۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دامن خمره ای برش دار

دامن خمره ای برش دار

با آموزش الگوی دامن خمره ای برش دار در توسط سرکار خانم گوهری حیدرپور در خدمتتون هستیم. ابتدا الگوی اولیه دامن را به الگوی دامن خمره ای تبدیل می کنیم و به این صورت که از کمر در قسمت پهلو cm35-30 پائین آمده و در پائین دامن در پهلو cm5-3 داخل شده و به cm35-30 پهلو که از کمر در پهلو علامت زده شده وصل می کنیم و بعد از آن الگوی پیش دامن را کامل 2 عدد می خواهیم.

آموزش دامن خمره ای برش دار

از الگوی کامل پیش در قسمت پهلوی سمت راست از خط باسن cm10 پائین آمده و به پهلوی سمت چپ در پائین دامن به صورت هلال وصل می کنیم . برای ایجاد پیلی در پهلوی سمت راست از خط کمر cm5 پائین آمده و از شروع هلال در قسمت پهلو cm5 بالا رفته. این اندازه را به 5 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و 4 اوزمان که به پهنای cm3 باز شود داده می شود که این اوزمان ها از پهلوی سمت راست باز شده و در پهلوی سمت چپ صفر می شود.

دامن خمره ای برش دار

دامن خمره ای با الگو

فضای باز شده از این اوزمان ها را به صورت پیلی گرفته و دوخته می شود قسمت زیر دامن هم از الگوی کامل پیش ساخته می شود . در این الگو cm10 از خط باسن در سمت چپ پهلو پائین آمده و به صورت هلال در قسمت راست دامن صفر می شود. طریقه برش این دامن به این صورت است که چون الگوی کامل از قسمت پیش داریم پارچه کاملا باز پهن می شود و از قسمت رویه ی پارچه و الگو هم در قسمت پیش کامل برش زده شده و به صورت کامل روی پارچه از قسمت رویه ی پارچه پهن می شود.(الگوی آماده لباس کوتاه دامن خمره ای)

دامن خمره ای برش دار

دامن مدل دار

هر دو قسمت پیش کار پارچه دولا پهن شده و قسمت وسط پشت C-B ، cm3 بعد از ترکی پارچه قرار گرفته برای دوخت زیپ. زیپ هم در قسمت وسط پشت کار دوخته می شود. این دامن از قد cm65-60 بیشتر برش خورده نمی شود و برای افرادی که باسن پهن و ران های پهن و عریض می باشند و افرادی که دارای شکم برجسته می باشند مناسب نمی باشد.(دامن خمره ای دراپه)

دامن خمره ای برش دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس