۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش استین کیمونو خانم عمرانی

اموزش استین کیمونو خانم عمرانی

با اموزش استین کیمونو خانم عمرانی همراه ما باشید . در این مقاله رسم الگوی یک کت کوتاه با آستین کیمونو را شرح می دهیم . برای این کت از یک الگو برای جلو و پشت لباس استفاده می‌کنیم.

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   به این صورت که الگوی جلو را می‌کشیم بدون اینکه سینه را + ۲ کنیم و همینطور کمر را هم + ۲ نمی‌کنیم و همین الگو را برای پشت استفاده می‌کنیم گودی یقه را پر می‌کنیم  و قد الگو را فقط تا کمر احتیاج داریم.(آموزش دوخت آستین رگلان)
اموزش استین کیمونو خانم عمرانی

اموزش استین کیمونو خانم عمرانی

    برای طراحی  آستین کیمونو یک سانتیمتر از گوشه شانه بالا رفته به گوشه گردن وصل می‌کنیم در امتداد خط شانه جدید از گوشه شانه قد آستین را اندازه زده (هر اندازه که خواستیم) از انتهای قد آستین مچ نسبت به قد آستین را طوری که کاملاً یک زاویه قائمه به وجود بیاید اندازه می‌زنیم بازو را از خط بالای آستین اندازه زده طوری که به پهلو یا حلقه برسد از این تقاطع به مچ وصل کرده برای گردی زیر کیمونو از تقاطع بازو به پهلو ۵ سانتیمتر روی خط پهلو پائین آمده ۵ سانتیمتر هم داخل آستین شده و هلال به هم وصل می‌کنیم برای اینکه زیر آستین نکشد از پایین مچ ۱ تا ۵/۱ بیرون رفته و به بالای مچ وصل می‌کنیم.

الگو مانتو کیمونو

آموزش آستین کیمونو خانم عمرانی

   چون یقه این کت هفت است از گوشه گردن ۲ سانتیمتر داخل شانه شده و سپس به خط سینه وصل می‌کنیم. حالا خط اریب را نصف کرده و یک ساسون با عرض ۳ و طول ۷ سانتیمتر درست کرده و در الگو می‌بندیم تا یقه خوش‌فرم‌تر و شل نایستد و قد کت را از گوشه گردن روی شانه تا زیر سینه اندازه زده و روی الگو این اندازه را مشخص می‌کنیم(الگوی آستین کیمونو به روش مولر) (خط نقطه‌چین) روی این خط از وسط جلو ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر داخل شده و از سینه هلال به این علامت وصل می‌کنیم تا جلو کت گرد شود از همین الگو برای پشت استفاده می‌کنیم فقط برای درست کردن یقه پشت، خط وسط جلو تا به بالا امتداد داده و از گوشه گردن هم یک خط صاف به چپ کشیده و یک زاویه به دست می‌آید. از این زاویه ۲ سانتیمتر پائین آمده به دو سانتیمتری که از گوشه گردن داخل شانه شده بودیم وصل می‌کنیم و از همین الگو برای قسمت پشت کت استفاده می‌شود. برای جلوگیری از شل ایستادن خط پایین کت دو ساسون ایجاد کرده و آن را در پشت کت می‌دوزیم و یا در الگوی پشت آن را می‌بندیم.

مقدار پارچه مورد نیاز برای دوخت کت : دو قد کت = حدوداً ۷۰ سانتیمتر

 

کیمونو همانطور که از اسم آن پیداست برگرفته از لباس سنتی ژاپنی ها میباشد.

این مدل لباس هم میتواند جلوباز باشد و هم جلو بسته، کیمونو دارای آستین های سرخود و بدون حلقه آستین است، این مدل را میتوان با انواع پارچه های حریر، کرپ ژاکارد، لنین و… دوخت آستین کیمونو امروزه به علت راحت بودن آن طرفداران زیادی دارد.

که می توان آن را هم به عنوان لباس مجلسی تهیه کرد هم به عنوان لباس راحتی و مانتو

رسم الگوی مانتو کیمونو به روش خانم عمرانی:

برای کشیدن الگوی این مدل ابتدا دو خط عمود برهم درکنار کاغذ الگو می کشیم. ابتدا خط را نقطه 1 میگذاریم، از نقطه 1 به اندازه 22 سانتی متر پایین می آییم نقطه 2 به دست می آید. سپس ا زنقطه 1 به اندازه 40 سانتی متر پایین می آییم نقطه 3 به دست می آید دوباره از نقطه 1 به اندازه 60 سانتی متر پایین می آییم نقطه 4 به دست می آید. از نقطه 1به اندازه قد لباس پایین می آییم نقطه 5 به دست می آید.

از این نقاط خط افقی گونیا می کنیم خط اول خط گردن خط دوم خط سینه و خط سوم خط کمر خط چهارم خط باسن و خط آخر خط قد لباس.

از نقطه 1 ،5/7 الی 8 سانتیمتر پایین می آییم نقطه 6 به دست می آید از نقطه 1 به اندازه 6 سانتی متر به سمت چپ می رویم نقطه 7 به دست می آید.هلال گردن جلو را می کشیم.

از نقطه 4 به اندازه 4/1 باسن+4 الی 6 سانتی متر به سمت چپ می رویم نقطه 8 به دست می آید.

این نقطه را به سمت بالا روی خط سینه وصل می کنیم نقطه 9 به دست می آید.

واز پایین به قد لباس می کشیم. از نقطه 7 به اندازه قد سرشانه و قدآستین به سمت چپ می رویم نقطه 10 به دست می آید، از نقطه 10 ،8 سانتی مترپایین می آییم نقطه 11 به دست می آید، از نقطه 11 به صورت 90 درجه به اندازه 18 الی 20 سانتی متر پایین می آییم نقطه 12 به دست می آید.

ازنقطه 11، 1 سانتی متربه سمت چپ رفته نقطه 13 به دست می آید 13 را به 12 وصل می کنیم. از نقطه 9 به اندازه 10الی 8 سانتی متر به صورت زاویه 45 درجه خارج میشویم نقطه 14 به دست می آید از نقطه 12 با منحنی به 14 و پهلوی الگو وصل می کنیم.

برای هلال گردن پشت ازنقطه 1 به اندازه 2 سانتی متر پایین آمده به نقطه 7 وصل می کنیم.

الگوی جلو و پشت فقط از روی دور گردن متفاوت هستند و یکی از الگوها را با کاغذ پوستی کپی می کنیم و جدا می کنیم.

هریک از خطوط رنگی یک مدل کیمونو است خط ها به نسبت پایین تر قرارگرفتن در زیرحلقه آزادی بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس