۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی لباس کشی وریون

الگوی لباس کشی وریون

در مقاله ی الگوی لباس کشی وریون به آموزش رسم الگوی یقه ی لباس خانگی کشی می پردازیم. برای الگوسازیِ این مدل یقه ابتدا روی الگوی بالاتنه حلقه ی گردن را به اندازه ی ۱ سانتی متر از گوشه ی گردن . ۱٫۵ الی ۲ سانتی متر از وسط پشت و ۱۰ الی ۱۴ سانتی متر از وسط جلو گشاد کنید ( خطوط قرمز ) .

الگوی لباس کشی وریون

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   طرح لایه ی زیریِ یقه را  طبق مدل روی الگو بکشید .همانطور که در عکسِ مدل میبینید لایه ی زیری بلند است و تا روی بازو کشیده شده بنابراین لازم است به همان اندازه ای که یقه روی بازو آمده به انتهای خط سرشانه اضافه کنید ( خطوط آبی ) .

الگوی لباس کشی وریون

   پهنای لایه ی زیری به طور تقریبی بین ۱۸ الی ۲۰ سانتی متر میتواند باشد .طرح لایه ی روییِ یقه را هم روی الگو بکشید ( خطوط سبز ) .لایه ی رویی تقریبا از انتهای خط سرشانه رد میشود و پهناش میتواند بین ۱۲ الی ۱۴ سانتی متر باشد.

الگوی لباس کشی وریون الگوی لباس کشی وریون الگوی لباس کشی وریون

   از روی طرح یقه ها یک کپی تهیه کنید .روی کپیِ تهیه شده از یقه ها خطوط زرد را طبق شکل زیر بکشید .تعداد خطوط زرد بستگی به مقدار دلخواهِ شما برای چینِ یقه دارد یعنی هرچقدر تعداد خطوط زرد بیشتر باشد چین یقه ها بیشتر میشود و بلعکس .خطوط زرد را قیچی کرده و بین آن ها را به اندازه ی ۴ الی ۶ سانتی متر اوزمان بدهید .به خط وسط جلو و خط سرشانه ی الگوی یقه ی جلو و پشت هم به اندازه ی نصفِ مقدار اوزمانِ بین خطوط زرد اضافه کنید ( خطوط صورتی ) .

الگوی لباس کشی وریون الگوی لباس کشی وریون الگوی لباس کشی وریون

الگوی لباس کشی

   طرح داخل و خارجیِ یقه ی رویی و زیری ( خطوط قرمز و آبی و سبز ) را اصلاح کنید .از روی لایه ی روییِ یقه یک کپی تهیه کنید .الگوی یقه ی پشت را هم دقیقا به همین صورت اوزمان داده و از روی یقه ی رویی کپی بردارید .الگوی یقه های رویی و یقه پشت و جلو را از خطوط سرشانه به هم بچسبانید به این ترتیب الگوی یقه ها به صورت یک تکه درمیایند .الگوها را در دولای بسته ی پارچه برش بزنید .

الگوی لباس کشی وریون الگوی لباس کشی وریون

لباس کشی وریون

   در مرحله ی دوخت ابتدا یقه ی زیری و رویی را از خط قرمز به هم کوک بزنید . بعد روی خطوط قرمز هر دولایه به صورت همزمان یک دوخت با درجه ی درشتِ چرخ بروید .خطوط قرمزِ دولایه ی یقه را به طور همزمان چین کش کنید تا اوزمانهای بین خطوط زرد تبدیل به چین شده و حلقه ی گردنِ یقه ها ( خطوط قرمز ) به اندازه ی حلقه ی گردنی بالاتنه دربیایند .در مرحله ی بعد خطوط قرمز یقه ها را به خط یقه ی بالاتنه کوک بزنید .سجاف را بگذارید روی یقه و روی خط یقه ی بالاتنه   دوخت بروید به این ترتیب سجاف و دولایه ی یقه به طور همزمان به بالاتنه دوخته میشوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس