۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی دامن ماهی مجلسی

الگوی دامن ماهی مجلسی

در این مقاله الگوی دامن ماهی مجلسی را آموزش می دهیم. ابتدا الگوی دامن تنگ را کشیده(الگوی دامن تنگ ساده ) ، از خط کمر قد زانو را منهایcm  ۵-۱۵ کرده پایین می آییم و مطابق با این علامت یک خط موازی با کمر و باسن روی الگو ایجاد‌ می کنیم، خط زانو. از تقاطع خط زانو با خط پهلو به هر طرف cm 0.5-1داخل می شویم. از تقاطع خط باسن با خط پهلو cm 3  پایین آمده و خمره ای می کنیم. به پهلوها اوزمان cm 7-20  می دهیم. این دامن را به سه حالت می توان دوخت.

الگوی دامن ماهی مجلسی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگوی دامن ماهی مجلسی

الگوی دامن ماهی مجلسی

١ – با قد متوسط یا بلند که مصرف پارچه آنها ٢ تا ۲٫۵ متر است که با پارچه های خیلی لخت و نازک مثل حریر کاملا از اریب بریده می شوند و از بیشترین اوزمان بین cm  ۲۰-۱۵ استفاده می شود و فقط از یک طرف الگو استفاده می کنیم یا جلو و یا پشت و با کش دوخته می شود. (کمرکشی)(الگو دامن ترک ماهی )

الگو دامن ماهی مجلسی

٢ – با قد متوسط یا بلند که مصرف پارچه یک قد+cm ١٠ است و با پارچه هایی مثل ریون دوخته می شود. در این مورد هم از یک طرف الگو استفاده می شود.cm  ۱۰-۱۵ مجاز به اوزمان دادن می باشیم.

٣ – با پارچه های سفت که کمی کش هستن‌د دوخته می شود با قد متوسط یا بلند که مصرف پارچه آن ١ قد + cm ١٠ است . از هر دو طرف الگو جلو و پشت استفاده می شود و کمترین اوزمان یعنی cm ١٠ – ٧ را می خورد (کمر یا سجاف می خورد) درمورد حالت ١ و ٢ می توان از اوزمان آفریقایی استفاده کنیم.
الگوی دامن ماهی مجلسی

آموزش خیاطی

    برای پارچه ظریف دوبار دولای بسته اریب – پارچه کش ۲ بار دولای بسته با رعایت راستا و خطوط موازنه پارچه معمولی کشی هم جلو و پشت الگو روی دولای بست پارچه، ساسون ها گرفته می شود زیپ و کمر دوخته می شود.(آموزش دوخت زیپ مخفی )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس