۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

تام فورد از کارگردانی تا طراحی لباس

تام فورد از کاگردانی تا طراحی لباس

تام فورد یا به عبارتی توماس فورد در 27 اوت سال 1961 در شهر آستین ، تگزاس متولد شد. والدین وی در فعالیت امالک و مستغالت درگیر بودند و تام معاش کودکی خویش را با پدربزرگ و مامان بزرگ خویش در شهربرانوود سپری کرد . وی درهمان سن کودکی به طراحی و هنر عالقه مند بود و استعداد بسیار خوبی نیز در این باره داشت. بعد از اینکه خانواده ی وی به شهر نیو مکزیکو نقل مکان کردند او در آنجا در دبیرستان سانتافه سرگرم به علم آموزی شد و بعد از فارق از تحصیلی درآن در رشته ی تاریخ وهنر در دانشکده نیویورک نام نویسی کرد.

 

تام فورد از کاگردانی تا طراحی لباس

زندگینامه تام فرد

البته وی صرفا یکسال در کالج علم آموزی کرد .و بعد به لس آنجلس رفت و در آنجا وارد فعالیت تبلیغات تلوزیونی شد تا بتواند خرج معاش خویش را تامین نماید و چندین سال بعد از آن مجدد به نیو یورک بازگشت که مجدد به کالج برود .وی این بار در رشتهی معماری دانش گاه پارسونزنام نویسی کرد و یک باره در سال های پایان تحصیلش تغییر‌و تحول حرفه داد .و تصمیم گرفت که رشته مد وفشن و طراحی لباس را گزینش کند . به گفته ی خودش تفکر می‌کرد رشتهی معماری یک رشتهخشک و وحشتناک میباشد وبا روحیات وی سازش ندارد.

تام فورد طراح لباس خلاق

وی در کمپانی پری آلیس به بازه زمانی دو سال دستیار طراح هاردویک بود وی طراحی شلوار جین انجام میداد .او با الخره در سال 1668 توانست به میالن برود تا طراح لباس زنانه در کمپانی گوچی گردد .ایشان توانست در آنجا بسیار برنده فعالیت نماید و پله های ترقی را یک کدام از پس از دیگری به بالا برود و سعود کند. بعد از دو سال شایسته ترین طراحان آن کمپانی گردد. و آن‌گاه به رئیس پباده سازی و پس ازدو سال دیگر به مدیریت خالقیت کمپانی گوچی منسوب خواهد شد. تام فورد برای گوچی پباده سازی لباس انجام داد و در‌این زمان این موسسه پیشرفت بسیار چشم گیری داشت و منفعتهنگفتی به دست آورد.

تام فورد از کاگردانی تا طراحی لباس

تاریخچه برند تام فورد

ایشان بعد از مدتی تصمیم گرفت برند با اسم خویش ثبت نماید و اسم آن را TOM FORD بگذارد و این برند را خودش سر و سامان دهد. واین جنبش او تام را به سوی پیروزی چشم گیری سوق داد.البته وارد صنعت سینما شد و او وارد عرصه ی فیلم سازی شد .وی یک کمپانی فیلمسازی تاسیس کرد و او‌لین و اولی فیلم خویش را با اسم )یک مرد تنها ( تولید وبه نمایش گذاشت. که در آن کسانی نظیر کا لین فرث اجرای نقش کردند. ولی این مرد در حرفه ی مد پیروز تر کار کرد تا سینما. وی چیره به کسب پنج جایزه ی شورای طراحان و مد امریکا چهار جایزه ی مد وگ شده‌است. مهم ‌ترین خصوصیت این طراح برنده پباده سازی کت شلوار های خاص به مدل کالسیک که آن را منحصربه‌فرد نموده است. آوازه این مرد هنگامی تحت عنوان یک طراح معروف شد که در سال توانست موفق به کسب جایزه ی بین المللی لباس را از آن خویش نماید.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید مقاله برند تام فورد هم مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس