۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش کوتاهی شلوار به روش معمولی

آموزش کوتاهی شلوار به روش ساده

کوتاهی شلوار به روش ساده یکی از دغدغه های همیشگی افراد است، در این ویدیوی آموزشی به شما یاد می دهیم چطور شلوارهای خودتان را به اندازه دلخواه کوتاه کنید و نیازی به خیاط نداشته باشید، ابتدا باید اندازه ای که برای کوتاهی شلوار در نظر گرفته شده را در پای فرد علامت زد و با سنجاق آن را مشخص کرد سپس برای اینکه خطی که علامت زده ایم و قرار است برش بزنیم کج  نشود از صابون و خط کش استفاده می کنیم و دقت کنیم که حتما 2 تا 3 سانتیمتر هم اضافه دوخت در نظر بگیریم.

آموزش کوتاه کردن شلوار

بعد از برش قسمت اضافی، لبه شلوار را سردوز می زنیم تا ریش ریش نشود، بعد از اینکه سردوز زده شد خط اصلی که برای دمپا در نظر گرفته ایم تا می کنیم و با اتو رد می اندازیم یا حتی می تواینم با زانفیکس آن را ثابت کنیم که البته پیشنهاد نمی شود چون پس از شستن مکرر چسب آن ضعیف شده و جدا می شود، معمولا زانفیکس که در اندازه های مختلف هم موجود است در لباس های مجلسی با پارچه های ظریف استفاده می شود.

چگونه شلوار خود را کوتاه کنیم؟

بعد از در نظر گرفتن خط تا، نزدیک محل سردوز را می دوزیم و دورتادور دمپا را چرخ می کنیم، اگر کسی دوست ندارد که خط چرخ مشخص باشد می تواند لبه آن را خیلی ظریف پس دوز بزند تا کار تمیزتر نشان دهد البته درمورد شلوار با پارچه های ظریف پس دوز مناسب می باشد اما برای پارچه های ضخیم مثل کتان، مخمل و جین همان دوخت ماشینی کافیست.

آموزش کوتاهی شلوار به روش معمولی

کوتاه کردن قد شلوار

کوتاهی شلوار به روش ساده: این مدل دوخت ساده و معمولی را می توانید برای شلوار با پارچه های مختلف مثل کتان، کبریتی، کرپ، جین های کاغذی و معمولی و … استفاده کرد و حتی اگر سردوز نداشته باشید می توانید لبه برش خورده را خیلی کم تا کنید بعد لبه آن را نیش چرخ بزنید. اگر تمایل دارید آموزش ها رایگان کاربردی زیادی را ببینید و از آن استفاده کنید آکادمی پارس را دنبال کنید و به دوستان خود نیز معرفی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس