۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش رسم الگوی مانتو

اموزش رسم الگوی مانتو

در این مقاله به اموزش رسم الگوی مانتو بلند می پردازیم . برای الگوسازیِ این مدل مانتو ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   پنس سرشانه یا پنس فرانسوی و ساسونهای جلو و پشت را به برش عصایی منتقل کنید ( خطوط قرمز ) .الگوی جلو و پشت را از خطوط برش قیچی کنید .خطوط پنس سرشانه یا پنس فرانسوی را به هم بچسبانید ( خطوط صورتی ) .اندازه ی حلقه ی گردنِ الگوی جلو و پشت را با مترِ ایستاده بدست اورده و با این اندازه ها الگوی یقه فرنچی را طراحی کنید.

اموزش رسم الگوی مانتواموزش رسم الگوی مانتو

اموزش رسم الگوی مانتو

   دقت کنید که در این مدل خط وسط جلوی یقه در دولای بسته و خط وسط پشت در دولای باز قرار میگیرد بنابراین خط وسط جلوی یقه باید کاملا صاف باشد و هلال نمیشود .در این مرحله الگوی شما به چهار قسمتِ شماره ی ۱ . ۲ . ۳ و ۴ تقسیم میشود.

اموزش رسم الگوی مانتو

الگوهای شماره ۱ و ۴ در دولای بسته ی پارچه برش میخورند .روی قطعات شماره ۲ و ۳ الگوی بندِ پهلوی پیراهن را بکشید .(اموزش گام به گام خیاطی مانتو)این بندها به اندازه ی ۱ الی ۲ سانتی متر از خطوط برش خارج میشوند ( خطوط زرد ) .از روی خطوط زرد در الگوی جلو و پشت یک کپی تهیه کرده و کپی ها را از خطوط پهلو به هم بچسبانید .این الگو دو بار روی دولای باز پارچه برش میخورد چون هر بند باید به صورت دولا دوخته بشود.

اموزش رسم الگوی مانتو اموزش رسم الگوی مانتو اموزش رسم الگوی مانتو

آموزش رسم الگوی مانتو

   قطعات شماره ۲ و ۳ از خطوط پهلو به اندازه ی ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر فون کرده و به زیرِ بغل به صفر برسانید ( خطوط آبی ) .دقت کنید که در این مرحله طولِ خطوط آبی باید کاملا برابر با طولِ خطوط پهلو ( خطوط سبز ) باشند .در الگوی آستین ابتدا الگوی بندِ جلوی آستین را روی الگو بکشید ( خطوط زرد ) .(الگوی آستین کیمونو به روش مولر)از روی خطوط زرد یک کپی تهیه کرده و کپی را دو بار روی دولای باز پارچه برش بزنید چون این بندها هم باید به صورت دولایه دوخته شوند .به سمت چپ و راستِ خط مچ به اندازه ی ۵ سانتی متر اضافه کرده و به خط کف حلقه به صفر برسانید ( خطوط آبی ) .

 

اموزش رسم الگوی مانتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس