۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دوخت کوسن استوانه ای

دوخت کوسن استوانه ای

دوخت کوسن استوانه ای: بسیاری از افراد دوست دارند که هنگام استراحت کردن در پشت‌شان یک تکیه‌گاه قراردهند. بالشت‌های استوانه‌ای به خصوص در دوران بارداری نیز بسیار پرکاربرد هستند و به ویژه کسانی که تجربه مشکلات و بیماری‌های کمر دارند. تنها، قراردادن یک بالشت استوانه‌ای روی تختخواب‌تان می‌تواند بسیار جذاب و مرتب آن را نشان دهد. ساخت یک پالشت استوانه‌ای جهت تکیه دادن یک کارخیاطی ساده است که می‌تواند درعرض چند ساعت با هزینه بسیار کم آماده شود.

دوخت کوسن استوانه ای

 

آموزش دوخت کوسن استوانه ای گریت

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

 

دوخت کوسن استوانه ای
وسایل مورد نیاز برای دوخت کوسن استوانه ای:

پارچه پنبه‌ای نرم با عرض ۱۱۴ سانتی‌متر ۳٫۱۰ متر
پارچه طرح‌دار با عرض ۱۱۴ سانتی‌متر ۱٫۸۰ متر
فیبر پلی‌استر پرکننده ۴ بسته
چرخ خیاطی
نخ
قیچی
مرحله ۱

پارچه دلخواه‌تان که قابل شستشو و متناسب با دکور اتاق خواب‌تان است را انتخاب کنید. لوازم مورد نیاز را قبل از شروع سازماندهی کنید تا ساخت بالشت با سرعت بیشتری به اتمام برسد. برای آماده کردن جزء به جزء لوازم و ابزارها، ابتدا عکس‌ها را ببینید.

دوخت کوسن استوانه ای
مرحله ۲

هر دو پارچه را شسته و اتو کنید. حاشیه‌های ریش شده پارچه پنبه‌ای را با قیچی مرتب کنید. برای طول بالشت ۱۶۰ سانتی‌متر و برای عرض ۱۰۰ سانتی‌متر درنظر بگیرید. پارچه پنبه‌ای را در راستای یک خط مستقیم برش بزنید.

دوخت کوسن استوانه ای

مرحله ۳

پارچه پنبه‌ای را از وسط تا کنید. قسمت انتها و اطراف آن را با درز ۱۵ سانتی‌متری بدوزید و انتهای درزها را به صورت زیگزاگی کوک بزنید.

دوخت کوسن استوانه ای
مرحله ۴

گوشه‌ها و قسمت بیرون زده بالشت را کوتاه کنید. از لبه‌ها آن را جمع کنید تا راحت‌تر بتوانید داخل آن را پرکنید.

دوخت کوسن استوانه ای
مرحله ۵

داخل بالشت را با فیبر پرکنید. آنها را به طور مساوی در بالشت پخش کنید. برای سفت‌تر شدن آن را بیشتر پر کنید و برای داشتن بالشت نرم‌تر تراکم آن را کم کنید. بستگی به خواست خودتان دارد. پارچه قسمت بالای روبالشتی را باز بگذارید.

دوخت کوسن استوانه ای
مرحله ۶

یک درز ۱۵ سانتی‌متری به داخل ایجاد کنید و با دست کوک بزنید و آن را با بست داخلی یا یک لبه مخفی ببندید.

دوخت کوسن استوانه ای

آموزش دوخت کوسن استوانه ای

مرحله ۷

پارچه روبالشتی را از وسط تا کنید و لبه‌های حاشیه آن را در راستای یک خط صاف به صورت چهارگوش درآورید. لبه صاف را در میان پارچه مطابق با خط پارچه پنبه‌ای زیرین قراردهید و یک خط مستقیم از وسط هر دو پارچه برش بزنید. حاشیه‌های اضافه را مرتب کنید و یک قسمت را در ابعاد ۵۵ سانتی‌متر در ۱۸۳ سانتی‌متر و قسمت دیگر را در ابعاد ۵۵ سانتی‌متر در ۱۶۵، از پارچه برش بزنید. دو لبه ۵ سانتی‌متری روی قسمت ۱۸۳ سانتی‌متری قراردهید و آن را در جای خود بدوزید.

دوخت کوسن استوانه ای

دوخت کوسن

مرحله ۸

قسمت‌های بریده شده هر دو طرف و لبه‌های آزاد را در یک قسمت با هم مطابقت دهید. قسمت ۱۸۳ سانتی‌متری را به سمت پشت خودش با لبه داخلی کناره قسمت ۱۶۵ سانتی‌متری تا کنید و در جای خودش سوزن بزنید. تمام دو قسمت بالا و پایین بین درزها و میان همه قسمت‌های ضخیم را کوک زده و انتهای درزها را نیز به صورت زیگزاگی کوک بزنید.

دوخت کوسن استوانه ای
مرحله ۹

روبالشتی را از بیرون باز کرده و بالشت پر شده را به داخل آن فروکنید. قسمت انتهای لبه روبالشتی را نیز پرکنید و آن را بپوشانید.

کوسن زیبای شما آماده است.

دوخت کوسن استوانه ای

لینک های مرتبط :

دوخت حصیری روی پارچه ، آموزش خیاطی از مبتدی تا پیشرفته ،  آموزشگاه طراحی لباس،  آموزشگاه خیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس