۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

چگونه خیاط شویم؟

چگونه خیاط شویم؟

آیا تا بحال به این فکر کرده اید که چگونه خیاط شوید؟ شاید شما هم به این فکر افتادید که یک کسب و کار خانگی برای خودتان داشته باشید، یا می خواهید بصورت آکادمیک و علمی، هنر خیاطی و یا طراحی لباس را آموزش ببینید و یک برند معتبر ایجاد کنید. یا شاید هم فقط بخواهید خیاطی کنید تا لباس های مورد علاقه خود را بدوزید.

خیاطی هنری است که میان بسیاری از بانوان ایرانی، از مادر به فرزند منتقل شده، اما یادگیری آکادمیک و علمی این هنر، استعداد شما را شکوفا کرده و فرصت های شغلی عالی را پیش راهتان قرار می دهد. برای اینکه خیاط شوید باید مهارت دوختن و طراحی لباس داشته باشید و خبر خوب این است که حتی اگر هیچ چیز از خیاطی نمی دانید، در مدت زمان کوتاهی می توانید این توانایی ها را بدست آورید.

ما در آکادمی هنر پارس با برگزاری کلاس ها در دوره های زمانی کاملا منعطف، مدت زمان یاد گیری شما را به حداقل می رسانیم.

هدف شما از یاد گرفتن خیاطی و طراحی لباس هر چیزی که هست، مطالعه در مورد افراد موفق این حوزه می تواند انگیزه شما را بیشتر کند.برای نمونه ما داستان سام را برای شما تعریف می کنیم:

چگونه خیاط شویم؟

سام تیلور :

دنیای مد در اطراف پاریس، نیویورک و میلان است، درحالیکه فروشگاه ها بیشتر به خیاطی های سفارشی Jermyn Street  و Savile Row در لندن متصل می شوند. اما یکی از معروف ترین خیاط ها در دنیا، در هیچ کدام از این آدرس ها قرار ندارد. او را می توانید در یک فروشگاه کوچک و شگفت انگیز، در یک گذرگاه بی خطر (بیشتر شبیه کوچه ) در امتداد شبه جزیره Kowloon هنگ کنگ پیدا کنید. او ایتالیایی، فرانسوی و یا انگلیسی نیست. او یک هندی به نام سام (sam) است. البته واقعا اینطور نیست، نام پدرش سام بوده.

داستان پیچیده، اما نتیجه ساده است! اگر به هر دلیلی به هنگ کنگ رفتید، حتما به سام سر بزنید.درحقیقت اگرکمد لباستان به بروز شدن نیاز دارد و بیشتر از دو تا پیراهن، بلوز یا حتی دامن با کیفیت می خواهید، ممکن است سفر به هنگ کنگ و خرید از سام برای شما ارزانتر از نشستن در خانه و سفارش آنلاین آن باشد، و این معقول است.

او همچنین از سیاستمداران نیز سفارش کت و شلوار داشته است، مثل بیل کلینتون، جرج بوش و بسیاری از ورزشکاران ، خوانندگان و افراد مشهور که امکان نگهداری عکس تمام آنها را در فروشگاه کوچک خود ندارد. فقط چند مورد از جمله پرنس چارلز، کوین اسپیسی، مارگارت تاچر و همکاران نخست وزیر بریتانیا، تونی بلر و باب هاوک، بوریس بکر، دیوید بووی، ریچارد گر و حتی مایکل جکسون را در فروشگاه خود دارد.

اولین بار ۱۰ سال پیش سام را دیدم ، هنگامی که مشغول نوشتن داستانی در مورد کت و شلوار های  با کیفیت مردانه در شانگهای و هنگ کنگ بودم. باید توجه داشته باشید، درست است که هنگ کنگ مرکز خیاطی کلاسیک جهان است، اما مملو از خیاطی های افتضاح است که به خوبی مشتری را از خیابان به داخل مغازه جلب می کنند.

از زمانی که برندهای  لاکچری به رسمیت شناخته شد، سام در این لیست در کنار نام هایی مثل Ascot Chang و David’s Shirts که بیشتر برای پیراهن شناخته شده و WW Chan  قرار گرفته است. من اگر پول کافی داشتم، قطعا تمام پیراهن های خود را از WW Chan سفارش می دادم، اما حالا که ندارم، سام به همان اندازه عالی، مناسب و با کیفیت و البته با قیمت کمتر آن را ارائه می دهد. در حالیکه من امتیاز بهترین کیفیت را به WW Chan می دهم، اما پیراهن های سام از برندی مثل David’s Shirts بهتر بوده و از قیمت مناسب تری (تقریبا نصف قیمت) برخوردار است.

معمولا شما هنگام خرید، هر چقدر هزینه کنید، همان مقدار کیفیت دریافت می کنید، بنابراین دیدن قیمت های سام شاید این ذهنیت را در شما ایجاد کند که از کیفیت لازم برخوردار نیست، اما باید بگویم، اصلا اینگونه نیست. اولین کت و شلواری که از سام خریدم، حدود دو دهه پیش بود، اما همچنان در کمد لباس هایم جلب توجه می کند و هر بار که آن را می پوشم، احساس فخر می کنم.

نام واقعی مالک مانو است، اگرچه همه مشتریان وی را به نام سام صدا می زنند، پدرش فروشگاه را در سال ۱۹۵۷در همان مکان باز کرد. جایی که از هتل مورد علاقه من براحتی با قدم زدن به آن می رسید. مانو، تقریبا همیشه آنجاست. همراه دو یا سه خیاط دیگر که متر و صابون خیاطی همواره همراهشان است. همین طور پسرش که برای پرورش نسل سوم این کسب و کار در حال آموزش خیاطی است.

در فروشگاه سام، اتاقی برای ارائه سرویس به ۱۲ مشتری وجود دارد، که همیشه پر است. زیرا سام مشتریانی دارد که دائم به آنجا می آیند و افراد دیگر را نیز معرفی می کنند. من بارها شاهد بودم که افرادی از نیویورک، انگلیس و استرالیا به فروشگاه آمده اند و گفتند : “سام ، این همکار من است ومی خواهد یک پیراهن خوب داشته باشد” ، “فرزندم در شهر فلان است و من می خواهم برای او پیراهنی خوب، بفرستم” و یا “من می خواهم دو هفته به فیلیپین برم، می توانی در این مدت پیراهنم را آماده کنی؟ “. وفاداری مشتریان سام واضح است و او سزاوار این وفاداری است. او می گوید من همیشه اینجا هستم، با همه مثل هم برخورد می کنم، چه سرشناَس باشید و چه نه، همه شما مشتری من هستید. البته این را هم بگویم که بسیاری از مشتریان وی واقعا بسیار مشهور هستند.

چگونه خیاط شویم؟

تا سال ۱۹۹۷، سام انتخاب رسمی برای خیاطی لباس نظامی بریتانیا در شهر بود. مانو همچنین عناوین افتخار مختلفی دارد، از جمله دکترا، مدال افتخار و شوالیه بلژیک که سرآمد همه آنهاست. او همواره ایده های خلاقانه دارد و سبکی عالی وی در طراحی لباس استایلی زیبا را به شما هدیه می دهد. حدود ۸۵ درصد مشتریان او را آقایان و ۱۵ درصد را خانم ها تشکیل می دهند. همسر من به قدری تحت تاثیر لباس های سام قرار گرفت که، چند لباس از او خرید و هر بار با پوشیدن آنها خوشحال می شود. او یک فروشنده متبحر و معتبر است که مشتری خود را به خوبی تشخیص می دهد. یکبار خواهرزاده من که برای برآورد هزینه تحصیل و زندگی به هنگ کنگ رفته بود، همراه مادرش به فروشگاه سام رفت و از او کت و شلوار خرید. دو سال بعد همراه خواهرزاده ام مجدد به فروشگاه سام رفتیم، او خواهرزاده ام را هنوز به خاطر داشت و گفت شما دو سال پیش از من کت و شلوار خریده اید. در این فاصله هزاران مشتری به فروشگاه سام مراجعه کرده بودند، اما سام او را به خوبی به خاطر داشت.

در آخر اینکه کت و شلوار سفارشی ، مناسب ترین گزینه برای انتخاب است، زیرا کمتر افرادی پیدا می شوند که از همه نظر متناسب باشند و لباس های آماده مناسب آنها باشد. نکته دیگر بعضا کیفیت پایین لباس های ارزان قیمت و حتی برخی برندها نسبت به لباس های دست دوز است.

سام برای تحویل کت و شلوار در ۲۴ ساعت معروف است، بنابراین سفارش کت و شلوار به سام برای مسافران و تجار که به مدت ۲ یا ۳ روز به هنگ کنگ می روند، مناسب است.سام کت وشلوار سفارش داده شده را به رایگان به هتل شما می فرستد.

رقبا قیمت های سام را به راحتی نمی توانند بشکنند، یک تی شرت با کیفیت و بادوام دوخت سام، حدود ۵۰۰ دلار برای شما هزینه در بر دارد که در مقایسه با قیمت ۱۵۰۰ دلاری برند Chan WW ، چیزی کم ندارد.

مانو خیاطی را از پدرش آموخت و هم اکنون در حال آموزش آن به فرزندش است. یک کسب و کار خانوادگی، با درآمد عالی!

پس از اتمام دوره های مورد نیاز در آکادمی هنرپارس ، شما با تمامی مهارت های طراحی و دوخت لباس آشنا می شوید و با همکاری آکادمی به مراکز تولیدی و کارخانه جات معرفی می شوید.کار در مراکز بزرگ به شما فرصت شغلی بهتر و تجربه برای راه اندازی کسب و کار خودتان را می دهد. با تخصص در این زمینه، امپراطوری خود را راه اندازی نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس