۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

رسم الگوی مانتو

رسم الگوی مانتو

با مقاله ی رسم الگوی مانتو همراه ما باشید. این مدل مانتو به صورت دراپه در کناره های مانتو می باشد. برای رسم الگو هم به یک الگوی بالاتنه ساده بدون پنس سرشانه احتیاج داریم .

رسم الگوی مانتو

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .حالت مثلثیِ پهلوی مانتو را به شکل زیر روی الگوی جلو بکشید ( خطوط قرمز ) .بهتره پایینِ الگوی پشت را صاف بکشید اما در صورت دلخواه میتوانید پایین الگوی پشت را هم مثل جلو مثلثی کنید .

رسم الگوی مانتو

رسم الگوی مانتو

   خطوط پهلوی جلو و پشت را کاملا صاف کنید ( خطوط صورتی ) .(آموزش دوخت مانتو دراپه)خطوط زرد را مطابق شکل روی الگوی جلو و پشت بکشید دقت کنید که نقاط شروع این خطوط از خط سرشانه و انتهای این خطوط قسمتهای برجسته ی مانتو در پهلو ( دایره های سبز ) هستند .خط جلوی مانتو را مطابق شکل روی الگو بکشید ( خط قرمز ) .

رسم الگوی مانتو

   خطوط زرد را از پهلو تا نقاط سبز قیچی کنید دقت کنید که الگو در نقاط سبز قیچی نمیشود و دقیقا به اندازه ی یک نقطه وصل میماند .بین خطوط زرد را ۱۰ الی ۱۵ سانت اوزمان بدهید .(مدل مانتو مجلسی حریر)برای راحتیِ بیشتر بهتر است که اول خط زرد اولی را قیچی کنید و بین آن ها را اوزمان بدهید بعد خط زرد دومی را قیچی کنید و  چون اگر از اول همه ی خطوط زرد را قیچی کنید امکان دارد الگو پاره شود.

رسم الگوی مانتو

رسم الگوی مانتو جلو باز

   چون خطوط زرد و اوزمان بینشان در الگوی جلو و پشت کاملا باید با هم برابر باشند بهتر است اول اوزمانِ بین خطوط زرد در الگوی جلو را بدهید و برای الگوی پشت از روی قسمتِ پهلوی الگوی جلو کپی بردارید که دیگر نیازی نباشد تمام مراحل قیچی کردن و اوزمان دادنها را در الگوی پشت هم تکرار کنید .سعی کنید برای این مدل حتما از پارچه های خیلی لخت مثل ریون و حریر یا نخیِ نازک استفاده کنید تا دراپه های پهلوی مانتو ریزش پیدا کند و کاملا روی هم بیفتند .(ریون دوزی با الگو)در مرحله ی دوخت خطوط اوزمان داده شده ی پهلوی جلو و پشت به هم دوخته میشوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس