۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

ورک شاپ طراحی پارچه

ورکشاپ طراحی پارچه

ورکشاپ طراحی پارچه، کارگاه های آموزشی و رقابتی هستند که هدف آن بهبود کیفیت و روند طراحی در پارچه می باشد. ورک شاپ های طراحی پارچه شامل طراحی و چاپ پارچه و همچمین طراحی و بافت پارچه می شود. ورک شاپ ها در مدت زمان های مشخص یک تا چند روزه برگذار می گردد که صاحب نظران و اساتید طراحی و چاپ و بافت پارچه در آن به عنوان راهنما و داور شرکت داشته و هنرجویان و طراحان جوان را راهنمایی و یاری می کنند.(ورک شاپ طراحی لباس)

ورک شاپ ها توسط یک یا چند استاد برگذار شده و موضوع آن نیز مطرح و تعیین می گردد. انتخاب موضوع از طرف اساتید به این منظور است که هدف ورک شاپ در آموزش مشخص گردد. در برگذاری ورک شاپ فراخوان ها دارای موضوع و نحوه شرکت هنرجویان و طراحان می باشد. همچنین هدف های کلی ورک شاپ اعلام می شود. مثلا ورک شاپ های طراحی پارچه بر اساس هنر های سنتی ایران دارای اهدافی همچون بررسی و تحلیل آثار سنتی در طراحی و چاپ پارچه می باشد.(ورکشاپ خیاطی لباس مجلسی)

به دلیل تنوع سلیقه ها در جامعه برای انتخاب طرح ها و بافت های پارچه، طراحان پارچه نیاز دارند که از سلیفه های جدید آگاهی پیدا کند و در راستای بهبود آثار خود در ارتباط و تبادل اطلاعات با دیگر طراحان باشد.

ورک شاپ طراحی پارچه

 

ورکشاپ طراحی پارچه

ورک شاپ های طراحی پارچه، آکادمی هنر پارس با همکاری دانشکده شریعتی تهران در فضای دانشکده و با حضور اساتید حرفه ای و تخصصی طراحی پارچه برگذار می گردند. در این ورک شاپ ها، موضوعات طراحی پارچه و روند رو به رشد طراحی و چاپ در صنعت پوشاک و بررسی علل ضعف آثار هنرجویان مطرح می شود. در حین اجرای ورک شاپ اساتید از آثار هنرجویان بازدید کرده و در تکمیل و نتیجه نهایی به آنان کمک کرده و راهنمایی های آموزشی خود را متذکر می شوند. ورک شاپ ها در پایان مدت معین شده با داوری آثار و برترین ها خاتمه پیدا می کند.(ورکشاپ الگوسازی و دوخت بارانی)

ورکشاپ طراحی پارچه می توان علاوه بر برگزاری دوره هایی با عنوان های مختلف، دوره هایی با تکنیک های مختلف داشته باشد. به این معنی که موضوع در طراحی پارچه آزاد باشد ولی در تکنیک ارائه اثر، ورک شاپ انجام گیرد. نمونه این ورک شاپ ها، ورک شاپ طراحی پارچه با نرم افزار فتوشاپ می باشد. هنرجویان و طراحان با ایده های خود به وسیله نرم افزار فتوشاپ به طراحی می پردازند و اساتید نکات تخصصی طراحی با نرم افزار را به آنان آموزش می دهند.

ورک شاپ طراحی پارچه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس