مقالات

مدل لباس مجلسی حریر

در مقاله ی مدل لباس مجلسی حریر به آموزش پیراهن حریر می پردازیم . برای دوخت این پیراهن باید از الگوی بالاتنه ساده ی بدون پنسی که تبدیل به آستین کیمونو شده استفاده کنید . بهتر است که آستین کیمونوی این مدل را گشاد بکشید .(اموزش دوخت لباس حریر)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .پایینِ دامن الگو را به اندازه ی ۳ الی ۴ سانتی متر فون کنید .(الگو پانچو حریر)حلقه ی گردن را از گوشه ی گردن و وسط پشت به اندازه ی ۲ سانتی متر و از خط وسط جلو به اندازه ی ۵ سانتی متر گشاد کنید ( خط قرمز ) .حلقه ای موازی با حلقه ی گردن با فاصله ی ۶ سانتی متر از آن رسم کنید ( خط آبی ) .

مدل لباس مجلسی حریر

   از زیر بغل خطی به سمتِ روی حلقه ی دومِ یقه از خط سرشانه به اندازه ی ۱۲ الی ۱۴ سانتی متر پایین آمده ( خط زرد ) و از آنجا خطی به زیرِ بغل بکشید ( خط آبی ) .طرحِ برشِ روی بازو را به اندازه و شکل دلخواه در قسمت بالای آستین بکشید ( خط سبز ) .حالا قسمت های مختلف الگو را از هم جدا کنید .به این ترتیب الگوی پیراهن شما به سه قسمتِ یقه . آستین و تنه تبدیل میشود .

مدل لباس مجلسی حریر کوتاه

    قسمت یقه ی جلو و پشتِ لباس به صورت جداگانه و هر کدام دو بار روی پارچه برش میشوند.یعنی یقه ی این مدل باید دولا باشد .( خط وسط جلو و خط وسط پشت در دولای بسته ی پارچه قرار میگیرد ).(آموزش دوخت لباس حریر)آستینِ الگوی جلو و الگوی پشت از خطوط صورتی به هم چسبانده شده و در راهِ پارچه برش میشوند .خط زردِ روی الگوی آستین باید در راه پارچه و موازی با تُرکی پارچه قرار بگیرد .

مدل لباس مجلسی

خطوط زرد را روی الگوی بالا تنه بکشید .خط پهلوی پیراهن را هم صاف کنید ( خط بنفش ) .خطوط زردِ روی الگو را از بالا تا پایین قیچی کرده و بین آن ها را حدود ۴ الی ۶ سانتی متر اوزمان بدهید .موقع دوخت این مقدار اوزمان در قسمت بالای لباس چین کش شده و بینِ دولایه ی یقه دوخته میشود .لبه ی مچِ آستین را هم باید کمی چین کش کرده و نوار اریب بدوزید .

برای تکه های تزئینیِ قسمت پایینِ دامنِ پیراهن، ابتدا دو عدد مستطیل به طولِ یک و نیم برابرِ ( یا دو برابر ) دور تا دورِ دامن و به عرضِ ۸ سانتی متر برش بزنید .روی خط وسطِ مستطیل ( خط زرد ) یه دوخت با درجه ی درشتِ چرخ برید و مستطیل را به اندازه ای چین کش کنید که به اندازه ی دورِ پایین دامن پیراهن بشود بعد این مستطیلها را از روی همان خط زرد به پایین دامن بدوزید .حتما باید لبه های این مستطیلها رو ژول بزنید یا سردوز کنید .

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

3 روز ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

4 روز ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

4 روز ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

4 روز ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

4 روز ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

6 روز ago