۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

پایین کت مدل کاپشن را چگونه می‌دوزند؟

از قسمت جلوی لباس کت مدل کاپشنی قد کار را فیکس کنید، در آموزش های خیاطی اون قسمتی که می‌خواهید جدا کنید هم می‌تواند کش‌بافت باشد هم می‌تواند با بیس خود پارچه انجام شود. از قسمت مرکزی جلو به اندازه 5-6 سانتی‌متر به اندازه‌ای که می‌خواهید جدا بشود علامت بزنید، در قسمت جلو هم می‌توانید به اندازه 4-5 سانتی‌متر علامت بزنید و خط ها را طراحی کنید و سپس آن را قیچی کنید.

اگز که قصد دارید قسمت پایین کت حالت کش‌بافت باشد بعد از اینکه در قسمت جلو و پشت علامت زدید منهای 4-5 سانتی‌متر می‌کنید برای مقدار کش‌بافت، اما اگر قصد دارید از جنس خود پارچه باشد منهای2-3سانتی‌متر بکنید. قسمتی که دارید هم می‌تواند به حالت سرخود در بیاید هم می‌تواند به حالت جدا در بیاید، اگر آن را جدا می‌کنید دقت داشته باشید که از خود قسمت پارچه آن را برش بزنید، هم تکه‌ی رو از جنس خود پارچه می‌شود هم تکه‌ای که به پشت می‌رود.

قسمت بالا و مرکز آن تکه‌ی الگوتان را علامت بزنید.

دوخت و الگو پایین کت مدل کاپشن

برای قسمت پایین کت مدل کاپشن از عرض پارچه باید درآید، قسمت پایین کاپشن را علامت بزنید منهای 3-4 سانتی‌متر کنید و آن را علامت‌گذاری کنید. پنهای مچ هرچقدر باشد باید ضربدر 2 شود + 2سانتی‌متر جای دوخت سپس آن را علامت بزنید و آن قسمت را جدا کنید. اگر قصد دارید از کش‌بافت استفاده کنید، کش‌بافت لایی نمی‌خورد اما اگر از خود پارچه آن را درآوردید می‌توانید برای آن لایی در نظر بگیرید، اگر که ضخیم بود می‌توانید لایی در نظر نگیرید.

کت مدل کاپشن

نکته:

برای قسمت لبه‌ی کار و لبه‌ی پایین کت مدل کاپشن اگر که کش‌بافت بود نیاز به خط اتو ندارد، اما اگر از جنس خود پارچه باشد لازم است که خط اتو را لحاظ کنید.

برای دوخت لبه‌ی پایینی به بالاتنه باید تکه تکه چرخ کنید و بهتر است اول لبه‌ی پایینی را از قسمت رو بر روی قسمت پایین بالاتنه بگذارید و چرخ کنید.

وقتی یکم از دو طرف لبه‌ی پایینی را دوختید نوبت وصل کردن سجاف می‌باشد.

برای قسمت پایین کاپشن اول لبه‌ی کار برگردانید و از سمت داخل جفتی به پایین لباس بدوزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس