۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مانتو مدل دار

مانتو مدل دار

با آموزش الگوی مانتو مدل دار در خدمت شما علاقه مندان به هنر خیاطی هستیم.با رسم این الگو و دوخت آن می توانید مانتوی زیبا و شیکی برای خود بدوزید.(آموزش دوخت مانتو مجلسی کوتاه)

مانتو مدل دار

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگوی مانتو

   ابتدا الگوی اولیه بالاتنه (آموزش رسم الگوی بالاتنه) را با هر متد دلخواه خود رسم کنید .دکمه خور ۲ سانتی متر به الگوی جلوی مانتو اضافه کنید .از خط پهلو در الگوی پشت و جلو ۴ سانتی متر اضافه کرده و به ۴ سانتی متر مانده به خط باسن به صفر برسانید.در بالاتنه پشت و جلو از خط مرکزی نقطه J به اندازه ۵ تا ۱۰ سانتی متر بالا رفته به نقطه I هلال کنید و در الگوی بالاتنه جلو نیز به  دکمه خور متصل کنید.

 

مانتو مدل دار

   از نقطه B به اندازه هلال یقه پشت بالا رفته B2 بنامید . از نقطه B2 به اندازه ۴ سانتی متر عمود به سمت پهلوها رسم کنید و b3 بنامید. از نقطه b3 به نقطه B متصل کنید. روی خط B تا B2 به اندازه هلال پشت از نقطه B یقه پیش رفته علامت بزنید .از این علامت به سمت بیرون یقه به اندازه پهنای یقه ۸-۱۰سانتی متر عمود کنید.(خط قهوه ای رنگ). بازی یقه را روی خط مرکزی پایین  رفته A2 بنامید . از نقطه B به اندازه ۲ سانتی متر داخل یقه شده به نقطه B2 متصل کنید و از آن تا خط جادکمه امتداد دهید .

مانتو مدل دار

مانتو مدل دار جدید

   از نقطه B به اندازه پهنای یقه روی خط سرشانه رفته و آن را T بنامید .خط کارور و خط سینه را در نظر بگیرید حوالی خط کارور روی خط شکست یقه ۱۰ سانت داخل الگو شده علامت بزنید . حوالی خط سینه روی خط شکست یقه به اندازه ۵ تا ۷ سانتی متر داخل الگو شده علامت بزنید. از خط کمر ۵ سانتی متر روی خط مرکزی پایین رفته آن را F2 بنامید . از نقطه T خط سرشانه تمام این نقاط را با حالت دست به یکدیگر متصل کنید . سپس از نقطه F2 تا خط دکمه خور امتداد دهید .

مانتو مدل دار

مانتو مدل دار بلند

   خط شکست الگو را تا زده و این ترسیمات را در سمت دیگر کاغذ الگو رولت کنید . این الگوی رولت شده ممکن است در انتهای شکل یقه نافرم شود، این نافرم را خودتان در این قسمت ترمیم کنید . سپس نقطه T کپی شده یقه را تا پهنای یقه که با رنگ قهوه ای کشیدیم امتداد دهید .

مانتو مدل دار

 

همان طور که مشاهده می کنید در سمت چپ، یقه فقط باید در حد خط شکست باشد . پس به این منظور از علامت خط کارور، که رسم یقه را می گذارند به خط شکست به صفر رسانده و تا دکمه خور ادامه می دهید.قسمت هاشور خورده حد یقه سمت چپ مانتو(آموزش کشیدن الگوی مانتو) شما می باشد.

 

مانتو مدل دار

مانتو مدل دار شیک

   از انتهای رسم یقه ۲ سانتی متر بالا رفته f3 بنامید.فاصله انتهای یقه تا لبه مانتو را نصف کنید به علاوه عدد ۳ کنید از انتهای یقه روی خط دکمه خور پایین رفته و آن را Q بنامید. از نقطه H خط باسن ۲ سانتی متر داخل شده روی خط باسن علامت بزنید. از لبه لباس روی خط هلال رسم شده ۵ سانتی متر داخل شده آن را O بنامید . از نقطه O به Q و از نقطه Q به علامت رویه خط باسن و سپس به نقطه F2 متصل کنید .

مانتو مدل دار

   از قسمت های هاشور خورده را کپی برداری کنید و پس از آماده شدن آن ها را بین سجاف و بدنه دوخت کنید. پنس کمر مانتو (انتقال پنس سرشانه) را نیز می توانید برش از سرشانه یا برش عصایی ایجاد کنید.

مانتو مدل دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس