۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش جنسیت سازی مانتو ژاکارد گلدار

آموزش جنسیت سازی مانتو ژاکارد گلدار

 با آموزش جنسیت سازی مانتو ژاکارد گلدار که توسط سرکار خانم پیرهادی مدرس طراحی لباسآکادمی پارس شعبه کرج شده است در خدمتتون هستیم. ابتدا مانکن نُه سر را طراحی می کنیم. برای کشیدن مانکن نه سر ابتدا خطی عمودی رسم میکنیم و آن را به نه قسمت مساوی ( ۳cm ) تقسیم می کنیم.  سر اول را تقسیم بر سه میکنیم دو سوم قسمت بالایی شامل جمجمه و یک قسمت پایینی فک صورت در نظر گرفته میشود. عرض سر برابر دو سوم طول سر است.

سر دوم را تقسیم بر دو میکنیم تا خط شانه ها بدست آید. عرض شانه ها دو برابر عرض سر است. بین فک و خط شانه برابر است با خط گردن. پایین سر سوم خط کمر است و عرض آن برابر عرض سر است.  پایین سر چهارم خط باسن است و عرض آن دو برابر عرض سر است.  گوشه های خط شانه را به کمر و خط کمر را به باسن وصل کنید تا به شکل دو ذوزنقه روی هم در آید.  سر پنجم و ششم شامل ران ها میشود و سر هفتم و هشتم ساق پا ها و حد فاصل این دو زانو قرار میگیرد. سر نهم شامل کفش ها میشود.

آموزش جنسیت سازی مانتو ژاکارد گلدار

آموزش رنگ آمیزی پوست

دو دایره کوچک به عنوان مفاصل شانه دقیقا کنار خط شانه رسم کنید و دو دایره به عنوان آرنج در راستای خط کمر . همچنین مچ ها کمی پایین تر از خط باسن قرار میگیرد. شانه را با خطی به آرنج و آرنج را به مچ وصل کنید. اندازه این دو قسمت باید برابر باشد.  به این صورت اسکلت مانکن را طراحی کرده اید. سپس ماهیچه های مانکن را طراحی کنید. میتوانید برای درک بهتر فرم ماهیچه ها از عکس مانکن های واقعی کمک بگیرید. پس از طراحی حرکت مانکن ، لباس و چین و چروک های آن شروع به رنگ آمیزی پوست می کنیم .

برای رنگ آمیزی پوست از مارکر های تاچ ( کد ۱۴۲ – ۱۳۴ – ۲۶ ) و مداد رنگی پلی کروم ( کد ۱۸۲ – ۱۸۷ – ۲۸۳ ) استفاده شدهاست . در صورتی که مانکن سیاه پوست باشد از مارکر تاچ کد BR  103  و BR  ۹۶ استفاده می کنیم . با در نظر گرفتن برجستگی ها و نور روی پوست رنگ آمیزی آن را شروع می کنیم . ابتدا از رنگ های روشن تر استفاده می کنیم و تقریبا تمام پوست به جز نقاطی که به نور احتیاج داریم را رنگ آمیزی می کنیم و سپس با رنگ های تیره تر قسمت های فرو رفته و قسمت های کناری بدن را سایه می زنیم .

لوازم طراحی لباس

پس از اتمام رنگ آمیزی پوست با مارکر ، با استفاده از مداد رنگی سایه های بیشتری ایجاد می کنیم . استفاده از مداد رنگی جزئیات بیش تری به کار می دهد و در نتیجه کار طبیعی تر به نظر می رسد . برای این که نور بیشتری روی پوست ایجاد کنیم می توانیم از اکریلیک رقیق شده یا مداد گچی سفید ( فابر کاستل ) یا خودکار ژله ‌ای سفید استفاده کنیم . بعد از اتمام کامل رنگ پوست شروع به رنگ آمیزی لباس می کنیم .

پس از طراحی حرکت مانکن ، لباس و چین و چروک های آن شروع به رنگ آمیزی پوست می کنیم. برای رنگ آمیزی پوست از مارکر های تاچ( کد ۱۴۲ – ۱۳۴ – ۲۶ ) و مداد رنگی پلی کروم ( کد ۱۸۲ – ۱۸۷ – ۲۸۳ ) استفاده شده. در صورتی که مانکن سیاه پوست باشد از مارکر تاچ کد BR 103 و BR ۹۶ استفاده می کنیم. با در نظر گرفتن برجستگی ها و نور روی پوست رنگ آمیزی آن را شروع می کنیم. ابتدا از رنگ های روشن تر استفاده می کنیم و تقریبا تمام پوست به جز نقاطی که به نور احتیاج داریم را رنگ می کنیم و سپس با رنگ های تیره تر قسمت های فرورفته و قسمت های کناری بدن را سایه می زنیم.

برای جنسیت سازی پارچه ژاکارد گلدار ابتدا طرح گلهای پارچه را طبق سلیقه خود یا طرح پارچه مورد نظر با مداد نوکی میکشیم. سپس رنگ زمینه پارچه ( کل سطح مانتو به جز گل ها ) را با مارکر رنگ آمیزی می‌کنیم. دوباره با همان مارکر بافت پارچه ژاکارد را ایجاد میکنیم. به این شکل که به صورت نقطه چین های نا منظم و افقی نقاطی را روی سطح کار میکشیم تا بافت پارچه ژاکارد را ایجاد شود. برای رنگ آمیزی گل ها از دو رنگ مارکر آبی برای ایجاد سایه روشن روی گل ها استفاده شده و در بعضی از قسمت ها از مارکر صورتی استفاده شده. تمام گل ها و برگ ها را با در نظر گرفتن سایه روشن رنگ میکنیم. سپس با استفاده از روان نویس مشکی تمام گل و شاخه و برگ ها را دورگیری میکنیم تا جلوه بهتری پیدا کند. در گل های این پارچه ژاکارد نخ های نقره ای به کار رفته که با استفاده از خودکار اکلیلی نقره خطوطی را روی گل ها میکشیم. توجه داشته باشید که از خودکار اکلیلی در مرحله آخر استفاده کنید. سپس با استفاده از مارکر براش خاکستری ( تاچ کد CG, CG4 ) سایه های مانتو که در پهلو ها و در زیر یقه ایجاد شده را رنگ میکنیم.

شال مد

برای رنگ کردن شال حریر پلیسه از دو رنگ مارکر روشن و پاستلی در طیف صورتی استفاده شده. ابتدا طبق روال همیشه شال را با توجه به چین و چروک ها رنگ میکنیم. سپس برای نشان دادن طرح پلیسه به صورت ظریف و بدون ایجاد خطوط از مارکر براش خاکستری روشن استفاده میکنیم و خطوط پلیسه را میکشیم. توجه داشته باشید که جهت این خطوط در قسمت های مختلف با توجه به چین و چروک ها قابل تغییر است. در نهایت دوباره با مارکر رنگ خاکستری و در صورت لزوم سایه های بیشتری در چین های شال ایجاد میکنیم.  شومیز نخی را با استفاده از دو رنگ مارکر صورتی پررنگ و کمرنگ و با در نظر گرفتن چین و چروک ها رنگ میکنیم و با مارکر براش خاکستری سایه های بیشتری ایجاد میکنیم. در آخر کل کار را با توجه به ارزش های خطی و با استفاده از روان نویس مشکی دورگیری میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس