۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی یقه انگلیسی دو تکه

یقه انگلیسی دو تکه

 در این مقاله با رسم الگوی یقه انگلیسی دو تکه و دوبل آشنا می شوید . از این مدل یقه می توانید برای طراحی کت استفاده کنید . با آموزش خیاطی آکادمی پارس همراه باشید.(یقه انگلیسی دو تکه تبیان)

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   الگوی اولیه را کشیده و برای هم گرد روی خط کمر فاصله پنس زیر سینه را از خط وسط جلو اندازه گرفته (X) همین مقدار را بیرون می رویم.خطی موازی با خط وسط جلو تا امتداد خط سینه می کشیم. (AB)نقطه A را به نقطه C وصل می کنیم. (خط شکست) .برش عصایی را ۲/۵ سانتی متر پایین تر از خط کارور طراحی می کنیم.

 یقه انگلیسی دو تکه

   پنس سرشانه و پنس لقی یقه و حلقه را می بندیم.پنس زیر سینه را از نوک سینه تا پایین کت قیچی کرده و یقه انگلیسی را طراحی می کنیم.(انتقال پنس سرشانه)

الگوی یقه انگلیسی دو تکه

قرینه خط AB را نسبت به خط وسط جلو می کشیم. (‘A’B) .در امتداد AC ٬ ۱/۲ هلال پشت را بالا رفته و ۸_۷ سانتی متر خارج می شویم.

الگوی یقه انگلیسی دو تکه

خط AC (خط شکست ) را تا می کنیم و یقه را کپی کرده و به پهنای یقه پشت وصل می کنیم.پهنای یقه پشت را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و خطوط اوازمان و محل برش یقه بالایی و‌پایینی را مشخص می کنیم.(الگوی کت زنانه مجلسی)

الگوی یقه انگلیسی دو تکه

یقه انگلیسی روش مولر

   یقه بالایی را جدا کرده و اوازمان ۱ سانتی متری می دهیم.حالا مرحله کپی قسمت رویی لباس است که به نظر میاد یقه زیری روی لباس آمده (خطای دید) در این مرحله به دو روش می توان عمل کرد.ابتدا روش اول را توضیح داده و بعد از اتمام روش اول روش دوم توضیح داده می شود.

روش اول

قسمتی از خط شکست و لبه بیرونی یقه که با مداد سبز رنگ مشخص شده، باید نسبت به خط وسط جلو کپی شود.

الگوی یقه انگلیسی دو تکه

خط وسط جلو را تا کرده و خطوطی را که با مداد سبز رنگ مشخص شده اند کپی می کنیم.محل کپی شده با رنگ سبز مشخص شده.

الگوی یقه انگلیسی دو تکه

حالا قسمتی را که با ماژیک قرمز رنگ مشخص شده را روی کاغذ دیگری کپی می کنیم.

الگوی یقه انگلیسی دو تکه

یقه انگلیسی دو تکه گرلاوین

   اضافات الگوی کپی شده را برش زده و از خط شکست الگو را تا می کنیم.قسمتی از الگو که با رنگ سبز مشخص شده در بیرون خط شکست می ماند این قسمت دور ریز می باشد.توجه کنید مقداری از قسمت سبز رنگ در زیر الگوست و دیده نمی شود فقط قسمتی که بیرون مانده باید قیچی شود نه همه قسمت سبز رنگ.الگوی یقه انگلیسی دو تکه

الگوی یقه انگلیسی دو تکه: بعد از بریدن قسمت دور ریز الگو را باز کرده و برای ان سجاف تهیه می کنیم خط سجاف می تواند منطبق برخط سینه باشد.یا فقط برای قسمت بر گرد یقه سجاف تهیه می کنیم. (فقط سجاف برای قسمت برگرد واجب است).

الگوی یقه انگلیسی دو تکه

OP_PQ_QB’_B’B_BO کپی می کنیم. (عکس شماره ۶)برای قسمت برگرد یقه باید سجاف تهیه شود. مثل روش اول.

الگوی یقه انگلیسی دو تکه

سجاف به قسمت کپی شده چرخ شده (می توان از نقطه A تا لبه بیرونی یقه را کمی پهنتر چرخ کردتایقه اصلی راحت تر تا شود) و به محل اصلی خود کوک می شود.الگوی یقه انگلیسی دو تکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس