۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش اصول جا دکمه زدن

برای مشخص کردن جا دکمه روی لباس برای خانم ها همیشه در سمت راست قرار میگیره و دکمه سمت چپ دوخته میشه و برعکس برای اقایون جای دکمه سمت چپ قرار میگیره و دکمه سمت راست قرارمیگیره یعنی چپ میاد روی راست.

نحوه صحیح جا دکمه زدن

من الان میخوام این لباس که برای خانم هاست جای دکمه بزنم سمت راستش جا دکمه اش را درنظرمیگیریم شما دقیقا از یه خط شکست یقه تون مشخص میکنید جای دکمه تون را جای دکمه ها برای لباس هایی مثل کت پالتو مانتو به صورت افقی هستن برای لباس هایی که شومیز هستن جای دکمه ها به صورت عمودی زده میشه توی جا دکمه هاتون برا اساس دکمه مشخص میشه دکمه ای که دارید همیشه اندازه بگیرید نیم سانت بزرگ تراز دکمه ای که دارید طول جا دکمه اتون هست فاصله جای دکمه ها ام حدودا 8 الی  10سانت درنظربگیرید یعنی فاصله این جای دکمه تا جا دکمه بعدی حدودا 10 سانتی متر است .ازخط مرکزی حداقل 1 سانت فاصله داشته باشیم محل جای دکمه هامون مشخص شد میریم که حالا اموزش جای دکمه زدن با چرخ را ببینیم.

جا دکمه زدن با چرخ خیاطی

پایه جا دکمه زدن رو چرخ خیاطی و یا چرخ خونگی هستش و جای دکمه اش هم پایه اش جدا میشه به این صورت درجه بندی که وصل میشه به چرخ این قسمت پشت چرخ هم یک اهرم داره که شما اینو فشارمیدید و پایه را بلند می کنید . برای جای دکمه زدن مون این پایه جا دکمه هستش که درجه بندی داره روی قسمت پایه برای وصلش قسمت پشت این پایه یه دکمه یا اهرم هستش که اینو قرار میدیم در انجا و وقتی میخوایم جداش کنیم اینو فشار میدیم که این از قسمت چرخ جدا میشه حالا برای وصلش هم اینو میاریم همین قسمت پایه و این اهرم میاریم میندازیم و این دکمه واهرم را فشار میدیم و این جا میافته پایه را بلند می کنیم جا دکمه را پایه جای دکمه را کامل تا ته فشارمیدیم که بیاد تا انتهاش .

بریا تنظیم کردن چرخ حالا بستگی به مدل چرخ تون داره ولی حالا یه حالت کلی که همه چرخ ها باید باشه شکل جای دکمه اینجا کشیده شده حالا براساس مدل چرخ تون روی چرخ های خونگی شاید جاش فرق کنه ولی همچیم حالتی را باید داشته باشه الان بالاش نوشته گزینه  a من تواین قسمت که درجه بندی چرخ تغییرپیدا میکنه دکمه جا دکمه ام روی a   بود این را تغییر دادم روی a  قرار دادم درجه دوخت چرخ مون باید کاملا رو رو ریز باشه الان این قسمت چرخ باید همون نشان دهنده جای دکمه زدن مون باشه یعنی از 0 تا 1 کوچک ترین درجه دوخت ماست .

جا دکمه

دوخت جای دکمه روی لباس

حالا برای دوخت مون اینجا ما 4 تا تنظیم داریم  یک . دو . سه . چهار البته برای بعضی چرخ ها این درجه بندی ممکن 3 تا باشه اولین درجه مون شماره یک مون این قسمت جا دکمه را میدوزه به سمت بالا حرکت میکنه دومین درجه مون سر جای دکمه را میبنده و یک حالت بست میزنه اگه روی سه قرار بگیره دوباره به صورت برگشت دوخت میزنه به سمت پایین مرحله اخرهم با سر جای دکمه را به صورت بست میبنده بعضی چرخ ها گزینه  و  یک عدد یعنی یک حالت بست شون اما حالا این چرخ مون 4 تا گزینه داره  الان برای جا دکمه زدن جایی را که برای جای دکمه زدن ازقبل مشخص کردم طول جا دکممو زیرچرخ قرارمیدم انتهای جا دکمه را حل میدم به سمت جلو و روی شروع خطی که کشیدم قرارش میدم روی گزینه  یک . سوزنم را میارم پایین حالا از یک سمت شروع میکنم به دوخت میام جلو. تا انتهای جائی که علامت زدم میدوزم مرحله بعد میزارم رو گزینه  دو . سر جای دکمه ام بسته میشه  دوباره قرارش میدم روی  سه  . شروع به دوخت میکنم به صورت برگشت دوخته میشه نیازی نیست شما پارچه را بکشید شما فقط کنترل کنید که کج حرکت نکنه خودش به صورت مستقیم برمیگرده تا انتهای جایی که دوختیم میدوزیم.

جا دکمه

باز کردن جای دکمه

در مرحله اخر روی  چهار قرارش میدم  بعد انتهای جا دکمم را با همان گزینه چهار بست میزنم کافیه چند تا به صورت بست میزنم به این صورت جا دکمم دوخته میشه جا دکمم به این صورت زده شد . ببینید اول از قسمت بالا شروع کردم به دوخت امدم تا انتهای جای دکمه سرش بست خورد با گزینه  دو . بعد دوباره با گزینه  چهار به سمت عقب برگشت خورد بعد با سه سرش دوباره بست خورد جا یدکمه مونو روی جایی که مشخص کرده بودیم دوختیم .الان طریقه جا باز کردن دکمه و مشخص کردن جا دکمه را بهتون نشان میدم .

برای بازکردن جای دکمه خیلی مراقب باشید کارتون را پاره نکنید یک سوزن ته گرد انتهای جای دکمه تون به این صورت بزنید بعد با یک قیچی نوک تیز یا یک بشکاف خیلی با احتیاط به این صورت بازش می کنیم این سوزن را برای این زد که یه وقت بشکاف از دستتون رد نشه و کارتون پاره نشه .

برای مشخص کردن جای دکمه تون ما میایم این قسمت را روی هم قرارمیدیم یک سوزن بردارید از وسط این جای دکمه ای که زدید اینور سوزن را دربیارید حالا با یه خودکار یا چیزی اینجا یک علامت بگذارید دکمه تون دقیقا محل قرارگرفتنش این نقطه هستش باید اینجا دوخته بشه و جای دکمه از داخلش رد بشه برای دوختن دکمه هم حتما از نخ چند لا استفاده کنید برای اینکه دکمه تون محکم بشه و راحت کنده نشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس