۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگو دامن کلوش

الگو دامن کلوش

با مقاله ی الگو دامن کلوش همراه ما باشید . برای رسم این الگو باید ابتدا مستطیلی با عرض ١/٢دور کمر و طول قد دامن بکشیم.محل خط پهلو را با توجه به اندازه های بالاتنه جلو وپشت (در صورت وصل دامن به بالاتنه) و تقسیمات جلو و پشت در دامن؛ مشخص می کنیم.با توجه به تقسیم بندی در کمر محل پنس جلو و پشت را نیز مشخص می کنیم.

الگو دامن کلوش

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگو دامن کلوش

الگو دامن کلوش

   در این دامن محل برجستگی ها در پهلوها و زیر پنسها می باشد که ما نیز این محلهارا برای اوازمان انتخاب می کنیم. (عکس شماره ۲)محل و تعداد محل اوازمانها و مقدار اوازمان بستگی به مدل دارد و متغییر می باشد.(دامن دنباله دار با الگو)در این مدل دامن های کلوش مخروطی مقدار اوازمان ها باید یکی باشد و در این مدل انتخاب شده مقدار اوازمان به اندازه ایست که بعد از اوازمان دادن الگو حالت تمام کلوش به خود می گیرد.

الگو دامن کلوش

الگو دامن کلوش بلند

   محل اوازمان ها را قیچی کرده و با توجه به توضیح بالا اوازمان می دهیم.پایین دامن را با در نظر گرفتن قد دامن در محل اوازمان ها طراحی می کنیم.(عکس شماره ۳)توجه کنید که بعد از اوازمان دادن نباید خط کمر در محل شکستگی ها ترمیم شود.در واقع وقتی این خط شکسته در روی خط راست کمر قرار می گیرد و خط شکسته حالت صاف بودن به خود می گیرد در زیر این زاویه های شکسته برجستگیها شکل می گیرد.در موقع اوازمان دادن خط وسط پشت را ١/۵سانت با فاصله از امتداد خط وسط جلو( برای حق دوخت درز وسط پشت و محل زیپ) درنظر می گیریم.

الگو دامن کلوش

الگو ی دامن کلوش

   خط وسط جلو در روی دولای بسته و خط وسط پشت روی دولای باز برش می شود.(چون وسط جلو و پشت در یک امتداد هستند طبیعتا وسط پشت نیز روی دولای بسته قرار می گیرد که ما با توجه به حق دوخت ای دولای بسته را برش زده و به دولای باز تبدیل می کنیم)(الگوی دامن برش دار)نکته: با توجه به عرض پارچه و قد دامن می توان پارچه را از طول یا عرض دولایه کرد (هر دو امکان پذیر است)عکس شماره ۴ الگوی نهایی می باشد که محل درز پشت و محل زیپ مشخص شده است.(آموزش دوخت زیپ مخفی)

الگو دامن کلوش

در این برش به خاطر نمونه بودن کار؛ درز وسط پشت اعمال نشده ولی در اندازه حقیقی باید درز ایجاد شده و زیپ دوخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس