۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش جیب مدل دار در خیاطی

برای جیب مدل‌دار در خیاطی بر روی کت کوتاه ابتدا روی بیس کارتان طراحی جیب را انجام دهید. از قسمت مرکز جلو می‌توانید به اندازه 8-9 سانتی‌متر به جلو بروید، می‌توانید روی قسمت کمر آن را طراحی کنید یا 2-3 سانتی‌متر بالای خط کمر آن را طراحی کنید، جای جیب کاملا دلخواه می‌باشد.

الگوسازی جیب مدل‌ دار

با احتساب در جیب، برای پهنای جیب می‌توانید اندازه آن را 18 در 20 بگیرید. ما در این الگو می‌خواهیم که دست از قسمت پهلو داخل جیب برود و قسمت در جیب فقط نما باشد. کیسه‌های جیب و در جیب‌ها را برش بزنید، برای در جیب‌تان می‌توانید لایی ببرید اگر که پارچتان نازک باشد نیازی به لایی دارید اما اگر ضخیم باشد نیاز به لایی ندارید. دور تا دور کیسه‌ی جیب را سردوز کنید و بعد خط اتو را دور تا دور بندازید و سپس جیب شما آماده می‌شود برای دوخت روی کار.

اگر به طراحی لباس علاقه دارید روی لینک زیر کلیک کنید.
آموزش طراحی لباس

دوخت جیب مدل دار

برای مرحله‌ی دوخت جیب روی کار گذاشته می‌شود علامت زده می‌شود و سپس دوخته می‌شود. به اندازه‌ی دهانه‌ی جیبتان دورتادور جیب را دوخت بزنید، گاها شما می‌توانید به اندازه 1 الی نیم سانت می‌توانید در جیب را بزرگتر از خود جیب در نظر بگیرید. از قسمت لبه‌ی کارتان 8-9 سانتی‌متر فاصله بگیرید، صابون بزنید، کیسه‌ی جیب که از قبل آماده کردید را بر روی کار قرار دهید.

قسمت بالا و پایین کار را دوخت بزنید و قسمت پهلو را باز بذارید. قسمت در جیب که از قبل آماده کردید رو به اندازه یک سانت خط اتوش را قرار می‌دهید، سپس آن را در بالای قسمت جیب‌تان قرار دهید و به اندازه آن یک سانت به سمت پایین قرار بدهید و سپس دوخت بزنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس