۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت دکلته به دامن

آموزش نحوه وصل دامن به بالاتنه و دوخت زیپ مخفی

سلام به هنرجویان عزیز، یه آموزش کاربردی داریم که شامل نحوه وصل دامن به بالاتنه و دوخت زیپ مخفیه، که این آموزش در راستای فیلم های آموزشی قبلی ما یعنی دوخت دکلته است که شما از این روش می تونید برای لباس های دیگه و پیراهن های دیگه که از کمر جدا هستند هم استفاده کنید. لطفا برای ما بنویسید که چه آموزش های دیگه ای مدنظرتونه تا یاد بگیرید.

فیلم آموزشی اتصال بالاتنه به دامن و دوخت زیپ مخفی

(نحوه وصل دامن به بالاتنه) قسمت روی دامن رو به روی دکلته از کمر مماس می کنیم، خط پهلوی دامن روبروی خط پهلو بالاتنه قرار میگیره و اون رو سوزن می زنیم تا ثابت بمونه چون بعد از دوختن باید در یک راستا قرار بگیره، بعد از آن لب به لب کمر بالاتنه رو با دامن سوزن می زنیم که پارچه موقع دوخت تکون نخوره، وقتی که خط پهلوها با هم فیکس بشن دیگه بقیه کمر روبروی هم قرار می گیره، دورتادور کمر را سوزن می زنیم و بعد چرخ می کنیم.

 

 

وصل کردن بالاتنه دکلته به دامن

همینطور که کمر دامن لباس رو به بالاتنه وصل کردیم آستر هم باید همین کار را انجام دهیم، یعنی دامن آستری رو از کمر با بالاتنه آستر وصل کنیم، البته دامن آسترمون تمام کلوشه و درز پهلو نداره و نیازی نیست درزهای پهلوها رو با بالاتنه مماس کنیم فقط کمر دامن رو با بالاتنه مماس کنیم و سوزن بزنیم، بعد از اینکه کمر دامن آستر رو با لبه آستر بالاتنه چرخ کردیم، لبه پایین آستر رو هم تو زده و یک چرخ از روش میریم. موقع چرخ کردن کمر باید مدام زیر کار را دست بکشیم که صاف باشه و تا نشه و زیر دوخت نره، بعد از اینکه کمر رو چرخ کردیم اتو می زنیم و درز کمر رو هم موقع اتو کردن باید باز کنیم و بعد اتو بزنیم.

دوخت زیپ مخفی پیراهن دکلته

روی زیپ رو روی لباس قرار میدیم و اون رو به پارچه سوزن می زنیم که فیکس بمونه و همینطور درز کمرمون هم بازه، بعدش وقتی که زیپ رو روی چرخ می ذاریم و می خوایم بدوزیم باید دنده های اون رو باز کنیم که سوزن چرخ لب به لب دندونه های زیپ رو چرخ کنه و باید قسمت روبروی زیپ رو بدوزیم، فقط قبل از دوخت زیپ رو بالا می کشیم و قسمت خط کمر رو روی زیپ یا با صابون مشخص می کنیم یا چرت می زنیم که مشخص بشه، این کار رو برای این انجام میدیم که خط کمرمون قسمت چپ و راست پارچه روبروی هم بیوفته وقتی که زیپ رو دوختیم تموم شد.

 

دوخت دکلته با دامن

 

آموزش دوخت زیپ مخفی دامن

اون موقع دوتا خط کمر روبروی هم قرار میگیره، الان این چرتمون رو که زدیم میذاریش روی خط کمر و سوزن می زنیم تا ثابت بمونه، این یکی قسمت زیپمون رو از پایین شروع به دوختن می کنیم، بعد از دوخت می بینیم که خط کمر لباس دقیقا روبروی هم قرار گرفته، بعد از این دوخت اولیه، دوباره چرخ می کنیم تا زیپ قشنگ لب به لب پارچه دوخته بشه، ادامه زیپ هم می تونیم کنار جا دوختمون چرخ کنیم که ول نباشه و هم می تونیم قیچی کنیم، طرف دیگه زیپ رو هم از پایین شروع می کنیم به دوختن و پایین زیپ رو هم به قسمت جا دوخت چرخ می کنیم.

 

دیگر آموزش های ما:

الگوی مانتو کتی

آموزش دوخت لباس با گیپور

امیدوارم این ویدیو برای شما مفید بوده باشه، همینطور می تونید آموزش های رایگان ما رو از طریق سایت هم تماشا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس