۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی دوخت سارافون زنانه

الگوی دوخت سارافون زنانه

با آموزش الگوی دوخت سارافون زنانه همراه ما باشید . این سارافون به صورت گره ای در قسمت یقه و از جنس ریون می باشد. برای شروع ابتدا الگوی بالاتنه را مخصوص پارچه ها کشی رسم می کنیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

۱سایز کوچکتر از سایز اصلی استفاده می کنیم .پنس ها را تقسیم و رسم میکنیم. میتوانیم پنس های پشت را از کمر خارج شده و کم کنیم.قد دلخواه را به لباس اضافه میکنیم. بازی یقه را به دلخواه از خط وسط جلو پایین می آییم و علامت میزنیم.خطی عمود از نوک سینه به دو طرف میکشیم .

از نقطه ی ۲۷ ۱ سانت داخل شده و علامت میزنیم.از نقطه ی ۹ هم ۱ سانت داخل شده و هلال جدید یقه را رسم میکنیم. میتوانیم یقه را از سمت سرشانه بیشتر باز کنیم.

آموزش کامل دوخت سارافون ساده

الگوی دوخت سارافون زنانه: از خط عمود شده ۶-۷ سانت روی خط وسط جلو به و ۶-۷ سانت به پایین میرویم.از نقطه ی ۲۶ روی خط پنس ۸ سانت پایین می آییم و روی خط پهلو هم ۶-۷ سانت پایین آمده و این نقاط را هلالی به هم وصل میکنیم.

روی ۲/۱ حلقه آستین پنس لقی ۱ سانتی متری میگیریم.(رسم الگوی آستین ساده)

از ۶-۷ سانت بالا یی ۱۰ سانت دیگر بالا آمده و علامت میزنیم .از همان نقطه ۳ سانتیمتر به سمت راست میریم .در قسمت پایین لباس (قدلباس) ۲۰ سانتی متر از الگو خارج شده و به۳ سانت بالا وصل میکنیم.

طرز دوخت سارافون زنانه

خط افقی که به نو سینه وصل کرده بودیم را تا نوک سینه برش میدهیم .پنس سرشانه را با کم کردن ۱ سانتی که علامت زده بودیم میبندیم و یقه هفت

را طراحی میکنیم. در صورتی که بخواهیم یقه کمی بازتر شود خط یقه هلالی رسم میشود.(آموزش خیاطی سارافون یقه خشت)

روی یقه پنس لقی ۱ سانتیمتری می گیریم و آ ن رابه نوک سینه وصل کرده و روی الگو میبندیم .پنس لقی حلقه بسته میشود .تمام اوزمان به خط افقی منتقل میشود .الگو را از خط هلال همانند شکل جدا میکنیم و پنس زیر سینه نیز بسته میشود

اگر نخواهیم جلوی لباس گوشه داشته باشد باید خط وسط جلو با خطی که به ۳ سانت وصل کردیم یکسان باشد .در غیر این صورت میتوان الگو را به همان صورت برش زد.(انتقال پنس به بهلو)

جلوی الگو را مانند شکل زیر اصلاح میکنیم.

پنس باقی مانده را خالی کرده و به پایین لباس ۸ سانت اوزمان میدهیم

میتوانید پنس را ایجاد نکنید و فقط پنس را ببندید.

الگوی پشت هم به همین صورت آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس