۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی دست و پا با مداد

طراحی دست و پا با مداد

 در این قسمت از آموزش طراحی مانکن آموزش طراحی دست و پا با مداد را برای شما شرح می دهیم.طراحی از دست ها نیاز به مشاهده بسیار دقیق دارد. دست ها به عنوان سوژه ای همیشه آماده، همواره در مقابل چشمان شما قرار دارند(آموزش طراحی اندام ) و بررسی و آشنایی با شکل و حالت های متنوع آن امکان پذیر است. لازم است که همیشه در هنگام طراحی از دست ها به فرم استخوان بندی آن نیز توجه داشته و انگشتان را به عنوان مجموعه ای از استخوان ها و مفاصل در نظر بگیرید که به تناسب کاری که انجام می دهند و حالتی که دارند در موقعیت های مختلفی نسبت به هم قرار می گیرند.(آموزش فیگور برای طراحی لباس )

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

طراحی دست و پا با مداد

   برای طراحی دقیق تر دست می توانید از دست های خودتان استفاده کنید(کتاب طراحی از بدن انسان ) .حجم کلی دست ها را مشاهده کنید. دست خود را در حالت خاصی نگه دارید، مثلاً حالت نوشتن، گرفتن قیچی یا دستگیره در و یا برداشتن فنجان و … به حجم کلی آن نگاه کنید می توانید در آن واحد فضای منفی را هم در نظر داشته باشید. سپس به مقایسه بخش های مختلف و نسبت های فضای منفی و مثبت بپردازید. انگشتان را به صورت احجام هندسی ببینید. هر انگشت دارای سه مفصل است (به جز شصت که دو مفصل دارد) شکل هر بند انگشت شباهت فراوانی به استوانه دارد. در هر بند انگشت حجم استوانه ها کوچک و بزرگ، کوتاه و بلند، چاق و باریک می شوند. فضای منفی بین انگشتان را ببینید. دستتان را در حالتی بگذارید که مابین انگشتان فضایی خالی ایجاد شود. سپس به طراحی از فضای منفی ایجاد شده بپردازید.

طراحی دست و پا با مداد

طراحی از دست و پا با مداد

طراحی پا مانکن

   مراحل طراحی از پا نیز مانند طراحی از دست می باشد. با این تفاوت که بر خلاف دست ها که نیمی از حجم و فرم بر عهده  انگشتان و حالت های آنها بود و بخش عمده مطالعات و بررسیهای شما بر اساس حرکت انگشتان صورت می گرفت، در اینجا انگشتان پا نقش فرعی بر عهده دارند و به خودی خود قدرت حرکت چندانی ندارند. فرم کلی کف و انگشتان پا(طراحی آناتومی ) بر اساس فرم هندسی، مخروطی است با قاعده مستطیل شکل که وظیفه حفظ تعادل کل بدن را بر عهده دارد. همچون طراحی از دست، طراحی از پا را نیز از انگشتان، کف و پاشنه پا آغاز می کنیم:

طراحی دست و پا

   ابتدا حجم کلی پا را ترسیم کنید. بخش انگشتان را از بقیه قسمت ها جدا کنید. مفاصل را با دست لمس کرده و محل اتصال مشترک انگشتان را پیدا کنید. به طراحی از حجم پا درون جوراب بپردازید و کلیه انحناهای آن را بررسی کنید. به طراحی انگشتان و کف پای بدون جوراب از آینه بپردازید. پا را از سمت پهلو ها، زاویه جلو و زاویه پشت طراحی کنید. انگشتان پا را به صورت مجموعه ای از استوانه های کوتاه و متصل به هم ترسیم کنید. به قسمت های برجسته و بر آمده پا، قوزک داخلی و خارجی، تناسب مچ و کف پا توجه کنید. فرم استوانه مدور (با حجم متغیر) در تمامی بخشهای پا حاکمیت دارد. با در نظر گرفتن این مسأله می توانید سایه روشن های مناسبی را به فرم پا اختصاص دهید. به چین و چروکهای لباس در محل زانو و لگن خاصره توجه داشته باشید.

طراحی دست و پا با مداد طراحی دست و پا با مدادطراحی دست و پا با مداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس