۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

خیاطی متد سادریک

خیاطی متد سادریک

در این مقاله به خیاطی متد سادریک می پردازیم و رسم الگوی کت یقه ایستاده سرخود را در این متد آموزش می دهیم. الگو و برش: از الگوی پایه استفاده می‌کنیم و آزادی‌های دلخواه را به لباس می‌دهیم ولی به وسط جلو، میزان دکمه خور را اضافه نمی‌کنیم. برای این مدل یقه، در الگوی جلو از گوشه گردن روی خط سرشانه cm5/1 بیرون رفته، از این نقطه cm3 بالا می‌رویم و هلال به سرشانه وصل می‌کنیم. از گوی گردن نیز cm3 بالا رفته و گودی یقه را cm3 پر کرده و به cm3 بالا رفته از گوشه گردن هلال وصل می‌کنیم. اگر خواستیم جلوی یقه حالت گردی داشته باشد، زاویه وسط جلو یقه را بصورت گرد، کمی آرایش می‌دهیم. (شماره۱). (الگوی بالاتنه به روش سادریک)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

خیاطی متد سادریک

خیاطی متد سادریک

    روی همین الگو، برای سجاف جلو روی خط سرشانه cm7-5 و روی خط پایین لباس cm7-5 وارد شده و بهم وصل می‌کنیم. (شماره۲)(آموزش خیاطی با متد سادریک)در الگوی پشت نیز از گوشه گردن روی خط سرشانه cm5/1 بیرون رفته، از این نقطه cm3 بالا می‌رویم و هلال به سرشانه وصل می‌کنیم. از گودی گردن یقه پشت cm3 بالا می‌رویم و به cm3 بالا رفتۀ گوشه گردن وصل می‌کنیم.

خیاطی متد سادریکخیاطی متد سادریک

خیاطی سادریک

   حالت خط سرشانه پشت و جلو با هم هماهنگ باشد. به این منظور سرشانه پشت و جلو را روی هم گذاشته و حالت آن را با هم برش می‌زنیم.  برای سجاف پشت نیز روی سرشانه cm7-5 وارد شده و سجاف پشت را رسم می‌کنیم.چون به قسمت جلوی لباس دکمه خور اضافه نکرده‌ایم، باید از دکمه خور مخفی استفاده کنیم. برای طول دکمه خور مخفی، از انتهای یقه ایستاده cm10 پایین آمده، اگر کت بود cm15 مانده به انتهای کت و اگر مانتو بود، تا روی زانو را اندازه می‌زنیم. یک نوار به عرض cm4 و به طول این اندازه روی دولای بسته در می‌آوریم.  اگر پارچه شل بود، به دکمه خور مخفی لایی می‌چسبانیم. بالا و پایین دکمه خور مخفی را می‌دوزیم و آن را به رو می‌کنیم.

آموزش خیاطی

    دوخت: به سجاف‌ها لایی می‌چسبانیم. اگر پارچه شل بود، حتماً باید در قسمت جلو، از گوشه گردن cm5-4 روی سرشانه وارد شده، این ناحیه و جلوی بالاتنه را هم لایی بچسبانیم. پهلو و سرشانه بالاتنه را بهم می‌دوزیم. نکته بسیار مهم این که خط سرشانه را حتماً به همین شکل الگو بدوزیم .سجاف سمت راست را به بالاتنه وصل می‌کنیم. در سمت چپ، ابتدا نوار جا دکمه مخفی را از cm10 پایین‌تر از یقه، به بالاتنه وصل کرده، سپس سجاف را روی آن می‌گذاریم و همه را با هم می‌دوزیم. سپس آن را اتو کرده، بعد از آن از اتوی سرد استفاده می‌کنیم.  می‌توان ابتدا سرشانه سجاف‌ها را بهم وصل کنیم و سپس آن را روی بالاتنه بگذاریم و بدوزیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس