۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی مانتوی کتی

الگوی مانتوی کتی

در این مقاله به آموزش الگوی مانتوی کتی و مجلسی می پردازیم . برای الگوسازیِ این مدل مانتو ابتدا پنس سرشانه را به پهلو منتقل کنید .سپس قدِ الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .(الگو مانتو ساده)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   به خط وسط جلو به اندازه ی ۱٫۵ الی ۲ سانتی متر برای روی هم گرد دکمه و جادکمه اضافه کنید ( خطوط آبی ) .لبه ی پایینِ خط ابی را مثل مدل کمی هلال کنید .طرح مثلثیِ جلوی مانتو را طبق مدل از کمی پایین تر از بازیِ یقه روی الگو بکشید ( خط قرمز ) .حلقه ی یقه را به اندازه ی ۲ سانتی متر از گوشه ی گردن گشاد کنید ( خط سبز ) .

الگوی مانتوی کتی

الگوی مانتوی کتی

   پایین دامنِ الگو را به اندازه ی ۲٫۵ الی ۳ سانتی متر فون کنید ( خط قهوه ای ) .طرح تکه ی مثلثیِ گوشه ی گردنِ یقه را دقیقا مثل مدل روی الگو بکشید ( خطوط صورتی ) .طرح یقه ی اصلی را هم دقیقا مثل مدل روی الگو بکشید ( خطوط زرد ) .در این مرحله شما باید عکسِ الگو را بگذارید جلوی خودتام و سعی کنید یقه ها را طبق مدل طراحی کنید چون این یقه های فانتزی اصول و قواعد استانداردی ندارند .

الگوی مانتوی کتی

در مرحله ی  بعد یک پنسِ لقی روی طرح یقه کشیده و به نقطه ی موازنه ی سینه به صفر برسانید . اندازه ی لقیِ یقه متناسب با بازیِ یقه می باشد مثلا برای این یقه  یک پنس لقیِ ۱٫۵ سانتی کافی است( خطوط بنفش ) .پنس لقی را بسته و به پنس پهلو منتقل کنید سپس طرح یقه را اصلاح کنید .در مرحله ی بعد تکه ی مثلثیِ بالای یقه و پایینِ جلوی مانتو را از خطوط صورتی و قرمز قیچی کنید .

الگوی مانتوی کتی الگوی مانتوی کتی

مانتوی کتی

   قطعه ی شماره ۱ را دو بار روی دولای پارچه ی سفید برش بزنید دقت کنید که در این مرحله خط آبی در دولای بسته ی پارچه قرار میگیرد .قطعه ی شماره ۲ را دو بار روی دولای بازِ پارچه ی سفید برش بزنید .از روی خطوط طوسی یه کپی بردارید این کپی در واقع میشود الگوی سجافِ مانتو که به صورت جداگانه روی پارچه برش میخورد.الگو را از خط زرد قیچی کنید . قطعه ی شماره ۳ یک بار روی دولای پارچه ی سفید برش میخورد .پنس فرانسوی را به برش عصایی منتقل کنید ( خط بنفش ) .الگوی مانتو کامل شد .

الگوی مانتوی کتی

رسم الگوی مانتوی کتی

   در مرحله ی دوخت ابتدا به پشتِ قطعات شماره ۱ و ۲ و ۳ لایی حریر بچسبانید .دو لایه ی قطعه ی شماره ۲ را جوری روی هم قرار بدید که روی پارچه ی هر دولایه روبروی هم بیفتد و پشتِ پارچه روبروی شما قرار بگیرد .(آموزش آستین کتی زنانه)دو لایه را از خطوط صورتی به هم بدوزید سپس این دولایه را از خط مشکی که باز مانده به سمت روی پارچه برگردانده و این تکه ی مثلثی را به خوبی اتو کنید .قطعه ی شماره ۱ را هم از خط آبی جوری تا بزنید که پشت پارچه روبروی شما قرار بگیرد سپس دو لایه را از خط صورتی به هم بدوزید .

الگوی مانتوی کتی

آموزش خیاطی

 

   دو لایه ی قطعه ی شماره ۱ را به سمت روی پارچه برگردانده به خوبی اتو کنید و دو لایه را از خط قرمز به هم کوک بزنید .قطعه ی شماره ۳ را به مانتو بدوزید .قطعات شماره ۱ و ۲ را به شکلِ زیر بذارید روی مانتو و از خطوط قرمز به مانتو بدوزید سپس سجاف را بگذارید روی مانتو و سجاف را هم به مانتو بدوزید .(آموزش دوخت مانتو کتی ساده)زمانی که سجاف به سمتِ پشتِ مانتو برگردانده میشود قطعات شماره ۱ و ۲ که بین سجاف و تنه دوخته شده سرِ جای اصلیشان قرار میگیرند .در این مدل بهتر است سجاف را با زانفیکس به مانتو بچسبانید تا از جا تکان نخورد .الگوی مانتوی کتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس