۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دامن و جیب پیلی دار

در این ویدئو آموزشی همراهتون هستیم با دامن و جیب پیلی دار.

دوخت دامن پیلی دار

برای قسمت دامنمون عزیزان چون قسمت سمت برشش یعنی از این 8 سانت بیشتره مدلش فرق می کنه و غیر قرینه ست حتما از این نقطه ای که 6 الی 8 سانتی متر داخل شده 1 سانت دیگه بیشتر داخل میشیم و بیشتر جلوتر میریم به این حالت.

همین سه سانت رو در قسمت لبه ی پایین لباس هم علامت می زنیم بعد این رو به صورت یک خط مورب به این حالت به طوری که این قسمت در لباسمون حذف میشه.

برای اینکه بخوایم قسمت پایین لباسمون هم فضا بدیم پنسمون رو کاملا می بندیم که الان من برای شما این کارو انجام می دم، اینو کاملا جداش می کنید چون کاملا حذفه بعد برای اینکه بخوام قسمت پایین دامنم رو فضا بدم انتهای پنسمو راس پنسمو به قسمت لبه ی پایین دامن ادامه می دیم بعد این قسمت رو قیچی می زنیم به این حالت.

وقتی می خوام این رو قیچی بزنم حتما در قسمت بالا باید پنسم رو ببندم.

قسمت کمر رو ادامه میدم که جداش بکنم چون کمرمون رو قبلا کشیدیم آمادست 3 سانت پایین اومدیم 2 سانت بالا رفتیم، همین اندازه رو هم در قسمت جلو ادامه دادیم.

کمرمون رو جدا می کنیم که بهش آویز اضافه کنیم.

پهلو رو کاملا شکل خودش در میاریم و حتما بنویسید پهلو که اشتباه نشه.

بعد در قسمت جلوی دامن یکی از خطوط پنس رو به این حالت قیچی می کنیم که بیاد رو هم دیگه که قسمت پایین دامن فضا بخوره.

دور دامن رو می چینیم قسمت پهلو رو کاملا فضاش رو می چینیم.

به این حالت دامن فضا می خوره آماده میشه اما یه چیزی که خیلی باید بهش دقت کنید لقی  قسمت جلو اگه شما این لقی رو نگیرید دامنمون در قسمت جلو ول وایمیسته و حالت لول میشه.

حتما باید در خط باسنمون در این قسمت میایم به سمت بالا به این حالت تو خط باسن یک سانت علامت می زنید(یک سانت ثابت)

بعد اینو به قسمتی که فضا خورده دوباره باید ببندید.

بستن این هم باز یکی از خطوط رو قیچی کنید که کاملا بیاد روی هم بسته بشه.

علامت بستن پنس هم حتما اینجا باید این لقی رو علامتش رو بزنید که این کار انجام شده در الگوسازی.

الگوی جیب روی دامن

الگوش به این حالت آماده میشه فضا داده میشه و اما میریم برای طرح جیبش و طرح جیبش رو به این حالت رو خود دامن از قسمت بالا درست روی خط پنسی که بسته شده در قسمت بالا به اندازه ی 7 الی 8 سانت پایین میایم عرض دهنه ی جیبتون به اندازه 10 الی 12 سانت طوری باشه که 2 سانتش به سمت جلو و یقیش به سمت پهلو قرار بگیره به این حالت دهنه ی جیبمون رو طراحی می کنیم و بزرگی جیب دلخواه هست.

اینجا من یه چیزی حدود 15 سانت زدم کادرش رو ببندیم بعد میایم برای قسمت دهنه ی جیب.

جیب نقاب داره برای نقابش 4 سانتی از قسمت بالا در سمت راست 4 سانتی متر در قسمت سمت چپ این دوتا نقطه رو بهم دیگه ادامه میدیم و وسطش رو پیدا می کنیم و ازش به اندازه یک و نیم سانت پایین میایم فرم منحنی نقاب رو بهش میدیم که بعدا اینجا روش یه دکمه میخوره برای تزئین.

من برای شما جدا اینو دراردم پنلش رو، روی این هم انجام دادم به این حالت آمادست.

اینم دوباره رولت می کنیم هم قسمت به اصطلاح دهنه نقاب رو هم خود جیب رو چون جیب ما در این قسمت وسطش پیلی می خوره بعد از اینکه خود کفی جیب رو رولت کردیم وسطش رو به اندازه 5 الی 6 سانتی متر فضا میدیم که به این حالت آماده میشه میره روی پارچه چون یک سمتمون جیب داره فقط یدونه ازش برش میشه.

بوسیله دهنش برش میشه و نقابش هم آماده می کنیم که روی برش خدمتتون می گم.

به این حالت وصل میشه که روی لباسمون گذاشته میشه اینم میشه قسمت دامن ما.

در نهایت الگوسازی ما به این حالت درومد طراحی جیبمون بود.

جیبمون وسطش رو به اصطلاح فضا دادیم که میخواد پیلی بخوره اینم شد نقاب به اصطلاح جیبمون که به این حالت روی لباس دوخته میشه.

به این حالت الگوسازیمون به اتمام رسید و حالا میریم الگوهای بزرگمون رو بندازیم رو پارچه و برش کنیم.

جنسیت پارچه همون مرویجته رنگش صورتیه که قبلا ما کاملا پارچه رو لایی کردیم و الگوهای آمادمون رو که قبلا خدمتتون تدریس شده روی پارچمون ثابت کردیم.

کل الگوهامون عزیزان به راه پارچه روی پارچه ثابت می کنیم.

قسمت جدا شده ی دامن که کاملا خط راستاش هم روش مشخصه به راه پارچه ثابت شده اینم سجافشه که دقیقا از روی خود دامن رولت شده و جدا برش میخواد بشه.

نقاب جیب که کپی شده از روی خود دامن اصلی که درس دادم.

روی دولای پارچه باز گذاشته شده با جا دوخت.

اینم خود به اصطلاح پاکت یا کیسه جیبه که با پنل اضافش برای اینکه بخواد وسطش پیلی بشه روی دولای بسته گذاشتم من خدمتتون همینجا برش میشه.

رسیدیم به مرحله برش با جا دوختهایی که علامت گذاری کردیم، برشمون رو شروع می کنیم، از همین ابتدا شروع می‌کنیم به برش با جا دوختهامون که علامت گذاری شده به این حالت برش هامونو انجام میدیم.

پنل هارو دونه دونه جدا می کنیم، همه هم لایی خورده دیگه نیازی نیست دوباره لایی بدیم بهشون، کاملا از روی خطوطی که علامت گذاری شده برشامونو انجام میدیم.

اولین مرحله اینکه عزیزان الگوهامون رو از روی به اصطلاح پارچمون بر می داریم، چون دیگه علامت گذاری شده، آمادست که بره زیر ماشین دوخت.

به این حالت ببینید قرینه سازی هم شده یعنی سمت مقابلش هم کاملا قرینه شده، علامت گذاری شده که دیگه آمادست که ما بریم هر کدوم از سجاف هارو روی یکی از اینا قرار بدیم بعد با سوزن ثابت می کنیم که ببریم زیر چرخ، کاملا کنار هم قرار میدیم.

سوزن هارو به حالت افقی به این حالت.

پایه رو بلند می کنیم، پارچه رو زیرش قرار میدیم شروع می کنیم به دوخت.

فراگیران عزیز همیشه زمانی که میخواید چرخ کاری بکنید یادتون نره همیشه دوخت معکوس انجام بدید، یعنی دو سه تا نیش که اومدید دوباره اینو برگردید که چرخ براتون بدوزه.

سجاف دامن رو میذاریم رو خود قسمت پیش دامن بعد علامتهاشو می زنیم و طبق علامتش هر دو رو چرخ می کنیم.

این دو قسمتی که چرخ کردیم این قسمت جلوی بالاتنه نیش می زنیم.

نقاب جیب و خود پاکت جیب رو آماده کردیم می بریم برای اتو.

آماده سازی پیلی جیب

پیلی جیب رو به این حالت آماده کردیم بالا پایینش رو چرخ کردیم وسطش بینش  بازه، الان دورشو سردوز می کنم که نقاب رو بهش بذارم و بیارم روی لباس خدمتتون نشان بدم برای وصل کردن.

جیب رو روی قسمت پیش دامن ثابت کردیم حالا می بریم چرخ می کنیم، نقابش هم که به بالا دوختیم برمی گرده روی خود جیب.

برای دوختن دهنه جیب حتما عزیزان حتما باید دهنه رو دوخت معکوس بزنید.

اگر این کارو نکنید دهنه ی جیب له میشه و لوچه میشه در قسمت دهنه.

به این حالت برمی گردیم سوزن داخل کار قرار می گیره پایه رو بلند می کنیم برمی گردونیم دوباره قسمت لبه ی پایین جیب رو چرخ می کنیم به این حالت.

دوباره به این زاویه که رسیدیم باز همون یعنی سوزن داخل کار باید قرار بگیره پایه بلند بشه دوباره برگرده و به این حالت تا آخر ادامه میدیم دوباره دهنه رو دوخت معکوس باید بزنیم.

ببینید نقاب جیبم کاملا مقابلش قرار دادم که کاملا رو خودش قرار بگیره.

برمی گردم میام به سمت نقاب جیب به این حالت یکم به اصطلاح پارچه رو مانور میدیم روش که برگرده، دوباره پایه رو میذارید و باز دوباره حتما دوخت معکوس به اندازه دوتا بخیه برمیگردیم همینو کاملا به راهش میاین تا انتها دوباره انتها رو هم دوخت معکوس می زنیم.

پایه دوخت روی نقاب جیب داریم دوخت معکوسش رو می زنیم دوباره روی خود نقاب جیب رو تا انتها همین پایه رو ببینید جیبمون به صورت تک جیب غیر قرینه در یک سمته دارای دوبل به اصطلاح پاکتی داره وسطش، بعد قسمت بالاش نقاب داره که نقابش هم وصل کردیم.

جیبمون به صورت تک جیب غیرقرینه در یک سمته دارای دوبله به اصطلاح پاکتی داره وسطش، قسمت بالاش نقاب داره که نقابش هم وصل کردیم.

در ماکت هم به همین حالت نگاه کنید روی مانکنمون این قسمت همینجوری که ملاحضه می کنید دارای پاکتی و دوبله کاملا دوبل دو طرفست و یک نقاب هم که روی جیب می خوره.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس