۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی آناتومی

طراحی آناتومی

طراحی آناتومی به طور کلی شامل آناتومی زن، مرد و کودک می باشد. برای یادگیری ابتدا باید آناتومی زن را به خوبی فرا گرفت و سپس به سراغ آموزش آناتومی آقایان و کودکان رفت. کشیدن مانکن  یا همان طراحی فیگور نیازمند تمرین و ممارست می باشد. در واقع کسی که می خواهد یک طراحی آناتومی را انجام دهد باید تمامی تناسبات واقعی بدن را به خوبی بداند و آنها را مو به مو اجرا کند تا یک مانکن و فیگور بی نقص و بی عیب را بر روی کاغذ پیاده نماید

طراحی آناتومی

طراحی آناتومی

برای کشیدن و طراحی کردن آناتومی در مرحله اول اسکیس یا طراحی سریع می تواند کمک کننده باشد ،به طوری که یک فرد را به صورت مدل زنده قرار می دهیم و از او حالتهای مختلف را در کمترین زمان ممکن بر روی کاغذ طراحی می کنیم .

طراحی آناتومی

در طراحی سریع یا اسکیس اصلا نیازی به کشیدن جزییات یک مدل یا فیگور نیست ،بلکه هدف اصلی ایجاد خطوطی است که نمایانگر حالات و اصطلاحا ژستهایی است که می بینیم. در این روش علاوه بر اجرای طراحی حالت فیگور ،می توان به مبحث پرسپکتیو نیز اشاره نمود و می تواند برای فرد تازه کار و مبتدی این موضوع راحت تر تعریف و تفهیم شود .پرسپکتیو در واقع خطای دیدی است  که در زاویه های مختلف هر جسم یا شیء ممکن است ایجاد شود بنابراین رعایت آن در طراحی بسیار حائز اهمیت است.

طراحی آناتومی

مرحله بعدی آموزش طراحی آناتومی توانایی کشیدن یک آناتومی بدون در نظر گرفتن لباس است که این طراحی می تواند ذهنی باشد (یعنی طبق تناسباتی که در طول آموزش یاد داده خواهد شد و یا طراحی مانکن و طرح فیگور از روی عکس یا مدل زنده) و سپس برروی آن لباس طراحی کرد.

مرحله بعدی این است که بتوان آناتومی را طوری طراحی کرد که تمام جزییات با دقت و اصول برروی آن مشخص گردد . جزییات یک آناتومی می تواند شامل چهره(طراحی چهره با مدادرنگی) ،مو و حالتهای آن(طراحی مو با مداد) ،گوش ها ،انگشتان دست و پا و حتی ناخن ها باشد. پس از فراگیری کامل آناتومی زن نوبت به آناتومی مرد می رسد و باید نکاتی را که درباره آناتومی زن فرا گرفته شده است را به خاطر سپرد و تغییرات لازم را در آناتومی مرد به اجرا در آورد .

طراحی آناتومی

 

تفاوت اصلی آنها در ایجاد خطوطی است که در خانها از خطوط نرم تر و منحنی تر استفاده می کنیم . اما در طراحی آناتومی آقایان خطوط خشن تر و زخمت تر و شسکته تری به کار می بریم. بنابراین استفاده از هر خط و خطوط در طراحی می تواند بیانگر نوعی حس و جنس را به بیننده القا کند .مرحله بعد از این دو طراحی ،طراحی فیگور کودکان است که تفاوت چشمگیری نسبت به فیگورهای ذکر شده دارد. مهمترین قسمت در طراحی آناتومی در هر سنی و با هر جنسیتی ،قسمت سر مانکن می باشد و تمام تناسبات طبق ان طراحی و اندازه گیری می شود.

طراحی آناتومی طراحی آناتومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس