۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی مانتو کتی ساده

الگوی مانتو کتی ساده

در این مقاله الگوی مانتو کتی ساده را آموزش می دهیم. برای الگوسازیِ این مدل مانتو ابتدا پنس سرشانه را به پنس فرانسوی منتقل کرده و طول پنس را ۳ سانتی متر کوتاه کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش انتقال پنس سرشانه به فرانسوی را در ادامه شرح می دهیم. (الگوی مانتوی کتی)

 

پنس فرانسوی

   راحت ترین مدل دوخت پنسها در مانتو پنس فرانسوی است به این صورت که شما ابتدا یک خط با زاویه ی ۹۰ درجه نسبت به خطِ پنس میکشید ( خط قرمز ) سپس پنس سرشانه را قیچی میکنید این خط را هم قیچی میکنید و هر دوی این خطوط را در نقطه ی موازنه ی سینه به صفر میرسانید و پنس را به پهلوی لباس منتقل میکنید و در نهایت پنس سرشانه بسته میشود .  در دوخت مانتو با پنس فرانسوی انتهای پنس نباید با انتهای ساسون در قسمت موازنه ی سینه به هم برخورد کنند چون در اینصورت قسمت نوک سینه برآمدگی بوجود میاید و زیبایی لباس را از بین میبرد . به همین دلیل طولِ پنس را ۲ سانتی متر کوچکتر میکنیم تا انتهای پنس فرانسوی با موازنه ی سینه ۲ سانت فاصله داشته باشد ( خطوط آبی )(انتقال پنس به پهلو)

الگوی مانتو کتی سادهالگوی مانتو کتی ساده الگوی مانتو کتی سادهالگوی مانتو کتی ساده

الگوی مانتو کتی ساده

   قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .الگوی سجاف را طبق خطوط سبز روی الگو کشیده و از روی آن یک کپی بردارید .(آموزش دوخت مانتو کتی ساده)پهلوی دامن مانتو را به اندازه ی ۲٫۵ سانتی متر فون کنید ( خطوط قرمز ) .از الگوی جلو یک کپی به صورت قرینه تهیه کنید بهتره خطوط وسط جلوی هر دو طرف در ابتدا به هم چسبیده باشند .

الگوی مانتو کتی ساده

طرح برش مانتو را طبق مدل روی الگو بکشید ( خطوط آبی ) .الگو را از خط وسط جلو و خطوط آبی قیچی کنید .قطعات شماره ۱ . ۲ و ۳ روی پارچه ی سفید و قطعات شماره ۴ و ۵ روی پارچه ی آبی برش میخورند .الگوی آستین هم یک بار روی یکلای پارچه ی سفید و یک بار روی یک لای پارچه ی آبی برش میخورد در مرحله ی برشِ آستین دقت کنید که آستینها باید به صورت قرینه ی هم روی پارچه ها قرار گرفته و برش بخورند .در نهایت ساسونی که در طرح برش افتاده را روی الگو ببندید و طرح برش را دوباره اصلاح کنید تا وقتی ساسون لباس دوخته میشود برش بهم نریزد.الگوی مانتو کتی ساده الگوی مانتو کتی ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس