۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگو دامن برش دار

الگو دامن برش دار

با آموزش الگو دامن برش دار همراه آموزش خیاطی آکادمی پارس باشید. طرح این دامن مانند شکل به صورت متقارن می باشد .برای رسم الگو دامن ابتدا الگوی اولیه دامن تنگ را  می کشیم. از بالاترین نقاط خط پهلو در پشت وجلو (A و B)٬ ۴_۵ سانت پایین می آییم ( نقاط M و N)(آموزش دوخت دامن ساده)

الگو دامن برش دار

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   از خط باسن کوچک در جلو و پشت (نقاطE و F) حدود ۲ سانتی متر پایین می آییم (نقاط C و D)از نقط S و ‘S که وسط خط باسن کوچک و بزرگ هستند هم در جلو و هم در پشت ۴_۳ سانتی متر داخل شده و نقاط P و ‘P بدست می آید.

الگو دامن برش دار

از نقطه H حدود ۷_۶ سانتی متر بالا رفته و نقطه R را علامت می زنیم.نقطه R را به P و ‘P وصل می کنیم.

الگو دامن برش دار

از نقطه H ٬ ۲ سانتی متر به سمت جلو و پشت داخل شده و دامن خمره ای می کنیم.در صورت نیاز خط پهلو را در باسن بزرگ ترمیم می کنیم.پنس جلو و پشت را هم روی الگو می بندیم.نقاط N و M را به P و ‘P وصل می کنیم.(الگو دامن فانتزی)

الگو دامن برش دار

بعد از اینکه پنس ها را بستید بالای پنس ها درست می شود .الگوها را از هم جدا کرده و از نقطه D خطی موازی NP (خط نارنجی رنگ) رسم می کنیم.و خط سبز رنگ را موازی خط RP با پهنایی مساوی دوخط بالا یا ۲_۱ سانتی متر بیشتر از آن رسم می کنیم .

الگو دامن برش دار

الگوی دامن

   الگوی جلو و پشت را از پهلو (بالاتر از خط باسن) مماس هم قرار داده و کنترل می کنیم تا نقاط C و D درست در مقابل هم قرار گیرند.(انتقال پنس سرشانه)خط نارنجی رنگ را در پشت موازی خط P’M رسم می کنیم. (عکس شماره ۴)باید کنترل کنیم تا خط BN و AM نیز به یک اندازه باشند.

الگو دامن برش دار

الگوی جلو و پشت را از پهلو (پایین تر از خط باسن) مماس هم قرار داده و کنترل می کنیم تا قد پهلوها از باسن تا پایین به یک اندازه باشند.در قسمت پشت خط سبز رنگ را درست از مقابل خط سبز رنگ در جلو٬ موازی با خط برش پشت رسم می کنیم.(عکس شماره ۵)

   طراحی الگو کامل می شود.برای کنترل برش ها هم می توانید قبل از جدا کردن الگو ها از یکدیگر ٬ با سانتی متر بصورت دقیق اندازه بگیرید و در صورت نیاز قبل از بریدن الگوها اصلاح کنید.

الگو دامن برش دار

الگو های کامل جلو که وسط جلو روی دولای بسته برش می شود.

الگو دامن برش دار

الگوهای کامل پشت، وسط پشت روی دولای باز برش می شود.الگو دامن برش دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس