۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مدل بلوز با الگو

در مقاله ی مدل بلوز با الگو همراه ما باشید . برای این مدل حتما باید با پارچه ی کشی دوخته شود یقه ی این بلوز به صورت دراپه می باشد. بهترین پارچه برای این مدل ریونِ گِرَم بالا است یعنی ریونی که ضخامتش کمی بیشتر از ریونهای معمولی باشد.آموزش یقه دراپه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   برای الگوسازی این مدل شما ابتدا باید الگوی یقه دراپه ی معمولی را روی الگو طراحی کنید. برای کشیدنِ یقه دراپه ی معمولی باید ابتدا پنس سرشانه را به جلوی سینه منتقل کنید .برای این کار ابتدا یک خط صاف از موازنه ی سینه به خطِ وسط جلو بکشید ( خط زرد )سپس خط زرد را از وسط جلو تا نقطه ی آبی قیچی کنید.

مدل بلوز با الگو

مدل بلوز با الگو

   یکی از خطوط پنس سرشانه ( خط قرمز ) را هم تا نقطه ی آبی قیچی کنید . تکه ی جلوی الگو نباید از الگو جدا شود بلکه الگو باید در نقطه ی آبی به اندازه ی همان یک نقطه وصل بماند(الگوی بلوز) .بعد خط قرمز را روی خط صورتی بگذارید و همانجا بچسبانید .به این ترتیب پنس سرشانه به جلوی سینه منتقل میشود.

مدل بلوز با الگو

در مرحله ی بعد که الگوت به شکل زیر درآمده یک کاغذ الگو زیرِ این الگو بچسبانید و خط وسط جلو را از پایین به سمت بالا امتداد بدهید( خط قرمز).گوشه ی گردنِ الگو را هم با یک خطِ کاملا صاف به خط قرمز وصل کنیدی ( خط آبی )دقت کند که خط آبی باید کاملا عمود بر خط قرمز باشد.یقه دراپه ی شما تکمیل شد.

مدل بلوز با الگو

مدل بلوز با الگوی دوخت

   چون این مدل با پارچه ی کشی دوخته میشود میتوانید تمام یا مقداری از ساسونها را از پهلو رد کنید ( خطوط سبز ) .در مرحله ی بعد باید قرینه ی الگو را هم بکشید تا یک الگوی کامل از جلو داشته باشید .از گوشه ی گردنِ الگو به اندازه ی ۱۲ الی ۱۸ سانت بیایید بالا و مطابق شکل دنباله ی گوشه ی گردن را به طول دلخواه ( ۴۰ الی ۵۰ سانتی متر ) روی الگو بکشید ( خط قرمز ) .یک کپی از این الگو تهیه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس