۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت آستین کیمونو

آموزش دوخت آستین کیمونو

برای دوخت آستین کیمونو، ابتدا الگوی اولیه بالاتنه را رسم می کنیم. برای مدل کیمونو، بالاتنه معمولا آزاد رسم می شود و الگو آزادی های بیشتری دارد، بدین ترتیب لباس آزاد تری داریم.
بعد از کشیدن الگو اولیه در قسمت جلوی الگو از گوشه گردن یک خط به سمت راست گونیا می کشیم، سپس روی این خط کشیده شده به اندازه مقدار سر شانه به اضافه قد آستین دلخواه خارج می شویم و علامت میزنیم، بدین ترتیب نقطه a بدست می آید. در ادامه از نقطه بدست آمده به اندازه cm10-8 به سمت پائین می آییم و بدین ترتیب نقطه b هم بدست می آید. در مرحله بعدی دوخت آستین کیمونو: نقطه b را به گوشه سرشانه وصل می کنیم  و از نقطه b به اندازه ½ دور مچ به سمت پائین گونیا می کشیم و در نهایت نقطه c بدست می آید. نقطه c را نیز به خط سینه وصل می کنیم و از خط سینه به اندازه cm10به صورت اریب خارج می شویم، سپس از مچ آستین به صورت هلال به پهلو طوری وصل می کنیم که از cm10 که علامت زدیم عبور کند. این مقدار برای یک آستین کیمونوی نرمال می باشد که نمیخواهیم گشادی زیر دست در آن خیلی باشد ولی اگر بخواهیم آستین آزادتر و گشادتری داشته باشیم می توانیم مطابق همانند خطوط رنگی دیگر که کشیده شده عمل کنیم و هرچقدر هلال زیر دست را پایین تر بکشیم، گشادی زیر دست هم به همان نسبت بیشتر می شود. الگوی قسمت پشت آستین را دقیقا هر چقدر برای قسمت جلو اندازه زدیم روی الگو پشت نیز تکرار میکنیم و یکسانی را برای جلو و پشت الگوها را رعایت می کنیم.

برای آموزش کیمونو مجلسی، مانتو آستین کیمونو، مانتو کیمونو با الگو کلیک کنید.
آکادمی هنر پارس برای عزیزانی که به هر دلیلی نمیتوانند در دوره های آموزشی خیاطی و طراحی لباس شرکت کنند دوره های مجازی خیاطی و طراحی لباس را پیشنهاد میدهد تا این عزیزان از حرفه و علاقه ی خود دور نمانند.

آموزش دوخت آستین کیمونو

آموزش دوخت آستین کیمونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس