۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

بهترین چرخ خیاطی برای شروع خیاطی

بهترین چرخ خیاطی برای شروع خیاطی

در این پست قصد داریم سوالات مشترک هنرجویان و متقاضیان خرید بهترین چرخ خیاطی برای شروع را به صورت کامل توضیح دهیم. اگر میخواهید خیاطی کنید و یا چرخ خیاطی خانگی بخرید، پیشنهاد میکنم این مقاله تا انتها با دقت بخونید. (زمان مطالعه 4 دقیقه)

چه چرخ خیاطی مناسب استفاده در خانه و هنرجویان الگوسازی ودوخت میباشد؟

تمامی چرخ های خیاطی خانگی و کوچکی که در خانه ها از قدیم وجود داشته اند، مانند ژانومه، سینگر، کاچیران و… چرخ های گلدوزی خانگی هستند که دوخت ها و کارهای مختلفی میتوان با آن انجام داد و به چرخ های خیاطی خانگی معروف هستند ولی در اصل چرخ های گلدوزی خانگی میباشند.

چرخ های گلدوزی بهترین انتخاب برای استفاده در منزل و هنرجویان الگوسازی ودوخت میباشد. البته حرفه ای های شخصی دوزی و مزون دوز هم میبایست برای مادگی و دکمه و برخی از دوخت های تزئینی، در کنار چرخ خیاطی های صنعتی، یگ چرخ گلدوزی نیز داشته باشند.

چرخ خیاطی خانگی، چه مارکی بخریم؟

پاسخ این سوال کاملا سلیقه ای میباشد، اما پیشنهاد آکادمی پارس بنا به تجربه، کیفیت، قیمت و… مدل های مختلف ژانومه میباشد. در مورد انواع و اقسام مدل های ژانومه باید بگیم که هیچ فرقی با هم ندارند و همگی دوخت راسته، سردوز و مادگی،دکمه را انجام میدهند.

مدل های مختلف چرخ ژانومه چه تفاوتی با هم دارند ؟

هنگامی که قصد خرید دارید با مدل های مختلفی از چرخ خیاطی ژانومه و با قیمت های مختلف روبرو میشوید که تنها تفاوت آن ها باهم، تعداد و تنوع دوخت های تزئینی میباشد. برای مثال یک چرخ ژانومه با قیمت کمتر، 10 مدل دوخت تزئینی انجام میدهد و یک چرخ ژانومه با قیمت بیشتر 15 الی 20 مدل دوخت تزئینی انجام میدهد. (مشاوره ما به شما: شما هیچوقت از همان 10 دوخت تزئینی هم استفاده نمیکنید، پس بیهوده مبلغ بیشتر بابت چرخ های خیاطی پرداخت نکنید.)

نکته مهم در انتخاب چرخ خیاطی:

به یک نکته مهم خیلی دقت کنید، اینکه چرخ خیاطی که انتخاب میکنید رومیزی است( مثلا میتوان روی میز ناهار خوری یا اپن آشپزخانه و… استفاده کرد) یا حتما احتیاج به میز مخصوص دارد. پیشنهاد آکادمی پارس: چرخ خیاطی انتخاب کنید که رومیزی باشد که به راحتی بتوانید جا به جا کنید و روی سطوح مختلف استفاده نمایید.

تفاوت چرخ های گلدوزی خانگی با چرخ های خیاطی صنعتی در چیست؟

بهترین چرخ خیاطی برای شروع: یک چرخ گلدوزی خانگی، دوخت راسته، دوخت سردوز(زیگزال)، مادگی و دکمه و دوخت های تزئینی انجام میدهد ولی چرخ های صنعتی تک کاره هستند. فرق چرخ گلدوزی خانگی با چرخ خیاطی راسته صنعتی در 2 مسئله سرعت و قدرت است. برای مثال اگر چرخ گلدوزی خانگی در 1 ثانیه 2 کوک بزند، چرخ راسته صنعتی 4 کوک میزند و به غیر از کارهای تولیدی های پوشاک با تیراژ بالا این تفاوت اصلا حس نمیشود. در بخش قدرت باید گفت چرخ های صنعتی عملکرد بهتری دارند و پارچه های ضخیم و زمستانه و پارچه های چرم را خیلی راحت تر میدوزد. (قدرت تمامی چرخ های گلدوزی خانگی یکسان هستند و اینکه فلان فروشنده میگوید فلان مدل چرخ گلدوزی خانگی قدرت بیشتری دارد، دروغ محض و صرفا ترفندهای فروش است.

فرق چرخ گلدوزی خانگی با چرخ صنعتی سردوز(زیگزال) به غیر از 2 مورد بالا (قدرت و سرعت) یک فرق دیگر نیز دارد. تیغ، چرخ سردوز صنعتی به صورت خودکار و با تیغی که دارد، لبه پارچه را که میدوزد، آرایش هم میکند، یعنی پارچه اضافه را برای تمیز کاری بیشتر میبرد، ولی در چرخ های گلدوزی خانگی این کار را باید به صورت دستی و با قیچی انجام دهید.

سخن آخردر مورد چرخ های خیاطی برای مبتدیان و حرفه ای ها:

چرخ های گلدوزی خانگی، مادگی و دکمه هم انجام میدهد که چرخ مادگی دکمه صنعتی قیمت تقریبی 3/200 دلار را داراست. قیمت به این دلیل به دلار نوشتیم که این بلاگ را دیگر ویرایش نکنیم. (در تاریخ نگارش این بلاگ چرخ های مادگی دکمه قیمتی حدود 40 الی 90 میلیون تومان بسته به مدل و ساده یا کامپیوتری بودنشان را داراست.)

چرخ گلدوزی خانگی هم که آکادمی پارس به هنرجویان خود معرفی میکند، سری 7000 ژانومه میباشد و تا امروز تعداد زیادی از هنرجویان تهیه و استفاده کرده اند و درصد رضایتمندی بسیار بالایی نیز داشته است. آکادمی پارس برای هنرجویان عزیز امکان خرید اقساط را نیز فراهم کرده است. روی عکس زیر یا اینجا کلیک کنید تا مشخصات چرخ گلدوزی(صنعتی) ژانومه سری 7000 را مشاهده نمایید و در صورت نیاز اقدام به خرید نمایید.

کسانی که میخواهند خیاطی را شروع کنند و صرفا در منزل میخواهند برای خود و اطرافیان خود، خیاطی کنند، یک چرخ گلدوزی خانگی ژانومه که ترجیحا رومیزی باشد، تهیه کنند کافیست. تمامی موارد گفته شده بالا، بر اساس پرسش های هنرجویان آکادمی پارس و دیگر متقاضیان خرید چرخ خیاطی بوده است. امیدواریم این مقاله در تصمیم گیری کمکتان کرده باشد و ازش لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس