۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش یقه ایستاده جدا

آموزش یقه ایستاده جدا

    در این مقاله قصد داریم آموزش یقه ایستاده جدا را برای شما ارائه دهیم.از یقه ایستاده هم می توان برای لباس های رسمی و یا برای لباس عروس استفاده کرد . با آکادمی پارس همراه باشید.(دوخت یقه های مختلف)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگو یقه ایستاده

   ابتدا ساسون سرشانه(ساسون پشت لباس) منتقل شده و بسته می شود (تبدیل به منحنی یا راسته ….)یقه در الگوی پشت و جلو از سرشانه ۱سانت گشاد می شود.یقه در جلو از گودی ۱٫۵ سانت گشاد می شود.یقه را در پشت از گودی ۰٫۷۵ تا ۰٫۵  گشاد می کنیم.

دوخت یقه ایستاده جدا

۱٫۵ سانت رویهمگرد و ۲٫۵ سانت سجاف در نظر می گیریم (دکمه خور+۱سانت).سجاف را زیر الگو برگردانده یقه و سرشانه را برش می زنیم.با متر ایستاده گودی یقه گشاد شده پشت و جلو را اندازه زده، این مقدار را برای کشیدن یقه فرنچ در نظر می گیریم.در صورتی که بخواهیم یقه فرنچ بسته باشد رویهمگرد را سانت نمی کنیم ولی اگر یقه باز باشد یقه باید تا رویهمگرد دوخته شود.بنابراین رویهمگرد را هم سانت می کنیم.

الگوی یقه ایستاده

رسم الگو یقه ایستاده

اندازه ی خط پایه را که با متر ایستاده اندازه زده، رسم می کنیم.(آموزش یقه کرواتی)از خط پایه در سمت چپ ۳٫۵ بالا رفته.از سمت راست کادر، ابتدا ۱٫۵ سانت بالا رفته و از این نقطه با خط کش به پشت یقه وصل می کنیم.از این ۱٫۵ سانت ، ۳٫۵ سانت بالا رفته و به نقطه ی پشت یقه در بالا وصل می کنیم با انتهای پیستوله بزرگ و نوک یقه را نیز با پیستوله کوچک گرد می کنیم.برای روی یقه ۲٫۵ میلیمتر از سمت چپ کادر بالا رفته و با رعایت انحنا به لبه یقه گرد می کنیم.سجاف در این یقه لایه کوبی می شود.

دوخت یقه

دو طرف یقه را تا لبه جا درز می دوزیم.یک طرف آن به سمت بالا تا می شود و طرف دیگر به لبه لباس دوخته می شود.سپس طرف دیگر را به پشت کار برگردانده و چرخ نیش می کنیم.

آموزش یقه ایستاده جدا

در مقالات گذشته الگو آماده پالتو یقه ایستاده بلند و الگوی آماده هودی یقه ایستاده دخترانه را به شما آموزش دادیم برای دیگر آموزش های رایگان به سایت هنر پارس مراجعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس