هستیم. دامن شلواری ها مدلهای زیبا، متنوع و خاصی دارند. این مدل شلوارها گزینه مناسبی برای پوشش تابستان خانم ها می‌باشد. ست کردن دامن شلواری با انواع تاپ ها و بلوزهایی برای استفاده در میهمانی ها و جشن های کوچک مناسب است. به د لیل اینکه دامن شلواری گشاد است لازم نیست همیشه با آن ها لباس های تنگ بپوشبد بلکه بلوزهای گشاد و آستین کلوش نیز با آن ها ست می شود.

آموزش دامن شلواری مجلسی

الگوی دامن راسته را می توان تبدیل به الگوی دامن فون با گشادی دلخواه کرد و هم می توان از همان دامن راسته برای دامن شلواری استفاده کرد. برای دامن شلواری بلند، گشادی اوزمان وسط را 5 الی 8 سانتی متر لحاظ می کنیم. برای دامن شلواری کوتاه اوزمان 3 الی 5 ساتی متر مناسب است. سپس بسته به میزان سلیقه خودتان فون را کم یا زیاد کنید.

آموزش دامن شلواری مجلسی
الگوی دامن شلواری

برای طراحی الگوی دامن شلواری تنها کاری که باید انجام دهیم این است که فاق شلوار را طراحی می کنیم. برای اندازه گیری بلندی فاق کافیست روی میز یا صندلی سفت بنشینید و فاصله بین کمر و میز را از سمت پهلو اندازه بگیرید. اگر اندازه گیری برایتان سخت است می توانید خیلی راحت با کمک فرمول زیر اندازه فاق خودتان را محاسبه کنید:

(بلندی فاق = 4/1 دور باسن + 1 الی 2 سانتی متر)

بطور مثال : (برای سایز 40 = 100تقسیم بر 4 = 25 + 2 = 27 )

نکته : اگر پارچه تان خشک و ضخیم بود می توانید بلندی فاق را 1 الی 2 سانتی متر بیشتر در نظر بگیرید.

طراحی فاق پیش دامن شلواری

الگوی پیش دامن فون را روی میز قرار می دهیم و کاغذ الگو را به خط وسط پیش می چسبانیم.

1_2 : از نقطه 1 که در ابتدای وسط پیش قرار دارد ، به اندازه ی بلندی فاق به سمت پایین علامت می زنیم و از نقطه 2 به سمت بیرون گونیا می کنیم.

2_3 : 8/1 دور یاسن منهای 2 ، برای سایز 40 : 100 تقسیم بر 8 = 12.5 منهای 2 = 10.5

آموزش دامن شلواری مجلسی
2_4 : 2_3 : از نقطه 3 به سمت بیرون گونیا می کنیم. لبه پایین دامن را امتداد می دهیم تا خط گونیا شده را قطع کند. نقطه 3 و 4 را به هم وصل می کنیم. از نقطه 2، خطی عمود بر خط 3 و 4 رسم می کنیم و نقطه وسط این خط را علامت می زنیم. اکنون با خط کش منحنی فاق جلو را طوری طراحی می کنیم که نقطه وسط خط 2_5 را قطع کند که این نقطه نقطه 6 می باشد و دقیقا نصف خط 2_5 می باشد. اکنون پیش دامن شلواری به همین آسانی طراحی شد.

طراحی فاق پشت دامن شلواری

الگوی پشت دامن فون را روی میز قرار می دهیم و کاغذ الگو را به خط وسط پشت می چسبانیم.

7_8 : ارتفاع فاق نقطه 8 را به سمت بیرون گونیا می کنیم.

8_9 : 8/1 دور باسن + 2 الی 3 سانتی متر ( باسن برجسته 3 سانتی متر و باسن تخت 2 سانتی متر ) از نقطه 9 به سمت پایین گونیا می کنیم و لبه پایین دامن را به سمت بیرون گونیا می کنیم تا خط گونیا شده از نقطه 9 را قطع کند، نقطه 9_10 را به هم وصل می کنیم. از نقطه 8 خطی عمود بر 9 و 10 رسم می کنیم. نقطه وسط که نقطه 12 است را علامت می زنیم و با خط کش پیستوله فاق پشت را طوری طراحی می کنیم که از این نقطه بگذرد.

آموزش دامن شلواری مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس