۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش تصویری اندازه گیری در خیاطی

آموزش تصویری اندازه گیری در خیاطی

در آموزش تصویری اندازه گیری در خیاطی (آموزش خیاطی ) یاد خواهید گرفت قبل از شروع رسم الگو به طور دقیق اندازه گیری را انجام دهید تا الگویی بی نقص داشته باشید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

 برای اندازه‌گیری روی بدن موارد زیر باید رعایت شود.(آموزش تصویری رایگان خیاطی )ابتدا خط کمر باید به وسیله نوار ۲ سانتی مشخص شود که در گودی کمر بسته می‌شود و در جلو و پشت در یک سطح افقی قرار گیرد و از بالای ناف می گذرد . اندازه‌های لازم حتماً باید با لباس زیری گرفته شود که در زمان پرو و استفاده از لباس،‌ یکی باشد. اندازه تمام قد بدون کفش گرفته می‌شود. اندازه تمام قد از بالای سر تا روی زمین اندازه‌گیری می‌شود به طوری که پشت، سر،‌ باسن و پاشنه پا به دیوار چسبیده باشد.

آموزش تصویری اندازه گیری در خیاطی

آموزش تصویری اندازه گیری در خیاطی

بلندی قد

اندازه گیری در خیاطی: تمام قد کنار دیوار بایستید گونیا یا خط کشی(انواع ابزار خیاطی ) را بالای سر عمود به دیوار قرار دهید و روی دیوار علامت بگذارید.حالا میتوانید تمام قد را اندازه بزنید.

دورسینه

   متر را روی خط مرکزی پشت قرار بدهید و آن را از زیر بغل و روی دو نوک سینه عبور دهید .دور سینه در دو قسمت متفاوت اندازه گیری می شود منظور از دورسینه خط کف حلقه آستین جلو و پشت است و دور پستان چند سانتیمتر  پائین تر از خط دور سینه و روی برجستگی پستان است .

دور کمر

 بعد از بستن نوار دو سانتی به دور کمر با چرخش مختصر متر دور کمر اندازه گیری می شود.

آموزش تصویری اندازه گیری خیاطی

دور باسن

 برای اندازه گیری دور باسن در افراد نرمال متر در پشت از روی برجسته ترین قسمت باسن و در جلو در امتداد باسن قرار میگیرد .ولی برای افرادی که شکم بزرگ و برجسته دارند متر را در پشت از روی برجسته ترین قسمت باسن و در جلو در امتداد باسن و از روی طلق و یا خط کش که روی برجستگی شکم گذاشته ایم  رد می شود .

قد باسن

 متر از زیر نوار ۲ سانتی در قسمت پشت تا برجسته ترین قسمت باسن که معمولا این اندازه بین ۲۲-۱۸ سانت می باشد و در افراد نرمال برابر با ⅛ تمام قد می باشد.

آموزش اندازه گیری در خیاطی با تصویر

 قد آستین

اندازه گیری در خیاطی: برای اندازه گیری قد آستین (انواع آستین )دست را به طرف جلو کمی خمیده نگه دارید متر را سر شانه قرار دهید و آن را از روی آرنج تا مچ دست عبور دهید .

بلندی کف حلقه آستین

   ابتدا متر یا نوار باریکی را دور کمر ببندید. کاغذ یا خط کشی که انعطاف داشته باشد زیر بغل قرار دهید متر را روی مهره برجسته هفتم  پشت گردن قرار داده  تا خط کمر ادامه دهید خط کش یا ترجیحا برگه کاغذ را روی متر خم کنید به طوری که  با متر زاویه قائمه ایجاد کند حالا بلندی کف حلقه را اندازه بگیرید ( از مهره گردن تا  محل برخورد با کاغذ) .
آموزش تصویری اندازه گیری در خیاطی

قد بالاتنه پشت تا کمر

متر را از مهره برجسته گردن بر روی خط مرکزی تا خط کمر قرار دهید و قد بالاتنه را اندازه بگیرید.

آموزش اندازه گیری

قد بالاتنه پشت تا باسن بزرگ

متر را از مهره برجسته گردن بر روی خط مرکزی تا خط کمر و خط باسن بزرگ قرار دهید و قد بالاتنه تا باسن بزرگ را اندازه بگیرید.

آموزش تصویری اندازه گیری در خیاطی

کارور پشت

دست ها را به طرف پایین نگه دارید شخصی که اندازه گیری می کند باید دست خود را در زیر بغل فرد مقابل  بگذارد تا محل اتصال دست به بدن را کاملا لمس کند. حالا دستها  را به طرف جلو ببرید و آن را به صورت زاویه دار در خط آرنج نگه دارید متر را در نقطه اتصال دست به بدن قرار دهید و از این نقطه تا نقطه دیگر به صورت خط افقی اندازه بزنید.

آموزش خیاطی

اندازه گیری در خیاطی:

دست را به پشت برده و برجسته ترین قسمت بازو را اندازه بگیرید.

دور آرنج

 دست را بالا بیاورید و آن را خم کنید تا زاویه ای تشکیل شود و دور آرنج را اندازه بگیرید.

کارور جلو

   دست را به پشت ببرید و روی باسن قرار دهید محل اتصال دست به بدن را کاملا لمس کنید متر را در نقطه اتصال دست با بدن قرار دهید از این نقطه تا نقطه دیگر کارور جلو را به صورت خطی افقی اندازه بگیرید.

سرشانه

   متر را در خط گردن روی خط سرشانه قرار دهید خطی فرضی از استخوان برجسته کتف رسم کنید تا خط شانه را قطع کند و خط سرشانه را تا این نقطه اندازه بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس