۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی شلوار راحتی زنانه

الگوی شلوار راحتی زنانه

  با آموزش رسم الگوی شلوار راحتی زنانه همراه ما باشید .مقدار پارچه مورد نیاز برای دوخت این شلوار ۲٫۲۵ متر طول پارچه * ۹۰ سانت عرض پارچه می باشد. ابتدا پارچه را از قسمت عرض تا کرده و سپس از قسمت طول تا ۴ لای بسته داشته باشیم که منظور خط BC می باشد می توانید بدون اینکه الگو بکشید هم این شلوار را برش بزنید تمامی این مراحل را مستقیم روی پارچه پیاده کنید.(الگوی شلوار زنانه به روش مولر)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش الگوی شلوار راحتی زنانه

   بعد از اینکه یک بار پارچه را از عرض تا کردیم و بار دیگر از طول تا خط BC در ۴ لای بسته پارچه قرار گیرد.سپس از سمت بالای پارچه ۵ سانت برای جای کش در نظر می گیریم. و از طرف چپ الگو یعنی نقطه E  روی خط EF به اندازه ۴ الی ۶ سانت {۴برای لاغرها، ۵ برای متوسط ها و ۶ برای چاق ها}  به طرف داخل آمده و G نامگذاری می کنیم.و از نقطه G تا نقطه F اندازه می زنیم هر چه شد آن اندازه  را از نقطه E روی خط ED به سمت پایین علامت زده که نقطه  H می شود .
الگوی شلوار راحتی زنانه

الگو شلوار راحتی

   حالا از پای شلوار  ۳ سانت جای دوخت را درنظر میگیریم و که در این الگو خط PO  می باشد .و باز از نقطه O 22 الی ۲۶ سانت برای دم پاچه شلوار اندازه گرفته که می شود نقطه M (الگوی شلوار زنانه به روش ساده)حالا خط MH را رسم می کنیم . و سپس این خط را تقسیم بر ۳ کرده و از ۱/۳ بالایی آن که نقطه T نام گذاشته ایم ۲٫۵ سانت به داخل وارد شده و علامت می زنیم  در اینجا باید با حرکت دست یه خط اریب جوری بکشیم که از نقطه H شروع شود از این نقطه بگذرد و به نقطه M ختم شود که با رنگ سبز در الگو کاملا مشخص است.(الگوی شلوار زنانه به روش متریک)باز با حرکت دست و مطابق الگو خطی مایل از نقطه G به H رسم می کنیم .

الگوی شلوار زنانه راحتی

   از نقه M هم به خط CD ابتدا یک قائمه رسم کرده و ۱ سانت به سمت نقطه D حرکت کرده و N می نامیم .حالا خط MN را رسم کنید.در هنگام دوخت باید در نقطه M چرت بزنیم .اگر اندازه های پارچه دقیقا همین باشد و به همین روش تا بخورد و برش بزنیم در انتها باید خط AB هم برش بخورد تا دو پاچه ی شلوار از هم جدا شوند.

 

2 فکر در مورد “ الگوی شلوار راحتی زنانه

  1. ویدا محمدزاده گفت:

    سلام . ضمن تشکر از بخش استفاده رایگان از آموزش خیاطی می خواستم گله گی کنم از عدم توجه به تصاویر ضمیمه شده . در اصل تصاویر الگوهایی که اگر قبلا هم موجود بوده در حال حاضر قابل باز شدن و دیدن نیستند. به نظر شما این به چه معنی می تواند باشد؟
    من خواستم از الگوی شلوار راحتی شما استفاده کنم ولی تنها توضیحات موجود بود و از تصاویر الگو ها خبری نبود. بهتر نیست شما هم نظری بیندازید؟
    با تشکر

    1. personalacademy گفت:

      عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر گرامی
      سایت آکادمی پارس در حال تغییرات کلی بوده و تیم پشتیبانی برای بهتر شدن و کارایی بیشتر سایت در حال انجام مواردی بر روی سایت هستند که علت باز نشدن عکسها هم به همین خاطر بوده و تا چند روز آینده سایت به حالت فعال برمیگردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس