۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مدل لباس با الگوی اسان

مدل لباس با الگوی اسان

در مدل لباس با الگوی اسان به آموزش رسم الگوی این لباس مجلسی می پردازیم. برای الگوسازی این مدل ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   پنس سرشانه را تبدیل به برش عمودی کنید . از حلقه ی گردن در خط وسط جلو به اندازه ی ۸ الی ۱۰ سانت بیایید پایین و علامت بزنید .(پیراهن جلو بسته زنانه)از این علامت به اندازه ی ۱ الی ۱٫۵ سانت از خط وسط جلو داخل شده و خطی موازی با خط وسط جلو تا خط کمر رسم کنید ( خط قرمز ) .خط اشکیِ پایین حلقه ی گردن را روی الگو رسم کنید ( خط آبی )

مدل لباس با الگوی اسان

مدل لباس با الگوی اسان

   هلال حلقه آستین را مطابق مدل کمی پُرتر کنید ( خط بنفش ) .خط سرشانه را کمی امتداد بدهید و تکه ی روی سرشانه را با پهنای ۲ الی ۳ سانتی متر در امتدا حلقه آستین بکشید ( خطوط زرد ) .طرح تکه ی اضافی در خط کمر را روی الگوی جلو بکشید ( خطوط زرد ) . دقت کنید که شروع این قسمت از خط قرمز باید باشد .

مدل لباس با الگوی اسان

در الگوی پشت ابتدا هلال حلقه آستین را مطابق مدل کمی پُرتر کنید ( خط بنفش ) .(آستین کتی به روش مولر)خط سرشانه را کمی امتداد بدهید و تکه ی روی سرشانه رو با پهنای ۲ الی ۳ سانتی متر در امتدا حلقه آستین بکشید ( خطوط زرد ) .طرح تکه ی اضافی در خط کمر را روی الگوی پشت بکشید ( خطوط زرد ) .

مدل لباس با الگو اسان

   از روی تکه های متصل به حلقه آستینِ جلو و پشت یک کپی تهیه کنید . سپس این دو الگو را از خط سرشانه ( خطوط صورتی ) به هم بچسبانید تا الگوی این قسمت به صورت یک تکه دربیاید .این الگو دوبار روی دولای پارچه برش میخورد و حتما باید به یک یا هر دولای آن لایی حریر چسبانده شود .

مدل لباس با الگوی اسانمدل لباس با الگوی اسان

از روی تکه های پایینِ خط کمر در الگوی جلو و پشت کپی تهیه کنید .در الگوی این قسمتها ابتدا خطوط ساسون جلو و پشت را قیچی کرده ( خطوط صورتی ) و به هم بچسبانید تا ساسونها در این تکه ها از بسته شده و از بین بروند .

   حالا تکه ی جلو و پشت را از خط پهلو ( خطوط قرمز ) به هم بچسبانید تا الگوی این قسمت هم به صورت یک تکه دربیاید .این الگو یک بار روی دولای پارچه برش میشود . دقت کنید که خط وسط جلو روی دولای بسته ی پارچه قرار میگیرد و بعد از برش حتما باید به پشتِ یک یا هر دولای اون لایی حریر چسبانده شود.
مدل لباس با الگوی اسان

 

از روی تکه ی جلوی الگوی جلو ( خط قرمز تا خط وسط جلو ) یک کپی تهیه کنید .این کپی دوبار روی دولای بسته ی پارچه برش میخورد و به یک یا هر دولای اون لایی حریر چسبانده میشود .(انواع لایی خیاطی) اگر پارچه  نازک باشد باید به هر دولای قسمتهای گفته شده لایی حریر بچسبانید و اگر پارچه  ضخیم باشد به یک لای آن لایی بچسبانید .مدل لباس با الگوی اسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس