۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی شلوار نوزاد

الگوی شلوار نوزاد

در این مقاله به آموزش الگوی شلوار نوزاد می پردازیم . این الگو به صورت شلوار پیشبنددار است . برای این مدل ابتدا لازم است که ۲ سانت به خطِ وسط پا اضافه شود ( خطوط قرمز ) این ۲ سانت روهم گردِ دکمه و جادکمه هایی هست که در بین پاها دوخته شده .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   در الگوی جلو خط اتوی شلوار را تا بالا ادامه میدهیم و طرحِ یقه ی پیشبند را مطابق شکل میکشیم . خطِ آبی نشان دهنده ی سجافِ سرخودِ شلوار است .الگو از خط سبز قیچی میشود یعنی الگوی جلو به دو قسمت تقسیم میشود .

الگوی شلوار نوزاد

الگوی شلوار نوزاد

   در الگوی پشت هم ابتدا لازم است ۲ سانت به خطِ وسط پا اضافه شود ( خطوط قرمز ) . در مرحله ی بعد از پایینِ خط اتو تا وسطِ ساسون پشت یک خط صاف میکشیم و این خط را تا بالا ادامه میدهیم و طرحِ یقه ی پشتِ پیشبند را هم میکشیم . در الگوی پشت هم خط آبی سجاف سرخود هست و الگو از خط سبز قیچی میشود و به دو تکه تقسیم میشود .(اموزش دوخت سرهمی نوزاد )

الگوی شلوار نوزاد

شلوار نوزاد

   در مرحله ی آخر تکه های پهلوی الگوی جلو و پشت ( تکه هایی که دور تا دورشان خط بنفش کشیده شده ) از پهلو به هم چسبانده میشوند و به صورت یک تکه برش میخورند . قسمتهای جلوی الگوها هم جدا برش میخورند و در نهایت این تکه ها به هم دوخته میشوند دقت کنید که در این مدل پهلوی شلوار درز ندارد و کشِ ۳ سانتی بین سجافِ سرخود و شلوار دوخته میشود . در این مدل لازم است که به پهلوها ۱ تا ۲ سانت اضافه بشه . پیلی روی الگو کشیده میشود اما دوخته نمیشود در واقع این ۲ سانتی که دوخته نمیشود میرود در قسمتی که کش دوخته شده است . ساسون پشتِ شلوار هم دوخته نمیشود.(الگوی اماده لباس بچه گانه )
الگوی شلوار نوزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس